części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Tłumik środkowy - czym można zastąpić?

Wujek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2010, 14:17
Lokalizacja: Lodz

[D2 95 4.2PB/LPG ] Tłumik środkowy - czym można zastąpić?

Post autor: Wujek » 25 lut 2012, 13:40

Witam serdecznie poszukuje tłumika środkowego do A8 D2 4.2 95' wszystkie które szukam na allegro od jakiegoś czasu są dla modeli po lifcie więc zastanawiam się czy można zastąpić ten tłumik montując np. strumienice. Pytanie czy ktoś posiada wiedzę lub manipulował przy tłumiku środkowym i czy można zastosować strumienicę a jak tak to jaką? Tłumik w moim aucie przepalony jest od góry nie wiem może go zdemontować i pospawać??


Obrazek

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 14:02 przez Wujek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 lut 2012, 14:01

Wujek, zakładając nowy temat używaj [tagów] opisujących skrótowo auto którego dany wątek dotyczy - owych [tagów] nie wpisuj "z palca" bo obok tytułu masz ich tam całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni.

Poza tym nie pisz tytułów ani postów dużymi literami - to po pierwsze jest niezgodne z regulaminem a po drugie, wbrew pozorom, wcale nie zachęca do czytania.

Ten temat poprawiłem i mam nadzieję że następne będziesz nazywał już poprawnie.
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 25 lut 2012, 14:48

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 25 lut 2012, 17:04

Kolego Wujek, w twoim aucie ten tłumik, który pokazujesz na zdjęciu to akurat tłumik początkowy i w sumie nie do końca jest to stricte tłumik. Jest to raczej potocznie mówiąc "H pipe" w obudowie tłumiącej czyli łączy on poprzecznie obydwie rury wydechowe z każdych rzędów cylindrów V-ki. Jego rolą jest wyrównywanie ciśnień gazów między właśnie obydwiema stronami wydechu.

Jeżeli chcesz to posiadam taki tłumik na zbyciu, pozostał mi po modyfikacjach mojego wydechu. W końcowym efekcie z powrotem mam taki sam w tym miejscu tylko, że kupiłem go z całym innym kompletnym wydechem.
Jeżeli nie chcesz wstawiać używanej części to dla pewności zachowania sprawności silnika najlepiej byłoby zastosować jakiś goły "H-pipe" lub tzw "X-pipe". Chodzi o to żeby jednak ciśnienia gazów mogły się tam wyrównywać. powodując podciśnienia itd...

Zdarzają się też rozwiązania które rozdzielają absolutnie dwie strony wydechu i też to jeździ, tylko nie wiadomo jak :roll:

Więc najbezpieczniejszym i najcichszym rozwiązaniem w tym przypadku jest zastosowanie takiego samego, używanego oryginalnego 'tłumika" w dobrym stanie.
Oczywiście możesz go również spróbować polepić, ale obawiam się, że mata wygłuszająca też jest przepalona a właściwie już nie ma jej tam...

Lub coś takiego: Obrazek

Obrazek

s8fan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 13 lis 2011, 16:59
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: s8fan » 26 lut 2012, 17:51

witam kolego firma proex która wystawia się na allegro robi na zamówienie tłumiki do naszych a8 koszt ok 250zł za środkowy ja jestem zadowolony robiłem u nich środkowy i xapipa
s8fan

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 29 lut 2012, 11:48

Wstaw dwie rurki połączone trzecią tak jak na ostatnim zdjęciu kolegi Mucholejkolator. Najlepsze, najprostrze, najtańsze rozwiązanie !!!

Wujek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2010, 14:17
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Wujek » 29 lut 2012, 11:50

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. :-)

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 29 lut 2012, 13:09

Na pewno nic nie zmieni w charakterystyce pracy silnika ani w głośności ponieważ w D2 po 96 już nie wkładali tych tłumiczków tylko właśnie rurki w kształcie litery H czyli tzw H-pipe. Ta rurka łącząca obie rury wydechowe jest po to aby wyrównać ciśnienie w układzie wydechowym.

Wujek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2010, 14:17
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Wujek » 29 lut 2012, 13:44

W takim razie czy cały kompletny wydech po lifcie będzie pasował w miejsce tego który ja mam?? I zastanawiam się już teraz czy nie zastąpić katalizatorów tłumikami sportowymi przelotowymi firmy AWG jeżeli chodzi o dźwięk w środku to w takim zestawieniu znacząco wzrośnie i czy ma to jakikolwiek sens?

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 29 lut 2012, 15:32

To zależy co chcesz przez to osiągnąć.
Jeśli wyrzucisz same katy a reszta będzie seria, dźwięk bardzo minimalnie zrobi się głośniejszy - metalowy.

Jeżeli zamierzasz zmieniać końcowy wydech w późniejszym czasie na sportowy w żadnym przypadku nie wyrzucaj katów bo będzie z kolei za głośno mam na myśli nieprzyjemne buczenie w zakresie 1200-1600 rpm czyli obroty przy spokojnej jazdzie po mieście i na trasie. Efekt bardzo wkurzający.

Jeśli zdecydujesz się wyrzucić katy to wspawaj zwykłe rurki. Ja miałem wstawione i rurki i tłumiki. Nie ma różnicy więc po co przepłacać.

Jeśli masz zdrowe katy to nic nie rób. Prędzej pomyśl o dobrym dedykowany sportowym tłumiku końcowym dobrej firmy.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 06 mar 2012, 19:44

Zdjęcie poglądowe ;-)

Obrazek

a8quattro
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2012, 23:07
Lokalizacja: wlkp

Post autor: a8quattro » 06 paź 2012, 18:59

Witam, akurat natrafilem na ten temat i interesuje mnie sprawa tego X-pipe i H-pipe, zajrzalem pod auto ktore niedawno kupilem i nie ma tam nic takiego, tylko sa wspawane dwie oddzielone zupelnie od siebie rury, czy tak moze zostac??
Dodam ze nie mam najmniejszych problemow z tym zwiazanych, auto podczas jazdy zachowuje sie ok, tzn nie dusi sie nie szarpie, tylko ladnie ciagnie tak jak byc powinno.
Mam 4,2 Quattro 95r.
Co radzicie, zostawic czy wspawac tam np H-pipe??

Pozdrawiam,

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 08 paź 2012, 14:48

a8quattro pisze:Co radzicie, zostawic czy wspawac tam np H-pipe??
Nie widać bo w twoim roczniku h-pipe był w obudowie tłumika jak na zdjęciu w poście powyżej. Jak jest wszystko wporządku to nic nie dotykaj, chyba że ktoś wyrzucił ten tłumiczek i nie ma łączenia między rurami to wtedy wstaw rurkę łączącą oba wydechy aby ciśnienia się wyrównywały.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 08 paź 2012, 18:19

Kolega PawełQuattro ma wycięty ten h-pipe w obudowie i wspawane dwie oddzielne rurki bez łącznika. Można wiec powiedzieć, że to prawdziwy Dual :-> Jego ósemka jest rok starsza, a objeżdża moją więc na pewno na pogorszenie osiągów to nie wpłynęło :->

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 paź 2012, 02:51

Mucholejkolator pisze:Jego ósemka jest rok starsza, a objeżdża moją więc na pewno na pogorszenie osiągów to nie wpłynęło :->
Założyłeś większe zaciski hamulcowe i dołożyłeś jeden tłumik więcej - zwiększyłeś masę pojazdu to pogorszyłeś osiągi :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl