[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku
Jak wszystko OK to pozostaje jeszcze powietrze i zawór.
Wyjąć i zobaczyć jak ustawia się szczelina podczas kręcenia i zaraz po. Może przy wyjętym regulatorze lepiej zapali? No ale trzeba uważać na to, że się rozbiega w kosmos i trzeba zatkać palcem. Nie robiłem takich eksperymentów akurat w ABZ ale jak bym miał taki problem to bym zrobił.
Wyjąć i zobaczyć jak ustawia się szczelina podczas kręcenia i zaraz po. Może przy wyjętym regulatorze lepiej zapali? No ale trzeba uważać na to, że się rozbiega w kosmos i trzeba zatkać palcem. Nie robiłem takich eksperymentów akurat w ABZ ale jak bym miał taki problem to bym zrobił.
Kot też jest Quattro
Przy odłączonym regulatorze nie da rady odpalić , jak w trakcie pracy chwile po odpaleniu odłącze to pracuje równiej jak się trzyma odpowiednie obroty ale jechać i tak się nie da bo nadal się dławi i ledwo ma siłe ruszyć.
Pompa paliwa jest już 2 , z zewnętrzną było też to samo, więc ją też wykluczam , nawet testowałem ciśnienie 7 bar na listwie przy zatkanym regulatorze i nadal pracowała tak samo.
Poziom paliwa czy max czy rezerwa też bez różnicy.
Teraz mu wrzuciłem na szybkozłączkach między ecu a czujnik temperatury rezystor który zbija temperature o 10c , łączony na termostacie przykręconym do bloku silnika który przy 40C się rozłącza i odpala i jeździ normalnie od razu . Ale to takie rozwiązanie na szybko tylko , ewentualnie skończy się tak że zrobię swój czujnik temperatury w ori obudowie i tyle , akurat charakterystyka tych czujników jest taka że można dobrać go bez problemu żeby w niskich temperaturach dawał niższą temp na ecu a przy gorącym silniku pokazują to samo co ori.
Pompa paliwa jest już 2 , z zewnętrzną było też to samo, więc ją też wykluczam , nawet testowałem ciśnienie 7 bar na listwie przy zatkanym regulatorze i nadal pracowała tak samo.
Poziom paliwa czy max czy rezerwa też bez różnicy.
Teraz mu wrzuciłem na szybkozłączkach między ecu a czujnik temperatury rezystor który zbija temperature o 10c , łączony na termostacie przykręconym do bloku silnika który przy 40C się rozłącza i odpala i jeździ normalnie od razu . Ale to takie rozwiązanie na szybko tylko , ewentualnie skończy się tak że zrobię swój czujnik temperatury w ori obudowie i tyle , akurat charakterystyka tych czujników jest taka że można dobrać go bez problemu żeby w niskich temperaturach dawał niższą temp na ecu a przy gorącym silniku pokazują to samo co ori.
Akurat u mnie siedzi całkiem inny układ pompy . Przerobiłem już dawno na pompę od d3 i wcześniej nie miałem tego problemu z działaniem na zimnym . Przy -20 paliła od strzała i można było jechać od razu.
[ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury.
[ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury.
Lewe powietrze ostatnio wyeliminowałem . Wpadły nowe uszczelki przepustnicy , nowy zawór evap bo puszczał nie raz delikatnie. Wszystkie wkrętki też sprawdzałem na szczelność i nigdzie powietrza nie ciągnie . Wtryski też szczelne od LPG. Zresztą testowałem też z zaślepionym i wszystkimi podciśnienia i też było to samo
Katow brak , jak kupiłem to już nie miała.
Katow brak , jak kupiłem to już nie miała.
Te sterowniki mają całą masę map, mapek, współczynników korekcyjnych (374 dla sterownika od S8 manual). Mapa bazowa paliwa w relacji wychylenia przepustnicy na wypadek awarii przepływki, mapa optymalnych wartości zapłonu, po 8 map korekcyjnych paliwa i zapłonu zależnych od kodowania ECU i fazy pracy silnika, oddzielne mapki korekcyjne dla wolnych obrotów, hamowania silnikiem, korekty dla WOT w zależności od obrotów, mapy korekt w zależności od temperatury silnika i dolotu, w zależności od tego czy działa EVAP, czy wykryje spalanie stukowe.machul333 pisze: [ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury.
I tak, wraz z temperaturą zmienia się dawka paliwa i kąt zapłonu.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2021, 15:00 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
A jeszcze jedna rzecz przychodzi mi na myśl , teoretycznie reszta silnika i osprzętu trzyma parametry a co by było w przypadku gdyby wtryskiwacze benzynowe były zasilane innym napięciem niż ecu myśli ? Musiałbym zmierzyć może jakiś spadek tam jest i nie otwierają się jak powinny.
A druga sprawa z tego co kojarzę przy ostatniej regulacji lpg zauważyłem że ecu PB czas wtrysku na wolnych jest 2.5ms a ecu lpg pokazuje na wejściu czas 3.20ms-3.50ms .
A druga sprawa z tego co kojarzę przy ostatniej regulacji lpg zauważyłem że ecu PB czas wtrysku na wolnych jest 2.5ms a ecu lpg pokazuje na wejściu czas 3.20ms-3.50ms .
Tu masz schematy blokowe pokazujące co się składa na finalną wartość czasu wtrysku i kąta zapłonu.machul333 pisze:Właśnie z chęcią bym znalazł dobry opis jak Działa ten motronic ale do tej wersji brak jest jakikolwiek danych.
Paliwo
Zapłon
Tu ogólny opis motronica
https://www.mediafire.com/file/5dsknyja ... 03362.pdf/
Tu masz jeszcze jakiś pobieżny opis systemu z A8 na rynek amerykański (różnice takie, że w Europie nie było było monitorowania działania EVAP i sond za katami)
https://www.mediafire.com/file/7g8t3a7w ... t.pdf/file
Do sterowników z A8 (Motronic M5.4 i M5.41) nie ma żadnych dokładnych opisów, ale to sprzęty pokrewne do M3.8.3 i M5.9.2 z 1.8T i wiele rzeczy działa na tej samej zasadzie.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2021, 16:19 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
A widzisz , dzięki , widziałem to ale uznałem że to nie to samo może być jednak .
[ Dodano: 2021-01-19, 15:46 ]
Według tego uruchomienie zimnego silnika ecu bierze głównie pod uwagę temperaturę silnika do doboru mieszanki i zapłonu .
Niby ecu dolot i płyn pokazuje to samo z rana ale np według temperatury na dworze nie raz się to różni w granicach 3-5c od tego co inne termometry wskazują .
Będę musiał chyba jednak jeszcze raz przejrzeć całą wiązkę silnika ale teraz bardzo dokładnie i lecieć według elsy całą procedurę sprawdzania napięcia i przejścia na wszystkich liniach sygnałowych osprzętu do ecu. Może gdzieś jednak coś nie do końca styka .
[ Dodano: 2021-01-19, 15:46 ]
Według tego uruchomienie zimnego silnika ecu bierze głównie pod uwagę temperaturę silnika do doboru mieszanki i zapłonu .
Niby ecu dolot i płyn pokazuje to samo z rana ale np według temperatury na dworze nie raz się to różni w granicach 3-5c od tego co inne termometry wskazują .
Będę musiał chyba jednak jeszcze raz przejrzeć całą wiązkę silnika ale teraz bardzo dokładnie i lecieć według elsy całą procedurę sprawdzania napięcia i przejścia na wszystkich liniach sygnałowych osprzętu do ecu. Może gdzieś jednak coś nie do końca styka .