![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Cieknie olej spod śróby.
[D2 98 4.2PB/LPG ] Cieknie olej spod śróby.
Witam, po wymianie rozrządu cieknie olej spod śruby którą przykręca się lewą pokrywę paska rozrządu. Śruba jest umiejscowiona z prawej strony napinacza paska wieloklinowego. Pod pokrywą wchodzi w otwór nad kołem zębatym pompy olejowej. Dodam że ta śruba jest wymieniona na nową. Różni się tylko początkiem gwintu, fabryczna miała początek gwintu ze stożka. Skąd tam bierze się olej? Przez gwint przechodzi jakiś kanał olejowy o pompy czy co?
Kolego tam jest dziura na przelot i cieknie olej. Zauważ że obudowa rozrządu i korpus silnika przylegają w tym miejscu do siebie płaskimi powierzchniami (szczelnie).
Generalnie mocno (uwaga aby nie zerwać gwintu, aluminium) dokręcić a miedzy łeb śruby a obudowę rozrządu wstawić miedzianą podkładkę.
Zdarzają się ludzie co na jakimś silikonie to delikatnie smaruję i tez trzyma (pierwsze rozwiązanie bardziej fachowe i oryginalne), lub dają miedzianą podkładkę (cienką) jeszcze miedzy silnik a obudowę rozrządu.
Ale fakt, cieknie tamtędy i to nie jest nic niezwykłego w Twoim przypadku
Generalnie mocno (uwaga aby nie zerwać gwintu, aluminium) dokręcić a miedzy łeb śruby a obudowę rozrządu wstawić miedzianą podkładkę.
Zdarzają się ludzie co na jakimś silikonie to delikatnie smaruję i tez trzyma (pierwsze rozwiązanie bardziej fachowe i oryginalne), lub dają miedzianą podkładkę (cienką) jeszcze miedzy silnik a obudowę rozrządu.
Ale fakt, cieknie tamtędy i to nie jest nic niezwykłego w Twoim przypadku

I co z tym fantem teraz zrobić? ;( Wkręciłem tą śrubę na taki uszczelniacz odporny na olej. Jak nie będzie tam dużego ciśnienia to powinno być ok, ale to nie jest rozwiązanie.
Aha no to gitara, powinno być ok. Wielkie dzięki za info teraz będę spać spokojnie.
Ech i dalej cieknie. Jutro postaram się zdobyć nowe orginalne śruby - myślicie że to ma znaczenie?
Może ten stożek na końcu śruby tam gdzieś wchodzi i się uszczelnia?
Wiecie jak sobie poradzić z tym problemem?
Pozdrawiam
I Orginalna śruba + aluminiowa podkładka pomogła, a no i dokręcenie z odpowiednim momentem znaczy maksymalnym
Aha no to gitara, powinno być ok. Wielkie dzięki za info teraz będę spać spokojnie.
Ech i dalej cieknie. Jutro postaram się zdobyć nowe orginalne śruby - myślicie że to ma znaczenie?
Może ten stożek na końcu śruby tam gdzieś wchodzi i się uszczelnia?
Wiecie jak sobie poradzić z tym problemem?
Pozdrawiam
I Orginalna śruba + aluminiowa podkładka pomogła, a no i dokręcenie z odpowiednim momentem znaczy maksymalnym

Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 00:27 przez piotras87, łącznie zmieniany 1 raz.
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
Słuchaj, masz szczeliwa do gwintów dostępne. Szczególnie dobre jest szczeliwo do gwintów wurtha (średnie). To jest typowy beztlenowiec. Jest to super sprawa. Ja na to wkretki do gazu uszczelniam. Kosztuje to kilka dyszek ale efekty u mnie są super. Jak tym posmarujesz to będzie elegancko - tylko musisz otwór najpierw oczyścić no i oczywiscie po zamontowaniu tego dac szczeliwie wyschnąć (minimum 24 godziny). Na bank będziesz wtedy zadowolony.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm