Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB ] Wyrzuca płyn chłodniczy

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

[D2 97 4.2PB ] Wyrzuca płyn chłodniczy

Post autor: kociol878 » 09 wrz 2014, 16:40

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem problem z układem chłodzenia silnika. Po spokojnej jeździe jest wszystko ok. Natomiast gdy przycisnę i po zatrzymaniu odkręcę zbiorniczek z płynem chłodniczym to mam gejzer. Oczywiście temperatura płynu taka sama jak po spokojnej jeździe czyli 90st. Jakieś 3 tygodnie temu układ był odpowietrzany. Skończyły mi się pomysły.

ernesto

Re: Wyrzuca płyn chłodniczy

Post autor: ernesto » 09 wrz 2014, 17:40

kociol878 pisze: Natomiast gdy przycisnę i po zatrzymaniu odkręcę zbiorniczek z płynem chłodniczym to mam gejzer.
A czemu odkręcasz ten zbiorniczek ?
Skoro temperatura jest ok i nie wyrzuca płynu to moim zdanie jest nie potrzebne odkręcanie zbiorniczka.

Jest to układ ciśnieniowy: znaczy się że podczas jego pracy jest wytwarzane ciśnienie i utrzymywanie go dzięki korkowi na zbiorniczku wyrównawczym.
Płyn w układzie ciśnieniowym wrze w wyższej temperaturze. Znaczy się że do puki jest ciśnienie w układzie to wszystko jest ok.
Może osiągnąć temperaturę 110 stopni i nie zagotuje płynu. Natomiast samo odkręcenie zbiorniczka spowoduje zagotowanie płynu.

Sprawdź czy nie masz ubytków płynu, czy nie ma żadnych wycieków.
Czy jest prawidłowy obieg płynu chłodzącego tzn czy pompa wody pracuje prawidłowo i czy odpowiednio goni płyn po układzie.
Można to sprawdzić w ten sposób :

Włączasz auto i czekasz aż osiągnie temperaturę 90 stopni ( klimatronik wyłączony )
Następnie włączasz klimatronik i ustawiasz HI HI, prędkość dmuchawy na jednej kresce.
Ustawiasz nadmuch na kratki środkowe. Przykładasz dłoń i zwiększasz obroty wiatraka mniej więcej do połowy lub na maxa.
Powinno lecieć bardzo ciepłe powietrze. Silnik ma pracować na wolnych obrotach.

Jesli cały czas będzie lecieć gorące powietrze to znaczy że obieg płynu jest prawidłowy.
Jeśli natomiast będzie lecieć gorące a po chwili temperatura powietrza spadnie do temperatury otoczenie to znaczy że jest coś nie tak z układem obiegowym.


możesz jeszcze zdjąć górny przewód przelewowy od zbiorniczka wyrównawczego i wsadzić go do jakiejś butelki. Jeśli będzie leciał płyn mocnym strumieniem to znaczy że jest ok. Jeśli nie to będzie winowajcą pompa chłodzenia.

Sprawdzi jeszcze na VAGu jaką temperaturę widzi ECU a jaka idzie na zegar. Może po prostu silnik się gotuje a nie pokazuje tego na zegarze tylko stoi na 90 cały czas.
Na początek sprawdź to i daj znać co wyszło.

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 09 wrz 2014, 19:55

Dzięki za rade. Jutro sprawdzę Twój sposób. A zbiorniczek odkręcam bo jednak mi gdzieś płyn ubywa z niewiadomych powodów

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Re: Wyrzuca płyn chłodniczy

Post autor: pebo » 09 wrz 2014, 20:41

ernesto pisze:Sprawdzi jeszcze na VAGu jaką temperaturę widzi ECU a jaka idzie na zegar. Może po prostu silnik się gotuje a nie pokazuje tego na zegarze tylko stoi na 90 cały czas.
Na początek sprawdź to i daj znać co wyszło.
Gdyby się przegrzewał, to włączałyby się wentylatory na maksymalną prędkość. Poza tym jak dobrze pisze kolega ernesto, jest to układ ciśnieniowy i nie ma co kręcić korka. Ewentualnie można tylko sprawdzić, czy sam korek nie jest zatkany, bo w audi potrafią jednak się psuć. Jak dużo Ci tego płynu ubywa? Może gdzieś się sączy?
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 09 wrz 2014, 21:26

Na gorącym nie można odkręcać jest oznaczenie niebezpieczeństwa czerwony termometr w trójkącie
Never Open Hot

ernesto

Post autor: ernesto » 09 wrz 2014, 22:52

kociol878 pisze:Dzięki za rade. Jutro sprawdzę Twój sposób. A zbiorniczek odkręcam bo jednak mi gdzieś płyn ubywa z niewiadomych powodów
I właśnie w tym jest problem. Musisz zlokalizować ten wyciek. Bo nawet najdrobniejszy potrafi narobić bigosu. Wystarczy bańka która zatka układ i zablokuje pracę termostatu i czajnik gotowy.

Szukaj ubytku płynu:
- łączenia przewodów
- kolanka, trójniki
wszędzie gdzie się da

Najlepiej jest lokalizowanie na zimnym silniku.

Płyn szybciej będzie ubywał jak auto będzie stygło ( różnica temperatur )
Jak jest ciepły to materiał się rozszerza i uszczelni ewentualny wyciek.

Jesli posiadasz osłonę pod silnikiem to zdejmij ją. Rozłóż jakąś płachtę, stare prześcieradło czy karton pod komorą silnika i na drugi dzień zobacz gdzie się pojawią krople płynu.

Na pewno się pojawią.

Ja teraz walczyłem z tym w A4 żony i okazało się że popuściły obejmy przy trójnikach.

Wszystko na spokojnie, daj znać co i jak.

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 10 wrz 2014, 07:40

Dolałem litr po zrobieniu 600km. Dzisiaj ściągnę osłonę i zrobię inspekcje.

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 10 wrz 2014, 08:24

kociol878 pisze:Dzisiaj ściągnę osłonę i zrobię inspekcje.
Sprawdź dokładnie miejsce wokół filtra oleju.

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 10 wrz 2014, 11:01

Lepiej żeby do skrzyni nie szło!!!

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 10 wrz 2014, 11:21

Jeśli te rady okażą się nie pomocne to sprawdź na koniec czy czasami w zbiorniczku nie ma zapachu spalin . Jeśli będzie śmierdzieć spalinami , to najgorsza z możliwych opcji ...........

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 10 wrz 2014, 15:39

tutenhamon dobrze prawi, życzę, żeby jednak to nie było to ale warto sprawdzić zawartość CO2 w płynie...

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 10 wrz 2014, 18:26

Ściągnąłem osłonę i oglądnąłem wszytko od spodu. Nie zauważyłem żadnych wycieków. Podkładałem również karton pod silnik - ani kropli. Byłem też u mechanika i sprawdzałem czy spaliny się nie dostają do układu - wszystko jest ok. Przez najbliższe kilka dni będę monitorował stan płynu chłodniczego i parzył na podłogę. Muszę kilka razy przycisnąć może coś się pojawi. Na ta chwilę dzięki wszystkim za rady. Napisze za parę dni może uda się coś dostrzec.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 wrz 2014, 19:28

kociol878 pisze: Przez najbliższe kilka dni będę monitorował stan płynu chłodniczego i parzył na podłogę.
Tak zrób, ale do tego odkręć delikatnie korek zbiorniczka, bo z reguły te wszystkie niepokojące objawy spowodowane są nie upuszczającym ciśnieniem przez korek właśnie. U mnie było to samo, 2 razy wymieniałem węże wodne, dalej ubywało i gejzery też były :) . Chciałem już się brać za UPG <tjaa> ale na końcu coś mnie tknęło i podmieniłem korek zbiorniczka. Wszystko ustąpiło. Odkręć trochę korek i pojeździj, bo coś czuję, że u Ciebie też tak będzie

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 10 wrz 2014, 20:23

beyer28 pisze:
kociol878 pisze: Przez najbliższe kilka dni będę monitorował stan płynu chłodniczego i parzył na podłogę.
Tak zrób, ale do tego odkręć delikatnie korek zbiorniczka, bo z reguły te wszystkie niepokojące objawy spowodowane są nie upuszczającym ciśnieniem przez korek właśnie. U mnie było to samo, 2 razy wymieniałem węże wodne, dalej ubywało i gejzery też były :) . Chciałem już się brać za UPG <tjaa> ale na końcu coś mnie tknęło i podmieniłem korek zbiorniczka. Wszystko ustąpiło. Odkręć trochę korek i pojeździj, bo coś czuję, że u Ciebie też tak będzie
Dlatego na początku wspomniałem o korku - taka przypadłość audi. A układ jest ciśnieniowy, więc jak się nagrzeje, to ciśnienie będzie wypychać płyn. Odkręcać na gorącym silniku korek zbiorniczka przelewowego można, tylko że trzeba to robić bardzo powoli i ostrożnie, i najlepiej przez jakąś ścierkę lub szmatkę. Z początku trzeba upuścić nieco gazów, aby zmniejszyć ciśnienie, ale niestety, płyn także zwiększa swoją objętość i najczęściej próby odkręcania korka kończą się także wyciekiem gorącego płynu.
Bądź dobry jak chleb.

ernesto

Post autor: ernesto » 11 wrz 2014, 00:21

W taki razie z tego co opisujesz to są dwie rzeczy. Albo korek i płyn ucieka przez przelew. Nie zauważysz tego bo dzieje się to tylko po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w układzie. Albo cieknie do środka przez nagrzewnice.

Drugą tezę można by pominąć ale zawsze warte uwagi.

Sprawdź czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym nie osadził się płyn.
Dosłownie pod nim będzie taki otworek spustowy. Jeśli będzie gotowało lub wylewało płyn to będzie przelewało dokładnie przez zbiorniczek tym otworem jeśli robi się czajnik.

Ale może być też taka usterka że korek w ogóle nie trzyma ciśnienia i płyn też będzie znikał. Część odparuje i zagotuje podczas pałowania bo wtedy rośnie temperatura.

Kup na początek inny korek. Nie podróbę, może być używka ale sprawna oryginał przede wszystkim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl