Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB/LPG ] Cieknie olej spod śróby.

piotras87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 wrz 2013, 12:32
Lokalizacja: Rawa Maz.

[D2 98 4.2PB/LPG ] Cieknie olej spod śróby.

Post autor: piotras87 » 18 sty 2014, 23:23

Witam, po wymianie rozrządu cieknie olej spod śruby którą przykręca się lewą pokrywę paska rozrządu. Śruba jest umiejscowiona z prawej strony napinacza paska wieloklinowego. Pod pokrywą wchodzi w otwór nad kołem zębatym pompy olejowej. Dodam że ta śruba jest wymieniona na nową. Różni się tylko początkiem gwintu, fabryczna miała początek gwintu ze stożka. Skąd tam bierze się olej? Przez gwint przechodzi jakiś kanał olejowy o pompy czy co?

adrian949

Post autor: adrian949 » 18 sty 2014, 23:44

Kolego za śruba jest cienka ścianka, one pękła i teraz cieknie. Zdarza się że podczas odkręcania może się uszkodzić.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 18 sty 2014, 23:52

Kolego tam jest dziura na przelot i cieknie olej. Zauważ że obudowa rozrządu i korpus silnika przylegają w tym miejscu do siebie płaskimi powierzchniami (szczelnie).
Generalnie mocno (uwaga aby nie zerwać gwintu, aluminium) dokręcić a miedzy łeb śruby a obudowę rozrządu wstawić miedzianą podkładkę.
Zdarzają się ludzie co na jakimś silikonie to delikatnie smaruję i tez trzyma (pierwsze rozwiązanie bardziej fachowe i oryginalne), lub dają miedzianą podkładkę (cienką) jeszcze miedzy silnik a obudowę rozrządu.
Ale fakt, cieknie tamtędy i to nie jest nic niezwykłego w Twoim przypadku ;)

piotras87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 wrz 2013, 12:32
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: piotras87 » 18 sty 2014, 23:58

I co z tym fantem teraz zrobić? ;( Wkręciłem tą śrubę na taki uszczelniacz odporny na olej. Jak nie będzie tam dużego ciśnienia to powinno być ok, ale to nie jest rozwiązanie.

Aha no to gitara, powinno być ok. Wielkie dzięki za info teraz będę spać spokojnie.

Ech i dalej cieknie. Jutro postaram się zdobyć nowe orginalne śruby - myślicie że to ma znaczenie?

Może ten stożek na końcu śruby tam gdzieś wchodzi i się uszczelnia?

Wiecie jak sobie poradzić z tym problemem?
Pozdrawiam

I Orginalna śruba + aluminiowa podkładka pomogła, a no i dokręcenie z odpowiednim momentem znaczy maksymalnym :D
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 00:27 przez piotras87, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 19 kwie 2016, 22:21

Witam,sorki za odkop ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem,też mi cieknie z tej śruby i to dość mocno po uszczelnieniu dwoch pokryw zaworów.Jak Wy sobie poradziliscie z tym problemem? <boisie>

Gość

Post autor: Gość » 19 kwie 2016, 22:34

Wkreciłem na klej i trzymało.

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 20 kwie 2016, 19:56

a jakiego kleju użyłeś ? ja mam pastę Victor Reinz ciekawe czy da radę.

Gość

Post autor: Gość » 20 kwie 2016, 21:27

Nie pamietam ale cos w tym stylu

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 21 kwie 2016, 10:53

Ja tą pastą posmarowałem powierzchnię przylegająca dekla do obudowy ale dalej nie pchałem pasty na gwint. Apophis, jak myślisz zdjąć jeszcze raz dekiel rozrządu czy wykręcić śrubę odtłuścić i w środku jakoś śrubokrętem i szmatką odtłuścić i posmarować ?

Gość

Post autor: Gość » 21 kwie 2016, 11:03

Ja bym spróbował prostszej metody jak nie uda sie trza bedzie dłubać. Jeszcze zapytałem kumpla to mówił że dawalismy tam jakiś klej średniej mocy do gwintów

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 21 kwie 2016, 11:08

Słuchaj, masz szczeliwa do gwintów dostępne. Szczególnie dobre jest szczeliwo do gwintów wurtha (średnie). To jest typowy beztlenowiec. Jest to super sprawa. Ja na to wkretki do gazu uszczelniam. Kosztuje to kilka dyszek ale efekty u mnie są super. Jak tym posmarujesz to będzie elegancko - tylko musisz otwór najpierw oczyścić no i oczywiscie po zamontowaniu tego dac szczeliwie wyschnąć (minimum 24 godziny). Na bank będziesz wtedy zadowolony.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 21 kwie 2016, 11:21

Oooo własnie to miałem też uzywane :)

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 21 kwie 2016, 21:22

Bugalon, Dekiel od rozrządu ściągnąć czy spróbować wyczyścić bez ściągania ? Bo mniej pracy by było bez sciagania,i teraz męczy mnie jak to zrobić aby był spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl