Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] Przy gwałtownym dodaniu gazu auto nie przy

eMJey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2014, 16:07
Lokalizacja: EZG

[D2 preFL ALL ] Przy gwałtownym dodaniu gazu auto nie przy

Post autor: eMJey » 14 gru 2014, 13:31

Witam
Założyłem silnik 4.2 (ABZ) do Audi Coupe i mam mały problem, a mianowicie: silnik odpala zawsze prawidłowo, obroty trzyma idealnie, jeździ też normalnie do puki nie wcisnę dużo gazu, wtedy auto traci moc i przyspiesza powoli (choć płynnie) - obroty rosną wraz z prędkością i zmienia się tylko dźwięk (bardziej buczy) a gdy odpuszczę trochę gazu - wyrywa do przodu jak głupi. Gdy dodaje stopniowo gazu samochód bez problemu ciągnie każdy bieg do odcięcia (nie szarpie, nie nic). Objaw pojawia się na każdym biegu, tylko że czym wyższy bieg tym bardziej odczuwalne tzn. na luzie słychać tylko minimalną różnicę w dźwięku i to nie za każdym razem, na I i na II biegu jest mało odczuwalne bo samochód nadal w żywo przyspiesza (tylko że wolniej) ale na III biegu powiedzmy depnę do końca przy 60 - 80 to samochód aż "przysiądzie " z braku mocy i czym wyższy bieg ten efekt się powiększa.
Oczywiście żeby za lekko nie było Vag nie pokazuję żadnych błędów ;(

Co już wymieniłem/ zrobiłem:

- wymieniłem nowe sondy lambda
- uszczelniłem cały dolot
- przepływka podmieniona z dwóch innych aut (działających)
- wymieniłem oringi na wtryskach
- nowe czujniki stukowe
- nowy regulator paliwa
- pompa paliwowa sprawna (pod obciążeniem też)
- nowy czujnik halla
- nowy czujnik położenia wału
- rozrząd sprawdzony parokrotnie
- nowe uszczelki pod deklami i pod kolektorem
- regulacja kanałów dolotu działa
- świece wszystkie nowe - pali na wszystkie cylindry
- ciśnienie jest na wszystkich cylindrach

Pewnie jeszcze coś mogło być robione ale już nie pamiętam bo walczę z tym już trzeci miesiąc :(
i na razie więcej pomysłów mi brakuję i już rozkładam ręce <niewiem>
zaczyna brakować cierpliwości i pieniędzy ;(
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 13:45 przez eMJey, łącznie zmieniany 1 raz.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 14 gru 2014, 17:19

Czy niepozamieniane sa wtyczki od temp powietrza i temp wody?
CO w Vag pokazuje polozenie przepustnicy.
Zmierz fizycznie miernikiem napiecie referencyje elektroniki (5V)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 14 gru 2014, 19:11

Podczas występowania problemu:

Co się dzieje z ciśnieniem paliwa (podłączyć manometr i jazda na próby drogowe)?

Co pokazuje blok pomiarowy 11 (dla ABZ, korekty krótko-terminowe i napięcia sond)?

Czy zweryfikowane zostało ustawienie rozrządu (koło zamachowe vs znaki na wałkach)?

Ilość zasysanego powietrza (przepływka, 2 blok pomiarowy 3 wartość)?

Temperatury powietrza i cieczy chłodzącej (3 blok pomiarowy, 3 wartość ciecz, 4 wartość powietrze)?

To tak na dobry początek...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 gru 2014, 21:13

bardziej coś z przepływką

eMJey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2014, 16:07
Lokalizacja: EZG

Post autor: eMJey » 14 gru 2014, 21:35

jeśli chodzi o położenie przepustnicy to na wolnych jest 8,3 a przy otwartej przepustnicy vag pokazuje 31,5 (to już w czasie jazdy przy 6400 obrotów)

wtyczki od temperatury raczej pozamieniane raczej nie są - temp. powietrza w dolocie przed odpaleniem po całej nocy jest średnio o 2 wyższa niż na zewnątrz (więc zakładam że działa).
temp. cieczy to wentylatory zaczynają chodzić przy 102 i zbijają ją do 98. (chociaż to muszę chyba poprawić)

A napięcie referencyjne będę musiał jeszcze sprawdzić

ciśnienie na listwie pod obciążeniem gdy efekt występuję dochodzi do 4 barów, na chwilę założyliśmy regulator 3 Bar to samochód odczuwalnie był słabszy ale efekt braku mocy przy depnięciu też miał.

przepływomierz tu mam logi: http://vaglog.pl/log_192660.html
niby parametry są trochę za niskie ale w innym samochodzie moja przepływka chodzi bez problemu, i do tego miałem 2 inne ze sprawnych samochodów i pokazywały w vagu nawet troszkę mniej (wszystko było mierzone na II biegu)

rozrząd był sprawdzany parokrotnie i patrzyliśmy na znaki fabryczne - położenie koła zamachowego też się zgadza

lambdy ostatnich logów nie robiłem ale mam jeden po wymianie jednej lambdy http://vaglog.pl/log_194161.html oczywiście tak samo II bieg do odcięcia

zastanawia mnie parametr load bo u mnie na wolnych obrotach (rozgrzany silnik) ma ponad 20 % a u innych z tego co widziałem to ma około 15% - może coś z tym?

Oczywiście brak mocy występuję i na zimnym jak i na ciepłym silniku, choć w bardzo ulewny dzień na zimnym silniku jak by był ten efekt o wiele wcześniej odczuwalny (powiedzmy przed "połową pedały")
zależnie od biegu, pedał nie musi być wciśnięty do samej podłogi, tak np. na II biegu pojawia się za połową ale na V biegu (przy 100 km/h) jest to 1/3 pedału gazu ale przy 160 km/h jest to już za połową pedału

ernesto

Post autor: ernesto » 14 gru 2014, 22:28

W jakim stanie jest filtr powietrza ?
Ale objaw stawiał bym albo na przepływke albo na czujnik położenia przepustnicy TPS.
Prawdopodobnie, lecz nie na 100% wytarty jest potencjometr przepustnicy.
Sprawdź na VAGU jak widzi jej położenie, czy jest to płynne czy np przeskakiwanie. Jesli nie będzie miał prawidłowego odczytu to będzie dostawał powietrze a nie otrzyma paliwa. Co spowoduje brakiem mocy oczywiście. Temat dobrze znany w silnikach ADR 1.8 np

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 14 gru 2014, 23:45

Tak jak kolega wyżej mówi, może być coś z przepustnicą. U mnie bez dotykania pedału gazu pokazuje T.B. Angle 7,9°, a przy maksymalnym jego wciśnięciu ok. 87°, u Ciebie natomiast max to jest 43°.
Four rings to rule them all

eMJey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2014, 16:07
Lokalizacja: EZG

Post autor: eMJey » 18 gru 2014, 20:53

dzisiaj zrobiłem logi na odpowiednio III i II biegu oczywiście na rozgrzanym silniku

http://vaglog.pl/log_197293.html

Po parametrze load widać zdecydowanie kiedy występuję efekt braku mocy
tylko pozostaje pytanie co się składa na parametr load? z czego sterownik to liczy?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 18 gru 2014, 21:05

Moim zdaniem troche srednio czytelne te Logi , warto zawsze robic z gazem na max w podlodze , zdaje sobie ze latwo mi to mowic i ze nie wszyscy maja takie warunki ale wtedy lepiej wszystko widac

Kiedy kolega świece wymieniał ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

eMJey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2014, 16:07
Lokalizacja: EZG

Post autor: eMJey » 18 gru 2014, 21:14

świece były wymieniane 3 miesiące temu na beru (zamawiane po numerach z etki)

bardziej mi chodziło o to żeby uchwycić kiedy jest efekt braku mocy, bo to nie trzeba cisnąć do samej podłogi tylko chodzi o to żeby nie było za szybko dodawany gaz ...

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 18 gru 2014, 21:25

Od tego momentu dziwne rzeczy sie dzieja , prosze spojrzcie na odczyt przeplywki


36.90 5240 80.0 84.0 9.8 37.14 5320 77.2 197.36 10.5 36.64 -0.8 -2.3 0.130 0.440
37.65 5440 21.4 20.2 36.0 37.90 5440 27.3 71.67 36.0 37.40 -3.9 -3.9 0.850 0.845
38.40 5560 48.8 29.3 33.0 38.65 5600 49.1 131.67 33.8 38.15 -1.6 -7.0 0.130 0.495
39.16 5760 39.4 20.2 33.0 39.42 5760 21.8 61.46 36.8 38.90 0.0 -3.9 0.715 0.325
39.92 5720 20.3 17.0 36.8 40.18 5720 15.6 45.21 30.8 39.67 0.0 -3.9 0.130 0.085
40.68 5560 10.5 10.7 21.8 40.93 5480 7.0 20.14 17.3 40.43 -7.0 -5.5 0.760 0.780
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

eMJey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2014, 16:07
Lokalizacja: EZG

Post autor: eMJey » 18 gru 2014, 21:32

tylko że to jest już na II biegu gdzie efekt jest mniej odczuwalny a pierwsze przyspieszenie było III biegu gdzie było już to dużo bardziej odczuwalne

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl