części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu.

garbos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 04 kwie 2018, 14:16
Lokalizacja: Samolubie

Post autor: garbos » 21 wrz 2018, 19:36

Paliwa mam okolo pol zbiornika. Pompka paliwa nowa.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 21 wrz 2018, 19:43

że nowa to nie znaczy że masz kosz szczelny , zobacz czy zmieni sie coś po dolaniu paliwa
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

garbos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 04 kwie 2018, 14:16
Lokalizacja: Samolubie

Post autor: garbos » 21 wrz 2018, 20:00

No OK sprawdze po zatankowaniu, tak poza konkursem, co znaczy kosz szczelny?.jak to sprawdzic??

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 21 wrz 2018, 20:46

Pompa znajduje się w koszu i tam są różne uszczelki i samym koszem też trzeba odpowiednio trafić, jesli gdzies będzie nieszczelności to na listę będzie powietrze szło i z tąd problemy z uruchomieniem, ale jeśli będzie wystarczająco paliwa w zbiorniku to nie ma jak powietrze isc
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 wrz 2018, 21:12

A czasem nawet jak kosz szczelny i pompa sprawna (wydaje się być), to przy połowie baku gorzej zaczyna palić z rana. Tak mam w swojej, endoskopem nawet sprawdzałem przed odpaleniem. Pół baku paliwa, kosz pełny, a odpala na 2 razy. Dolewam benzyny do 3/4 baku i pali od strzała dopóki poziom nie spadnie do 1/2.
Ciśnienie na listwie 3.5 bara po jednokrotnym dobiciu na zapłonie.
Four rings to rule them all

garbos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 04 kwie 2018, 14:16
Lokalizacja: Samolubie

Post autor: garbos » 21 wrz 2018, 21:28

Czy to jakas wada fabryczna?? Juz kilka razy sootjalem sie z tym ze w a8 d2 lepiej miec vsk na full , bi wtedy nie ma problemiw z paleniem.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 wrz 2018, 21:56

Szczerze to ha-gie-wu, coś jest ewidentnie z tym układem nie tak, ale mnie się na razie pomysły skończyły. Przerabiałem 5 pomp (2 ori VDO, 2 nowe zamienniki, 1 chińska niby-wysokowydajna podróbka Walbro), nowe oringi na wszystkich połączeniach 'ośmiornicy' w baku, uszczelki kosza. I to samo. Niektórym pomaga wymiana pompy i uszczelek kosza, innym zrobienie 'bypasu', a niektórym nic.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 wrz 2018, 08:21

to ta przewaga dzięki technice ;)
ja jak patrzyłem jak to jest zrobione to napalili się zioła :] i to sporo

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 wrz 2018, 12:27

System działający na tej zasadzie jest w każdym aucie z dzielonym bakiem. Merce, BMW, inne modele Audi, a jak czytam po forach, to tylko w D2 takie cuda się dzieją. W innych markach wymieniają pompę i latają dalej bez problemu.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 wrz 2018, 07:49

jak by działał na tej zasadzie to nie było by problemów jak jest to w tamtych autach .
Trzeba by zrobić przelew z komory do komory

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 wrz 2018, 08:22

No i działa na tej samej zasadzie. Tu masz schemat E38 - Link. Połączenie połówek baku też idzie górą jak w D2. Kosz jest napełniany też przez system pomp strumieniowych na dnie baku. Różnica jest tylko w tym, że zasilane są one z powrotu z regulatora ciśnienia a nie z oddzielnego króćca w pompie.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 wrz 2018, 08:34

W mercedesie np. ML320 V6 MPI:

Pompa paliwa nie jest zanurzona bezpośrednio w zbiorniku. Znajduje się w koszu
paliwowym, który napełniany jest paliwem przez osobny element (Suction jet pump) wysunięty daleko poza kosz. Powrót paliwa z regulatora paliwa powoduje wtłaczanie paliwa do kosza...
Zbiornik nie jest dzielony...

Dosyć popularne są to systemy.

D3 też ma w zbiorniku: Suction jet pump

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 wrz 2018, 12:19

Nom, w nowszych autach to już praktycznie standard. Wystarczy popatrzeć na używane pompy paliwa na allegro (Link). W większości przypadków elektryczna pompa siedzi w koszu, a z dna baku paliwo zbierają pompy strumieniowe (suction jet pump). Jest to genialne rozwiązanie, ponieważ pompy strumieniowe nie mają żadnych ruchomych elementów i nie zatrą się jeśli np na zakręcie odpłynie spod nich paliwo i zassają powietrze. Wszędzie to działa, tylko dziwnym trafem w D2 stwarza problemy.
Four rings to rule them all

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 23 wrz 2018, 13:42

Ja też mam problemy z odpaleniem jak poziom paliwa spadnie poniżej ~1/3. Nowa pompa, uszczelki, paliwo w koszu jest i też jakby wtedy dłużej kręci, czasem nawet pali na 2 razy. Objaw jest mocniejszy w chłodne dni. Ale nie srogą zimą a w okolicach 0.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 wrz 2018, 22:32

Ukaniu, wątpię by w twoim przypadku była to wina pompy <hmm>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl