części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB ] Regeneracja wisko

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 17 cze 2013, 18:42

paulo79 pisze:teraz wiska nie sprawdzisz, za zimno. Najlepiej w upalne dni, lapie sie je poprostu reka a jesli nie chcesz stracic palca to musisz czekac az dojdzie do odp temp i sie zalaczy, bedziesz slyszal jak sie zalaczy a obr jego wzrosna wraz ze wsrostem obr silnika. Nie cuduj z regenerowaniem bo tego sie nie naprawia. Uzywane wiska od 100 a nowe w sklepie od 180 PLN. Sprawny fachman biorac wisko w dlon potrafi je wyczuc odrazu. Latem powinien woz sie grzac jak wisko padniete
A co jeżeli moje visko kręci cały czas wiatrakiem , nawet jak zimne auto to po dodaniu gazu strasznie szumi i kręci się non stop tak samo. Jak stoję w korku to wszystko ok nic się nie grzeje ale w zimę trochę potrwało żeby zagrzać auto

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 17 cze 2013, 19:49

To znaczy że trzeba wymienić na dobre bo przez to że działa non stop to masz często niedogrzany silnik i wyższe spalanie . Może masz firmy vemo to też jest często problem że działają cały czas . Lepiej dać więcej kaski i mieć spokój .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 17 cze 2013, 19:52

pioter pisze:To znaczy że trzeba wymienić na dobre bo przez to że działa non stop to masz często niedogrzany silnik i wyższe spalanie . Może masz firmy vemo to też jest często problem że działają cały czas . Lepiej dać więcej kaski i mieć spokój .
Poprzedni właściciel wymieniał i chyba nie zainwestował :) przyjdzie zima to wymienię , dzięki za info , że jednak nie jest sprawne .

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 cze 2013, 21:01

Panowie, nie bawić się w visco.
Przeskakiwać na elektryki, tak jak w D3 (2 elektryki bez visco).

W miejsce wiatraka z visco wchodzi 14" wiatrak elektryczny (kupować jak najcieńszy).
Podłączyć pod wiatrak od klimy i śmiga.

Podłączenie wykonać przez przekaźnik by +12 z wiatraka klimy sterowało tym przekaźnikiem i przepuszczało zasilanie na dodatkowy wiatrak.

np.

Przykład wentylatora.

Gość

Post autor: Gość » 17 cze 2013, 21:05

I to była by najlepsza opcja. Ktos juz tak ma?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 17 cze 2013, 21:16

Ja zakupiłem wisko i zamontowałem , ale w niedalekiej przyszłości pomyślę nad tym .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 cze 2013, 21:17

pioter pisze:est często problem że działają cały czas
- ja takie trzy sztuki kupiłem :-)
to znaczy innych marek ale wyje jak szalony to fakt
tylko zapodać elektryczny można ale wypadało by czujnik jakiś dorobić aby to zapinało się odpowiednio
bo tak pod klimę można ale ma być dwa systemy
odseparowane od siebie

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 cze 2013, 21:18

Tak, jak najbardziej sprawdzone. Kolega w S8 D2 ma zamontowane.

Jeszcze tylko należałoby sprawdzić, czy czasem 16" wiatrak nie wejdzie.
Wg pomiarów wychodzi ~42,5 cm, średnica "tuby" wentylatora.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 cze 2013, 21:24

Wiatrak od klimy jest sterowany temp. cieczy chłodzącej silnik.

Jak nie włączycie klimy, to w korku jak się zagrzeje silnik włącza się automatycznie.
Jak temp. idzie bardziej w górę to włącza szybsze obroty. Można sprawdzić to
wykonując test zegarów, elementy wykonowacze. Czujnik temp. dwu-zakresowy
siedzi na dole po prawej w chłodnicy.

Co do działania wiatraków jak chodzi klima to fakt, że chodzą dwa na raz.
Ale to zwiększa tylko wydajność klimy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 cze 2013, 18:22

tak tylko pomijasz jedno podstawową sprawę
mam w domu jeszcze a6
2,8 i tam visco jest sprawne i jeszcze nie zadziałał mi wentyl elektryczny
a visco już parę razy było słychać moim zdanie zapnie wentylatory ale tak na mój rozum
to już przy bardzo wysokiej temperaturze
bo pewnie w a8 jest tak samo
i niekiedy w korkach może być już nie w porę pomijam fakt awarii bo jak coś się stanie to dwa nie zadziałają

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 18 cze 2013, 19:58

Termo włącznik (ten w chłodnicy) ma 2 zakresy pracy.

1 bieg wentylatora załącza gdy na dole w chłodnicy ciecz ma 87 st. C wyłącza gdy zchłodzi do 76 st. C.

2 bieg zapina przy 93 st. C. wyłącza przy 82 st. C.

Zakresy są OK.
Termowłącznik: 251 959 481 G, H, K

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 cze 2013, 09:24

dajcie foto jeśli można jak macie zamontowany ten elektryczny
sam zakładam tylko nie za bardzo wiem jak
bo mi koliduje z śrubą trzpieniem od visko :roll:

adrian949

Post autor: adrian949 » 30 cze 2013, 09:59

Mi wczoraj wisko padło, wytrzymało 55 tys km :-(

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 30 cze 2013, 13:37

Mi też w poprzedniej padło i założyłem chyba Meyla i było zapięte cały czas :/ ale po zmianie na Behra śmigało, aż miło :) więc trzeba kupić najlepsze, żeby nie było efektu non stop zapiętego i będzie dobrze :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

adrian949

Post autor: adrian949 » 30 cze 2013, 15:01

Ja miałem Behr, próbowałem je reanimować ale chyba za dużo oleju wlałem. Ale się dopiero okaże jak się przejadę więcej kilometrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl