Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 3.7PB ] problem z odpaleniem silnika CAT

Awatar użytkownika
koni
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 22 sty 2011, 14:42
Lokalizacja: Wrocław

[D2 97 3.7PB ] problem z odpaleniem silnika CAT

Post autor: koni » 08 wrz 2011, 20:21

Problem pojawił się niespełna półtorej tygodnia temu, podczas postoju na światłach motor zgasł, po napompowaniu paliwa zapłonem samochód odpali ale po kilku kilometrach gaśnie i tak w kółko. stwierdziłem ze to filtr paliwa, po założeniu nowego filtra. uruchomiłem zapłon kilkakrotnie aby napąpować paliwa do filtra i przewodów w tym czasie pąpka chodziła dobrze, było widać ze przewody ruszają się od ciśnienia które podaje i było też ja dobrze słychać, niestety jeden z przewodów był za słabo dokręcony, ciekł i syczał jak by powietrze z niego schodziło,. po dokręceniu było wszystko ok. podczas próby odpalenia auta, znowu napąpowałem trochę paliwa, po krótkim hechłaniu odpalił i kilka sekund chodził dobrze po czym zaczął kuleć jak by nie pracował na wszystkich tłokach i wtedy zapaliła się kontrolka CAT dodałem trochę gazu i silnik zgasł, później już nie zaskoczył. wykręciłem filtr, przy okazji sprawdziłem czy pompka podaje paliwo i niestety nie, z przewodu nawet nie kapnie, słychać tylko jak coś bulgocze w baku. co ciekawe papka nie ma nawet 7 miesięcy i tez nie jest tanim zamiennikiem, to oryginalna pąpka która kosztowała około 600zł. jest możliwość że się jakoś zapowietrzył gdy przewód był nieszczelnie dokręcony? a CAT to kontrolka katalizatora tak bo już nie jestem pewien i dlaczego się wyświetla? serdecznie proszę o pomoc w diagnostyce problemu ;-) z góry dziękuje za poświęcony mi czas i pomoc :-> a i samochód nigdy nie miał i niema instalacji gazowej ;-)
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2011, 21:38 przez koni, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 08 wrz 2011, 20:37

Nalej paliwa do pełna i wtedy zobacz .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 wrz 2011, 22:29

chociaż 3/4 baku powinno wystarczyć :) śmiać mi się chce , to jest element wadliwy w a8 temu stosuję zamiennik , kupiłem za 129 zł i śmiagam już ponad rok :mrgreen:

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 09 wrz 2011, 13:04

nie chodzi o pompe (bo by wcale nie odpalał) a raczej o uszczelnienie kosza paliwowego - stad te zalecane 3/4 zbiornika a generalnie chodzi o ponad polowe.. teraz po czasie obstawiam dokrecenie kosza, bo wg mnie winna jest dolna uszczelka, ktora powoduje ze paliwo wylewa sie z kosza do baku i go poprostu brakuje na caly uklad krazenia w zbiorniku i doplywie do silnika.. wystarczajaco to przechodzilem ostatnio

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 09 wrz 2011, 15:35

pioter pisze:Nalej paliwa do pełna i wtedy zobacz .
kolega dobrze sugeruje, a wszystko to po to żeby stwierdzić to co Ty
jaano pisze:uszczelnienie kosza paliwowego
ale dobrze kombinujesz to jest mankament tych samochodów (jeden z wielu)

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 09 wrz 2011, 20:38

CAT to od zapłonu nie katalizatora - też tak kiedyś myślałem, podepnij kompa i zobacz co pokazuje; u mnie jak zapalił się CAT to sygnalizował padniętą cewkę zapłonową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl