[D2 98 4.2PB/LPG ] Blokada rozrządu
Czyli czeka mnie inwestycja zwana blokady chyba, że ktoś z wawki ma możliwość pożyczyć odpłatnie ewentualnie może ktoś zna jakąś wypożyczalnie lub warsztat, który wypożyczy. Próbowałem pocztą pantoflową przez znajomych i dotarłem do serwisu Audi ale stwierdzili, że nie mają tych blokad jak co to składają bez. I weź tu człowieku bądź mądry
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
arczej, wczoraj rozbierałem u siebie ponownie rozrząd i teraz uważam, że śmiało można wszystko złożyć bez blokad. Tak jak napisał jacek1-74 - ustawionym odpowiednio głowicom przez blokady odpowiada także ustawienie zębatek wałków znakami do siebie na linii poziomej.
Jak zrobisz to możliwie dokładnie na oko to też będzie git majonez,
Nie zapomnij o naprężeniu paska na rolne z regulacją mimośrodową tak żeby napinacz pracował na odpowiednim zakresie długości :->
[ Dodano: 2013-08-22, 11:30 ]
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-ust ... vt7518.htm
Jak zrobisz to możliwie dokładnie na oko to też będzie git majonez,
Nie zapomnij o naprężeniu paska na rolne z regulacją mimośrodową tak żeby napinacz pracował na odpowiednim zakresie długości :->
[ Dodano: 2013-08-22, 11:30 ]
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-ust ... vt7518.htm
Generalnie jak ktoś nie chce tego robić sam, nie posiada odpowiednich narzędzi oraz wiedzy co, w jakiej kolejności i z jakimi momentami dokręcać to zapraszam.
Wprawdzie wymiany rozrządu w D2 pre-FL nie wspominam miło i za nią nie tęsknię ale jak jest potrzeba to oczywiście wymienię ;-)
Wprawdzie wymiany rozrządu w D2 pre-FL nie wspominam miło i za nią nie tęsknię ale jak jest potrzeba to oczywiście wymienię ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
ile to aut pojechało na oko :-D
bo jak się jakiś odmieniec trafi to nie wywalę 300 pln
po to aby sobie mieć
i czekać może znowu takie coś się trafi :mrgreen:
Ale zawsze jest ryzyko i jak ktoś robi to pierwszy raz to raczej bym takiego czegoś nie polecał
sam zaliczyłem dwa razy skuchę raz nie z mojej winy
raz ja się popisałem :mrgreen:
bo to było łatwe auto i to mnie zgubiło
które robiłem 20 razy może więcej
teraz czeka mnie moje a8 zabawki już mam blokad nie mam :-D
bo jak się jakiś odmieniec trafi to nie wywalę 300 pln
po to aby sobie mieć
i czekać może znowu takie coś się trafi :mrgreen:
Ale zawsze jest ryzyko i jak ktoś robi to pierwszy raz to raczej bym takiego czegoś nie polecał
sam zaliczyłem dwa razy skuchę raz nie z mojej winy
raz ja się popisałem :mrgreen:
bo to było łatwe auto i to mnie zgubiło
które robiłem 20 razy może więcej
teraz czeka mnie moje a8 zabawki już mam blokad nie mam :-D
A czy da się w ABZ wymienić to bez blokad i bez ściągania dekli? Bo jak siegnę pamięcią to już 5 lat temu miałem wymianiany i mój mechanik nie pamięta dokładnie :lol: ale ja wiem że blokad nie posiadał i nic tez nie rozkrecał u góry. A wszystko smiga aż miło do dziś.
Poza tym razem z nim ok 3 lat temu robiłem rozrząd w fordzie puma 1.7 i on ustawił to po swojemu a ja chwile później przyjechałem z porzyczona blokadą-co sie okazało? Że blokada robiła z dokładnością 0,03mm GMP a on "na oko" z dokładnością 0.01mm-auto smigało po jego ustawieniu lepiej jak przed :mrgreen:
Poza tym razem z nim ok 3 lat temu robiłem rozrząd w fordzie puma 1.7 i on ustawił to po swojemu a ja chwile później przyjechałem z porzyczona blokadą-co sie okazało? Że blokada robiła z dokładnością 0,03mm GMP a on "na oko" z dokładnością 0.01mm-auto smigało po jego ustawieniu lepiej jak przed :mrgreen:
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
Mój sposób jest taki biały mazak znaczę koła i stary pasek ,z starego paska znaki na nowy i już trzy razy mi się udało,w większości francuskich aut znaki są na kole i na pasku ,tylko że koła wałka rozrządu w tych autach są na klinie .Gorzej jak rozrząd jest przestawiony to wtedy ta sztuka się nie uda :->
Oczywiście że na znakach da się złożyć... przy założeniu że wcześniej ktoś zrobił to poprawnie.Marcin1981 pisze:Mój sposób jest taki biały mazak znaczę koła i stary pasek ,z starego paska znaki na nowy i już trzy razy mi się udało...
Z blokadami masz ten komfort, że nic nie cudujesz "na oko" i nie polegasz na poprzednim mechaniku - jak składasz zgodnie ze sztuką to raczej ciężko złożyć źle ;-)
Mnie metoda "na oko" jakoś nie przekonuje - bez urazy ale jak czytam niektóre wypowiedzi to mam wrażenie, że niektórzy nie lubią swojego auta albo wizja oszczędności przesłoniła zdrowy rozsądek.
Jak coś się sypie to poszukujemy fachowca pełną gębą żeby nam to naprawił a jak robimy wymiany eksploatacyjne to fachowiec już nam nie potrzebny??.... a myślałem, że rozrząd to jeden z tych newralgicznych punktów samochodu który złożony powinien być właśnie "książkowo" ;-)
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 20:15 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A więc tak! U mnie sytuacja się wyjaśniła. Znalazłem wypożyczalnie blokad rozrządu więc rozrząd będzie składany na tip top. Koszt wypożyczenia to kaucja 400zł + 60zł na 3 dni. Jak by ktoś kiedyś z wawki potrzebował to polecam firmę.
http://www.auto-narzedzia.pl/
Z góry dzięki wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2013-08-29, 23:17 ]
Panowie moje kłopoty jednak się jeszcze nie skończyły pół dnia walczyłem z odkręceniem wiskozy i nic. Nie mam pojęcia czy jakiś debil skręcił to na klej do gwintów czy co ale ani drgnie. Przyznam się, że nie posiadam przyrządu montowanego w te trzy otwory. Używaliśmy klucza taśmowego do filtrów, który nigdy nie zawodził. Rozumiem, że jest tam lewy gwint i zakładając klucz odkręcam zgodnie z ruchem zegara ( stojąc przodem do auta w kierunku kierownicy) Proszę o pomoc bo już nie mam sił, auto mam kilka tygodni i zamiast jeździć stoi.
http://www.auto-narzedzia.pl/
Z góry dzięki wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2013-08-29, 23:17 ]
Panowie moje kłopoty jednak się jeszcze nie skończyły pół dnia walczyłem z odkręceniem wiskozy i nic. Nie mam pojęcia czy jakiś debil skręcił to na klej do gwintów czy co ale ani drgnie. Przyznam się, że nie posiadam przyrządu montowanego w te trzy otwory. Używaliśmy klucza taśmowego do filtrów, który nigdy nie zawodził. Rozumiem, że jest tam lewy gwint i zakładając klucz odkręcam zgodnie z ruchem zegara ( stojąc przodem do auta w kierunku kierownicy) Proszę o pomoc bo już nie mam sił, auto mam kilka tygodni i zamiast jeździć stoi.
Poszło. Dorobiliśmy sobie urządzenie na dwie śruby w kole pasowym ale pojawił się następny problem jakim była śrubka od zaślepki gdzie montuje się blokadę. Jest to torks, który najprawdopodobniej został zbyt mocno dokręcony i po przekręceniu kluczem obkręciło się w środku i mogę zapomnieć o ustawieniu na blokady.