części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem przy pierwszym odpalaniu.

grochu128
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2012, 09:55
Lokalizacja: LPU

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem przy pierwszym odpalaniu.

Post autor: grochu128 » 28 wrz 2012, 09:04

Witam. W mojej a8 96r 4.2 LPG od dłuższego czasu jest problem z porannym odpalaniem lub gdy samochód postoi kilka-kilkanascie godzin. Przy pierwszej próbie kręci bardzo długo i nic, odpuszczam, przy drugiej po dłuższym kręceniu zapali, ale zazwyczaj zaraz zgaśnie, przy 3 zapala, ale szarpie nim i wtedy go gaszę, zapalam jeszcze raz i wydaje się, że wszysyko jest okej, ale gdy chcę dodać gazu to znów się dławi i przygasa. Dopiero jak go znów zgasze i zapalę to już jest wszystko ok i przez cały dzień zapala normalnie. Zaczęło tak się dziać zaraz po założeniu instalacji gazowej, ale w mniejszym stopniu, teraz z dnia nadzień jest coraz gorzej. Byłem u jednego mechanika powiedział, że to wina instalacji. Wczoraj byłem u gazownika. Zmienił dawkowanie paliwa i mówił, że powinno już być dobrze, ale mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2012, 12:19 przez grochu128, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 28 wrz 2012, 09:10

a co ma dawkowanie do odpalania bo przecież odpala się na BP... no chyba że odpalasz na gazie to takie są objawy. zakręć butle i zgaś go wieczorem na bęzynie rano jak ładnie odpali to wróć do gazownika niech naprawi po sobie.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 28 wrz 2012, 09:11

Zakręcałeś gaz wieczorem żeby sprawdzić czy jest różnica ? Zakręć gaz przy butli , zgaś na benzynie i zobacz rano jak odpali . Było to już kilka razy pisane na forum , poszukaj . wolek byłeś szybszy :mrgreen:
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

grochu128
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2012, 09:55
Lokalizacja: LPU

Post autor: grochu128 » 28 wrz 2012, 09:17

Nie wiem, chyba ustawiał dawkowanie PB (nie mam pojęcia, ale udawał bardzo mądrego ;) ) Zrobię tak jak napisaliście. Czytałem kilka podobnych tematów, ale każdy przypadek był inny. Dziękuję za szybką odpowiedź. A jeśli to nie wina instalacji to co jeszcze może powodować takie objawy?

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 28 wrz 2012, 09:31

grochu128 pisze:A jeśli to nie wina instalacji to co jeszcze może powodować takie objawy?
VAG prawde ci powie :)
pioter pisze:wolek byłeś szybszy
sory już nie będe :P

[ Dodano: 2012-09-28, 09:34 ]
Aaa grochu128, idz szybciutko do działu powitalnego bo jak cie administracja dopadnie to już napewno nie odpali :P przywitaj sie
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 28 wrz 2012, 10:04

wolek pisze:a co ma dawkowanie do odpalania bo przecież odpala się na BP..
oj może i to bardzo dużo. ECU (PB) ustawia parametry pracy na podstawie odczytu danych z wielu czujników. Czyli jeśli jest źle ustawiona instalka LPG uczy się nieprawidłowych parametrów pracy, a później na podstawie tych wyuczonych danych steruje pracą na PB. Aby to zweryfikować, resetujemy ECU - np przez odłączenie akumulatora na 15 minut, po podłączeniu odpalamy i jeździmy tylko na PB, jeśli jest O.K. to do gazownika z ustawieniem instalacji.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 wrz 2012, 14:53

bez urazu ale głupoty wypisujecie :-D
tak to prawda jak lpg słabo ustawione to ma to wpływa na paliwo
ale to by było zawsze czuć :-P

ja bym sprawdził tak
pompa paliwa ciśnienie jego -filtr
jaką temperaturę widzi czujnik bo może widzi że mu ciepło
lub któryś wtryskiwacz lpg leje i po zgaszeniu auto jest zalewane
i przy paleniu jest jak wyżej

Bugs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2012, 17:48
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Bugs » 02 paź 2012, 00:10

ile paliwa w zbiorniku masz przewaznie? i jak długo uzytkujesz auto na LPG ? miałem podobny przypadek i wine ponosił parownik ktory poprostu lata swietnosci mial juz za soba, wymieniłem i po kłopocie.
V8 Gang V8 Klang

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 02 paź 2012, 15:03

Witam. Kolego grochu128 zatankuj 3/4 zbiornika i zobacz co się dzieje.Jeżeli zapali od kopa to powiem Ci co dalej.Pozdrawiam

tapir173
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2012, 13:30
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 18 paź 2012, 09:21

Podstawa podłączyć pod vaga bo tak to można gdybać bez końca i darmo wyrzucać kaskę w błoto :-)

grochu128
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2012, 09:55
Lokalizacja: LPU

Post autor: grochu128 » 18 paź 2012, 09:59

Zawsze utrzymywałem niecałą połowę zbiornika benzyny, teraz zatankowałem ponad połowe i auto zapala normalnie. Czyli wina źle zamontowanej pompy paliwa. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 22 paź 2012, 19:47

Witam. Kolego grochu123 ,masz ten sam problem co ja ,według mnie puszczają listwy wtryskowe gazu.W sobotę skończył mi się gaz i przejechałem ok.120 km. na pb i w poniedziałek na rezerwie, normalnie na czerwonym polu ZAPALIŁA NA DOTYK jak nigdy.Mam zamiar w tym tygodniu wymienić je na nowe ,mają już ok. 50 000 km. No i zobaczę co będzie we wtorek rano,jak zapali od kopa to jutro napiszę.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 paź 2012, 21:29

listwy można łatwo zobaczyć
może jeszcze być 9 wtryskiwacz parownik :-D

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 22 paź 2012, 22:24

Witam. Zgadza się że parownik może puszczać, ale ja mam już nowy parownik,cewki,moduły,itd . Zostały tylko stare wtryskiwacze jednego tylko nie rozumie ,dlaczego jak mam paliwa powyżej połowy zapala na dotyk ,spada poniżej połowy na dwa razy trzeba zapalać .Tak jak pisałem w sobotę przejechałem 120km na pb i w niedziele jej nie odpalałem a tu w poniedziałek rano szok .Nigdy mi nie brakło gazu bo mam butle 100L i pierwszy raz wyjechałem go do zera. Zobaczę co będzie jutro rano i napiszę,może za szybko się ciesze.

[ Dodano: 2012-10-23, 08:40 ]
Witam. No niestety ,wychodzi na to że jednak paliwo schodzi z kosza jest tam jakaś nieszczelność i pompa na dzień dobry spręża powietrze :-( .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 paź 2012, 20:11

czyli był tylko zbieg okoliczności :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl