części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 2.8PB/LPG ] Lekkie szarpanie

oma142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 11 sty 2010, 22:34
Lokalizacja: strzelin

[D2 96 2.8PB/LPG ] Lekkie szarpanie

Post autor: oma142 » 24 sty 2014, 22:02

Witam. Na wielu forach występuje duzo podobnych tematow lecz w zadnym nie jest podany konkretny powód. Podczas jazdy przy pewnej prędkosci ok 70-90 km/h oraz 4 i 5 biegu(na nizszych biegach nie jest w stanie wyczuc tego szarpania) oraz obrotach 1200-1800 sa lekkie drgania jakby silnikiem. Przy przyspieszaniu z tych obrotow jest ciagle drganie do pewnego momentu czyli 2000 tys obrotow. Tak sie dzieje na benzynie jak i na gazie. Odkad posiadam te audi przejechalem juz 35 tys kilometrow i te drgania sie nie zwiekszyly . Wymienilem nastepujace części: swiece, przewody wn, cewke, łancuszki walkow rozrzadu. podpinany byl pod komputer ostatnio i wyszedl bład przepływomierza i sondy, zostaly skasowane i juz nie wyskoczyly. Na innym forum wyczytałem ze za to moze odpowiadac sprzegło kinetyczne (skrzynia). Ale pewna osoba osoba pisala ze regenerowala skrzynie i problem pozostał. Niektorzy stawiaja na przepływomierz lub przepustnice. Bardzo wdzieczny był bym za konkretna odpowiedz, może ktos z Was mial taki problem i sie z nim uporał. Pozdrawiam fanów A8
audi bogiem... a8 nałogiem...

seba185
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 14 lip 2013, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seba185 » 24 sty 2014, 22:43

a moze poduszka ktoras?

mmaciek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:35
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: mmaciek » 24 sty 2014, 23:36

Witam
Mam ten sam problem.Lekkie szarpanie przy przyspieszaniu na niskich obrotach.
Wymieniłem świece i cewki a problem pozostał.Na vag-u nie wyskakują inne błędy.Szarpie na gazie jak i na benzynie.
Maciek

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 sty 2014, 08:51

ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł ;)

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 25 sty 2014, 10:05

Mieliście kiedyś wypadanie zapłonu ? Czy jeździliście mimo to dalej ? Jeśli tak to popsuliście sondy. Objaw swoisty zarówno do sond jak i sprzegła.
W łapę oscyloskop i sprawdzać sondy w pełnym zakresie temperatury i pracy , 90% narzekających na drgania przy sprawnym sprzęgle wymieni sondy i sięgnie z ulgą po piwko.
No i trzeba jeszcze wyeliminować ewentualny problem przegubów wewnętrznych.

Zacytuję "Uszkodzenie czujnika tlenu jest bezpośrednią przyczyną następujących objawów obserwowanych podczas eksploatacji:
— pogorszenia właściwości dynamicznych pojazdu, co obserwuje się w postaci niestabilnego momentu obrotowego (szarpania) lub opóźnienia reakcji na otwarcie przepustnicy,
— znacznego zwiększenia zużycia paliwa (10—15%),
— przedwczesnego zużycia reaktora katalitycznego"
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 25 sty 2014, 13:12

a ja jestem ciekaw czy to jest na zimnym tylko silniku czy ciepłym ? :)
dare to be great

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 25 sty 2014, 13:48

pepi pisze:ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł ;)
Jeśli tylko to było powodem wymiany to gratuluje <brawo2> Pewnie w serwisie Ci tak doradzili :) A jak spali Ci się żarówka to pewnie wymienisz całą lampę :D

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 sty 2014, 13:53

wiesz bez urazu
ale ja jestem mechanikiem
i z tego żyję
to daruj sobie ;)
ja mogę robić nie mnie :D

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 25 sty 2014, 14:13

Spoko Paweł, tak się tylko z Tobą droczę ;) Widać, po Tobie, że się znasz <okioki> to tylko mały joke ;) Szczerze to zazdroszczę, bo sam możesz sobie wszystko porobić w autku. Ja już takich zdolności nie mam i niestety muszę się pałętać po różnych magikach ze strachem, aby przypadkiem nie rozj...li mi niuni, zamiast naprawić :/ Gdybyś był z wawy, to sam bym do Ciebie przyjeżdżał. Ale nie bądź jak aso, nie rób ludzi w konia <amasz> pozdro

oma142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 11 sty 2010, 22:34
Lokalizacja: strzelin

Post autor: oma142 » 25 sty 2014, 15:43

nie ma znaczenia jaka jest temperatura silnika....
audi bogiem... a8 nałogiem...

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 25 sty 2014, 20:26

Kolego oma142, proszę o poprawę swojego profilu bądź tytułu tematu, bo jeśli w profilu masz 99' 4.2 PB+LPG to dlaczego w tytule 96' 2.8 PB+LPG?

Pozdrawiam
Simone331

mmaciek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:35
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: mmaciek » 25 sty 2014, 23:25

Witam
Dziś na vag-u wyskoczyło;
Zespól2 sonda 1
P0151-35-10-napięcie za niskie-sporadyczny
Maciek

oma142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 11 sty 2010, 22:34
Lokalizacja: strzelin

Post autor: oma142 » 26 sty 2014, 22:02

tez taki błąd miałem ale wykasowałem jezdziłem i juz nie wyskoczył ale widze ze jak sa te mrozy to jest gorzej... czyli moze cos w strone elektryki .....
audi bogiem... a8 nałogiem...

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 26 sty 2014, 22:49

oma142, Kologo, czytając to co piszesz można wnioskowac ,że naprawa to kasowanie ...
jeszcze raz zwrócę Ci uwage że możliwośc że masz padniętą lub padnięte sondy jest prawie 100%. Sonda wywali bład natychmiast jeśli jest problem z obwodem grzania ,lub brakiem ciągłości pracy, natomiast sonda ze starości, zużycia, próbkuje coraz gorzej co przez sterownik nie jest odbierane przez dość długi czas jako błąd i podlega korektom w wielu przypadkach nawet ten bład może się nie pojawić .ECU cały czas dostosowuje parametry do wadliwie pracującej sondy i stąd brak płynnego przyspieszania pojawia się szarpanie i inne z tym związane kłopoty jak wypadanie zapłonów, wzrost zużycia paliwa, wysoki poziom HC etc...etc...
Złego diabli nie biorą ...

ernesto

Post autor: ernesto » 27 sty 2014, 06:07

Przejrzyj kable od sondy. W moim przypadku raz szarpał raz nie. Nie mogłem dojść ładu co jest nie ta. Bo było to sporadyczne. Najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu. Okazało się że jeden przewód od sondy był przerwany. Jak był styk to chodziła idealnie, a jak nie było wpadała w drgawki. Jeśli nie pomoże to sondy do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl