![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu.
Pompa znajduje się w koszu i tam są różne uszczelki i samym koszem też trzeba odpowiednio trafić, jesli gdzies będzie nieszczelności to na listę będzie powietrze szło i z tąd problemy z uruchomieniem, ale jeśli będzie wystarczająco paliwa w zbiorniku to nie ma jak powietrze isc
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
A czasem nawet jak kosz szczelny i pompa sprawna (wydaje się być), to przy połowie baku gorzej zaczyna palić z rana. Tak mam w swojej, endoskopem nawet sprawdzałem przed odpaleniem. Pół baku paliwa, kosz pełny, a odpala na 2 razy. Dolewam benzyny do 3/4 baku i pali od strzała dopóki poziom nie spadnie do 1/2.
Ciśnienie na listwie 3.5 bara po jednokrotnym dobiciu na zapłonie.
Ciśnienie na listwie 3.5 bara po jednokrotnym dobiciu na zapłonie.
Four rings to rule them all
Szczerze to ha-gie-wu, coś jest ewidentnie z tym układem nie tak, ale mnie się na razie pomysły skończyły. Przerabiałem 5 pomp (2 ori VDO, 2 nowe zamienniki, 1 chińska niby-wysokowydajna podróbka Walbro), nowe oringi na wszystkich połączeniach 'ośmiornicy' w baku, uszczelki kosza. I to samo. Niektórym pomaga wymiana pompy i uszczelek kosza, innym zrobienie 'bypasu', a niektórym nic.
Four rings to rule them all
No i działa na tej samej zasadzie. Tu masz schemat E38 - Link. Połączenie połówek baku też idzie górą jak w D2. Kosz jest napełniany też przez system pomp strumieniowych na dnie baku. Różnica jest tylko w tym, że zasilane są one z powrotu z regulatora ciśnienia a nie z oddzielnego króćca w pompie.
Four rings to rule them all
W mercedesie np. ML320 V6 MPI:
Pompa paliwa nie jest zanurzona bezpośrednio w zbiorniku. Znajduje się w koszu
paliwowym, który napełniany jest paliwem przez osobny element (Suction jet pump) wysunięty daleko poza kosz. Powrót paliwa z regulatora paliwa powoduje wtłaczanie paliwa do kosza...
Zbiornik nie jest dzielony...
Dosyć popularne są to systemy.
D3 też ma w zbiorniku: Suction jet pump
Pompa paliwa nie jest zanurzona bezpośrednio w zbiorniku. Znajduje się w koszu
paliwowym, który napełniany jest paliwem przez osobny element (Suction jet pump) wysunięty daleko poza kosz. Powrót paliwa z regulatora paliwa powoduje wtłaczanie paliwa do kosza...
Zbiornik nie jest dzielony...
Dosyć popularne są to systemy.
D3 też ma w zbiorniku: Suction jet pump
Nom, w nowszych autach to już praktycznie standard. Wystarczy popatrzeć na używane pompy paliwa na allegro (Link). W większości przypadków elektryczna pompa siedzi w koszu, a z dna baku paliwo zbierają pompy strumieniowe (suction jet pump). Jest to genialne rozwiązanie, ponieważ pompy strumieniowe nie mają żadnych ruchomych elementów i nie zatrą się jeśli np na zakręcie odpłynie spod nich paliwo i zassają powietrze. Wszędzie to działa, tylko dziwnym trafem w D2 stwarza problemy.
Four rings to rule them all