![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 2.8PB/LPG ] Lekkie szarpanie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 11 sty 2010, 22:34
- Lokalizacja: strzelin
[D2 96 2.8PB/LPG ] Lekkie szarpanie
Witam. Na wielu forach występuje duzo podobnych tematow lecz w zadnym nie jest podany konkretny powód. Podczas jazdy przy pewnej prędkosci ok 70-90 km/h oraz 4 i 5 biegu(na nizszych biegach nie jest w stanie wyczuc tego szarpania) oraz obrotach 1200-1800 sa lekkie drgania jakby silnikiem. Przy przyspieszaniu z tych obrotow jest ciagle drganie do pewnego momentu czyli 2000 tys obrotow. Tak sie dzieje na benzynie jak i na gazie. Odkad posiadam te audi przejechalem juz 35 tys kilometrow i te drgania sie nie zwiekszyly . Wymienilem nastepujace części: swiece, przewody wn, cewke, łancuszki walkow rozrzadu. podpinany byl pod komputer ostatnio i wyszedl bład przepływomierza i sondy, zostaly skasowane i juz nie wyskoczyly. Na innym forum wyczytałem ze za to moze odpowiadac sprzegło kinetyczne (skrzynia). Ale pewna osoba osoba pisala ze regenerowala skrzynie i problem pozostał. Niektorzy stawiaja na przepływomierz lub przepustnice. Bardzo wdzieczny był bym za konkretna odpowiedz, może ktos z Was mial taki problem i sie z nim uporał. Pozdrawiam fanów A8
audi bogiem... a8 nałogiem...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 265
- Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
Mieliście kiedyś wypadanie zapłonu ? Czy jeździliście mimo to dalej ? Jeśli tak to popsuliście sondy. Objaw swoisty zarówno do sond jak i sprzegła.
W łapę oscyloskop i sprawdzać sondy w pełnym zakresie temperatury i pracy , 90% narzekających na drgania przy sprawnym sprzęgle wymieni sondy i sięgnie z ulgą po piwko.
No i trzeba jeszcze wyeliminować ewentualny problem przegubów wewnętrznych.
Zacytuję "Uszkodzenie czujnika tlenu jest bezpośrednią przyczyną następujących objawów obserwowanych podczas eksploatacji:
— pogorszenia właściwości dynamicznych pojazdu, co obserwuje się w postaci niestabilnego momentu obrotowego (szarpania) lub opóźnienia reakcji na otwarcie przepustnicy,
— znacznego zwiększenia zużycia paliwa (10—15%),
— przedwczesnego zużycia reaktora katalitycznego"
W łapę oscyloskop i sprawdzać sondy w pełnym zakresie temperatury i pracy , 90% narzekających na drgania przy sprawnym sprzęgle wymieni sondy i sięgnie z ulgą po piwko.
No i trzeba jeszcze wyeliminować ewentualny problem przegubów wewnętrznych.
Zacytuję "Uszkodzenie czujnika tlenu jest bezpośrednią przyczyną następujących objawów obserwowanych podczas eksploatacji:
— pogorszenia właściwości dynamicznych pojazdu, co obserwuje się w postaci niestabilnego momentu obrotowego (szarpania) lub opóźnienia reakcji na otwarcie przepustnicy,
— znacznego zwiększenia zużycia paliwa (10—15%),
— przedwczesnego zużycia reaktora katalitycznego"
Złego diabli nie biorą ...
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1035
- Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1035
- Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
Spoko Paweł, tak się tylko z Tobą droczę
Widać, po Tobie, że się znasz <okioki> to tylko mały joke
Szczerze to zazdroszczę, bo sam możesz sobie wszystko porobić w autku. Ja już takich zdolności nie mam i niestety muszę się pałętać po różnych magikach ze strachem, aby przypadkiem nie rozj...li mi niuni, zamiast naprawić
Gdybyś był z wawy, to sam bym do Ciebie przyjeżdżał. Ale nie bądź jak aso, nie rób ludzi w konia
pozdro




- Simone331
- Super Klubowicz
- Posty: 1269
- Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
- Lokalizacja: GS / TN
-
- Forum Audi A8
- Posty: 265
- Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
oma142, Kologo, czytając to co piszesz można wnioskowac ,że naprawa to kasowanie ...
jeszcze raz zwrócę Ci uwage że możliwośc że masz padniętą lub padnięte sondy jest prawie 100%. Sonda wywali bład natychmiast jeśli jest problem z obwodem grzania ,lub brakiem ciągłości pracy, natomiast sonda ze starości, zużycia, próbkuje coraz gorzej co przez sterownik nie jest odbierane przez dość długi czas jako błąd i podlega korektom w wielu przypadkach nawet ten bład może się nie pojawić .ECU cały czas dostosowuje parametry do wadliwie pracującej sondy i stąd brak płynnego przyspieszania pojawia się szarpanie i inne z tym związane kłopoty jak wypadanie zapłonów, wzrost zużycia paliwa, wysoki poziom HC etc...etc...
jeszcze raz zwrócę Ci uwage że możliwośc że masz padniętą lub padnięte sondy jest prawie 100%. Sonda wywali bład natychmiast jeśli jest problem z obwodem grzania ,lub brakiem ciągłości pracy, natomiast sonda ze starości, zużycia, próbkuje coraz gorzej co przez sterownik nie jest odbierane przez dość długi czas jako błąd i podlega korektom w wielu przypadkach nawet ten bład może się nie pojawić .ECU cały czas dostosowuje parametry do wadliwie pracującej sondy i stąd brak płynnego przyspieszania pojawia się szarpanie i inne z tym związane kłopoty jak wypadanie zapłonów, wzrost zużycia paliwa, wysoki poziom HC etc...etc...
Złego diabli nie biorą ...
Przejrzyj kable od sondy. W moim przypadku raz szarpał raz nie. Nie mogłem dojść ładu co jest nie ta. Bo było to sporadyczne. Najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu. Okazało się że jeden przewód od sondy był przerwany. Jak był styk to chodziła idealnie, a jak nie było wpadała w drgawki. Jeśli nie pomoże to sondy do wymiany.