części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 preFL ALL ] Łańcuchy rozrządu

neilo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2013, 14:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

[D2 preFL ALL ] Łańcuchy rozrządu

Post autor: neilo » 04 maja 2021, 14:04

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem a8 d2 z silnikiem ABZ. Niestety okazuje się, że wiadomości konkretnych na temat tych silników jest bardzo mało. Potrzebuje i na pewno nie tylko ja informacji na temat tolerancji luzu na łańcuchu rozrządu.

Dla tych co posiadają wersję poliftową powiem tylko tyle, że nie ma tutaj żadnych napinaczy,m ani ślizgów. Jest po prostu założony łańcuch na obydwa koła zębate. W związku z tym, że nie ma napinacza to naturalnym jest, ze ten łańcuch musi posiadać jakiś luz i tutaj pojawia się najważniejsze pytanie - czy ktoś z forumowiczów wie jaki jest sposób jego mierzenie i w jakich przedziałach powinien się znajdować, aby ocenić czy jest on do wymiany czy nie. Będą wdzięczny za jakieś konkrety lub linki do jakiejś literatury, która o tym mówi, ponieważ manuale, które znalazłem niestety nie zawierały takich informacji.

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 04 maja 2021, 19:46

Nowego łańcucha nie dasz rady nawet ugiąć z tego co pamiętam . Chociaż stare miały 400 tyś jak je wymieniałem i minimalnie tylko pracowały.

neilo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2013, 14:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neilo » 05 maja 2021, 09:30

Dzięki za info. Obecne ugięcie od najniższego punktu do najwyższego to 5mm. Zdecydowałem się mimo wszystko na wymianę mimo iż nigdzie nie widać żadnych śladów, aby o cokolwiek obcierał.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 maja 2021, 13:13

walka z wiatrakami i wydaje ci się ze kupisz lepszy nowy i zapodasz go na stare zębatki :P

neilo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2013, 14:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neilo » 05 maja 2021, 13:52

Zębatki nie wydają się rozjechane, więc nawet nie brałem tego pod uwagę. Przerabiałeś taki temat ze zmianą samego łańcucha i pojawiły Ci się jakieś problemy?

[ Dodano: 2021-05-05, 13:52 ]
Przy okazji rozbierania zdziwiłem się, że wałki w prelifcie nie są blokowane taką samą blokadą co w poliftowej? To dość komplikuje sprawę. Trafiliście kiedyś gdzieś na jakiegoś dobrego manuala z prawidłowymi ustawieniami szczególnie wałków dla ABZ?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 maja 2021, 14:19

Four rings to rule them all

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 06 maja 2021, 00:56

Manual nie przykłada zbyt wiele wagi do łańcuszków.
Jak wymieniłem swoje to nowe były zdecydowanie bardziej napięte.
Różnic w pracy nie zauważyłem, słychać stetoskopem tak samo.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 maja 2021, 13:55

bo one same się napinają podczas pracy

neilo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2013, 14:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neilo » 15 maja 2021, 21:05

Łańcuszki wymienione. Po wymianie zero luzu. Pozbierałem już dosyć sporo informacji, manuali itp, którymi na koniec się z Wami podzielę, ale brakuje mi jeszcze tylko informacji odnośnie przykręcania elementów rozrządu. Wałki 55Nm, wał 450Nm, ale jakim momentem dokręcać koło pompy oleju, bo zmieniałem uszczelniacz i musiałem je zwalić, oraz jakim momentem należy dokręcić rolkę napinającą. Będę wdzięczny za linki lub odpowiedzi.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 maja 2021, 22:15

Ściągnij sobie instrukcję, tam są wszystkie momenty -> https://www.mediafire.com/file/asw80li6 ... d.pdf/file
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 03 wrz 2021, 12:38

Dodam tu coś od siebie bo przerabiałem dogłębnie temat.
Rozciągnięte łańcuszki = rozjechany rozrzad.
U mnie powodowało to duże problemy ze spalaniem stukowym.
Wiadomo że seryjne ECU cofnie sobie zapłon w razie wykrycia stuków i się wybroni.
I to tak się wybroni że nawet nic się nie odczuje więc można nie być świadomym problemu. Ja miałem je mocno rozciągnięte i czuć było na plecach ze przy ostrym butowaniu nierównomiernie przyspiesza.
Próbowałem tak wystroić silnik wolnossący i doładowany ale zawsze w okolicach 2500- 4000 rpm seryjny komp pokazywał cofnięcia zapłonu nawet dochodzące do 10stopni względem mapy.
Dopiero po wymianie łańcuchów nie było już takiego problemu.
W ramach testu można zlogować vcds-em grupy knock reg. i przegonić auto do odcinki z gazem w podłodze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl