[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem na PB i LPG
[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem na PB i LPG
Witam.
od tygodnia posiadam D2 '95 4.2 PB/LPG
nie dość że jak zejdzie do połowy baku to pojawia się CAT i szarpie i nie jedzie.
na forum znalazłem że to pompa (syf lub do wymiany)
główny problem to coś innego a mianowicie:
- ciężko go odpalić, można kręcić przez minutę i nie zapali (także na awaryjnym odpalaniu LPG)
- czasami strzeli w rurę podczas kręcenia rozrusznikiem
- czasami także cofnie silnik tak jakby zapłon był za wcześnie (nie wiem jak to określić)
- jak w końcu odpali i zejdzie ze ssania to na wolnych obroty delikatnie falują (niezauważalne na obrotościomierzu ale czuć jak drży)
i nie ma znaczenia czy to LPG czy PB
Czy to wina rozrządu czy tej pompy (ale wtedy chyba powinien z LPG odpalić)
Nie znam się za bardzo ale wygląda to jakby był przestawiony rozrząd.
Na kompie nie pokazuje błędów ale mam tylko dostęp do Dominatora.
Z góry bardzo dziękuję za pomocne wskazówki
od tygodnia posiadam D2 '95 4.2 PB/LPG
nie dość że jak zejdzie do połowy baku to pojawia się CAT i szarpie i nie jedzie.
na forum znalazłem że to pompa (syf lub do wymiany)
główny problem to coś innego a mianowicie:
- ciężko go odpalić, można kręcić przez minutę i nie zapali (także na awaryjnym odpalaniu LPG)
- czasami strzeli w rurę podczas kręcenia rozrusznikiem
- czasami także cofnie silnik tak jakby zapłon był za wcześnie (nie wiem jak to określić)
- jak w końcu odpali i zejdzie ze ssania to na wolnych obroty delikatnie falują (niezauważalne na obrotościomierzu ale czuć jak drży)
i nie ma znaczenia czy to LPG czy PB
Czy to wina rozrządu czy tej pompy (ale wtedy chyba powinien z LPG odpalić)
Nie znam się za bardzo ale wygląda to jakby był przestawiony rozrząd.
Na kompie nie pokazuje błędów ale mam tylko dostęp do Dominatora.
Z góry bardzo dziękuję za pomocne wskazówki
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 10:09 przez sucre79, łącznie zmieniany 1 raz.
paliwa w baku dużo? Jak źle pompa usadzona to minimum 3/4 musisz mieć.. tak jak u mnie.
Przeczyść kostki od cewek.
Awaryjne odpalanie nie zawsze działa, może być np licznik 3 odpaleń czy coś takiego.. Reset licznika tylko u gazownika.
Ale musi palić na PB.
Pompę słychać po przekręceniu zapłonu? Przewody paliwowe szczelne ?
Przeczyść kostki od cewek.
Awaryjne odpalanie nie zawsze działa, może być np licznik 3 odpaleń czy coś takiego.. Reset licznika tylko u gazownika.
Ale musi palić na PB.
Pompę słychać po przekręceniu zapłonu? Przewody paliwowe szczelne ?
Re: problem z odpaleniem na PB i LPG, strze
Jesli słychać pompę, to zacznij kolego od zatankowania, wystarczy że przelało się paliwo do jednej komory i dupa blada ;-)sucre79 pisze:Witam.
od tygodnia posiadam D2 '95 4.2 PB/LPG
nie dość że jak zejdzie do połowy baku to pojawia się CAT i szarpie i nie jedzie.
na forum znalazłem że to pompa (syf lub do wymiany)
główny problem to coś innego a mianowicie:
- ciężko go odpalić, można kręcić przez minutę i nie zapali (także na awaryjnym odpalaniu LPG)
- czasami strzeli w rurę podczas kręcenia rozrusznikiem
- czasami także cofnie silnik tak jakby zapłon był za wcześnie (nie wiem jak to określić)
- jak w końcu odpali i zejdzie ze ssania to na wolnych obroty delikatnie falują (niezauważalne na obrotościomierzu ale czuć jak drży)
i nie ma znaczenia czy to LPG czy PB
Czy to wina rozrządu czy tej pompy (ale wtedy chyba powinien z LPG odpalić)
Nie znam się za bardzo ale wygląda to jakby był przestawiony rozrząd.
Na kompie nie pokazuje błędów ale mam tylko dostęp do Dominatora.
Z góry bardzo dziękuję za pomocne wskazówki
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
paliwa jest teraz 3/4 i jak zejdzie do mniej niż połowa to wtedy wariuje
doleje na full i sprawdzę czy pomogło ale dziwią mnie te strzały i takie jakby cofnięcie
pompę słychać przez około 1-2 sekund.
paliwa nie czuć, nie widać pod autem ale czy 100% szczelne to nie wiem
kostki wyczyszczone
podłączyłem moduły zapłonu odwrotnie ale dalej to samo
doleje na full i sprawdzę czy pomogło ale dziwią mnie te strzały i takie jakby cofnięcie
pompę słychać przez około 1-2 sekund.
paliwa nie czuć, nie widać pod autem ale czy 100% szczelne to nie wiem
kostki wyczyszczone
podłączyłem moduły zapłonu odwrotnie ale dalej to samo
Przyczyną problemów z odpalaniem również, ale ,,strzałow" trudno mi niesty powiedzieć nie słysząc tego. Jeśli posiadasz świeżo zakupiony wózek, to skontaktuj się ze sprzedawcą i zapytaj czy wymieniał pompę paliwa. Pompa w ósemach, to specyficzne ustrojstwo, tzw strumieniowa. Zamiennik nie bedzie idealnie pasował do kosza, a wtedy paliwko nie będzie wracało. Efekt: lewa komora bedzie pełna, a prawa pusta :-( Musi być oryginalna z dwoma krućcami. Jednak nawet oryginał powinien montować ktos, kto ma o tym pojęcie, bo bardzo łatwo o nieprawidłowy montażsucre79 pisze:to się tyczy tego że poniżej połowy baku nie jedzie czy także może być przyczyną problemów z odpalaniem, strzałów itp?cheyen pisze:Stawiam że przyczyną będzie nieoryginalna pompa, która niestety się nie sprawdzi w tym aucie, albo oryginalna była demontowana i ktoś się nie popisał przy montażu.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Mam pytanko jak kupiłeś autko to paliło idealnie? ile w tedy miało paliwka ? jeśli miał pełny zbiornik to klijent wiedział o przypadłości i zatankował Auto przygotowując je na sprzedaż . Fajnie jest jeżdzić za połowę kosztów na LPG ale wiąże się z tym pewne ryzyko ze coś w końcu klęknie . Zauważ że ilu użytkowników LPG w 8-kach tyle postów i wcześniej czy póżniej kłopoty w odpalaniu i naturalnej pracy silnika. Ja nie jestem zwolennikiem LPG w silnikach V8 w które są wyposażone nasze auta Pan Bóg i koncern Audi je takim stworzył i powinno jeżdzić na PB 98 . I niech nikt nie pisze że nie ma i nie miał żadnych problemów z Audi A8 zasilanym gazem ............. Audi będzie teraz sprzedawać A3-kę Sportback g-tron zasilaną E-Gazem całkowicie syntetycznym produktem który będzie wykorzystywany tak że w branży energetycznej Audi ma zasięg 1300 km na 1 zbiorniku czyli alternatywa dla oszczędnych i ekologicznych :mrgreen:
tutenhamon, Troszke się z tobą nie zgodze ponieważ jak napisałeś
to dotyczy tylko uzytkowników ktorzy albo mają pecha bo cos sie zawsze może w kazdym urządzeniu popsuc albo neptyk montował im instalację Bardzo dużo jest driverów co nie klepie postów tylko jeździtutenhamon pisze: ilu użytkowników LPG w 8-kach tyle postów
Ja nie mam i nie miałem.tutenhamon pisze:...I niech nikt nie pisze że nie ma i nie miał żadnych problemów z Audi A8 zasilanym gazem .............
Tylko, że u mnie paliwa to cały czas pod korek, a instalka wystrojona na cacy.
Co do ciężkiego odpalania to odsyłam do tego tematu. Przyczyny podobne, a i rozwiązanie podane.
http://www.a8team.pl/d2-97-37pb-lpg-dla ... vt9120.htm
Sorky, ale będe pierwszy który się z Toba nie zgodzi. Mam A4 i S8 i w obydwu tych autach nie mam LPG, jednak nie dlatego że się czegoś obawiam, ponieważ w poprzednich autach miałem i problemów zero. Teraz nie montowałem, poniewaz dużo jeżdżę dwoma T-czwórkami, które sa zasilane gazem i problemów tez żadnych nie miewam juz od kilku lat. 4.2 V8, to wolny ssak, który znakomicie znosi instalacje LPG, oczywiście tą fachowo zamontowaną i na dobrych podzespołach, ale to tyczy się każdego auta. Zepsuć można wszystko, zasilanie PB również ;-) Jak będę wiedział że jeszcze przynajmniej przez dwa latka nie sprzedam Ósemki, to jest oczywiste że zamontuje LPG. Do tej pory przez rok zrobiłem E-ska tylko 4 tys km, więc .....tutenhamon pisze:Mam pytanko jak kupiłeś autko to paliło idealnie? ile w tedy miało paliwka ? jeśli miał pełny zbiornik to klijent wiedział o przypadłości i zatankował Auto przygotowując je na sprzedaż . Fajnie jest jeżdzić za połowę kosztów na LPG ale wiąże się z tym pewne ryzyko ze coś w końcu klęknie . Zauważ że ilu użytkowników LPG w 8-kach tyle postów i wcześniej czy póżniej kłopoty w odpalaniu i naturalnej pracy silnika. Ja nie jestem zwolennikiem LPG w silnikach V8 w które są wyposażone nasze auta Pan Bóg i koncern Audi je takim stworzył i powinno jeżdzić na PB 98 . I niech nikt nie pisze że nie ma i nie miał żadnych problemów z Audi A8 zasilanym gazem ............. Audi będzie teraz sprzedawać A3-kę Sportback g-tron zasilaną E-Gazem całkowicie syntetycznym produktem który będzie wykorzystywany tak że w branży energetycznej Audi ma zasięg 1300 km na 1 zbiorniku czyli alternatywa dla oszczędnych i ekologicznych :mrgreen:
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno