Lepiej 0W40, czy zima czy nie to i tak lepiej miec rzadszy olej na starcie silnikaSERGIO pisze:wybrać 0W40 czy 10W60?
[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
Ja leje 0W40 i taki polecam. Oleje typu 10W60 stosuje się w silnikach wysoko obciążonych, np. rajdowych, gdzie temp. są większe. W normalnym aucie taki olej "marnuje się", do tego taki olej stawia większy opór.Rafcio.s pisze:Lepiej 0W40, czy zima czy nie to i tak lepiej miec rzadszy olej na starcie silnikaSERGIO pisze:wybrać 0W40 czy 10W60?
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
temp. oleju. Olej nagrzewa się bardziej, niż płyn chłodniczy, znaczy, jest bliżej "ognia", ruchomych elementów, opływa rozrząd... Zastosowanie chłodnicy oleju daje stabilniejszą temp. w całym silniku.apg pisze:Tzn?
Jak nie ma chłodnicy, to co jest niestabilne?
Mi mechanik (nie jakiś Miecio, gość jest na prawdę dobry) ostatnio tłumaczył, że ten parametr po W to nie tylko oznaczenie odporności na wysokie temp. że wiąże się to też z grubością filmu olejowego.
można sobie samemu na to odpowiedziećapg pisze:Jak nie ma chłodnicy
co się dzieje z olejem w korku latem?
co się dzieje podczas jazdy z przyczepą?
podczas jazdy po zakrętach pod górę np tak jak latem w Alpach?
jak nie ma chłodnicy to olej jest chłodzony gdzie? można by powiedzieć żebra na misce olejowej - ale jak się wolno jedzie pod górę albo stoi w upale to jaki pęd powietrza? zresztą teraz auta mają zabudowane spody i do tego jeszcze wygłuszone, pozostaje chłodzenie w obiegu silnika
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
Znalazłem dobrą ofertę Shell Helix Ultra Racing 10w60 20 litrów
http://allegro.pl/item1173954050_shell_ ... itrow.html
po komentarzach i sprawdzeniu gość zaufany a olej jest z Niemiec a nie "shell polska".
dla porównania opakowanie 4l - 236zł
http://habi.pl/a79-shell-helix-ultra-racing-10w-60
a trwałość tego oleju / opakowanie serwisowe 20l/ po otworzeniu 5lat , więc myślę że go zużyję.
http://allegro.pl/item1173954050_shell_ ... itrow.html
po komentarzach i sprawdzeniu gość zaufany a olej jest z Niemiec a nie "shell polska".
dla porównania opakowanie 4l - 236zł
http://habi.pl/a79-shell-helix-ultra-racing-10w-60
a trwałość tego oleju / opakowanie serwisowe 20l/ po otworzeniu 5lat , więc myślę że go zużyję.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Po kupnie samochodu tej zimy pojechałem zrobić standardowy serwis "pozakupowy" czyli rozrząd ,świece olej i fitry. Mechanik wlał mi Castrola 10W-40 mówiąc,że jak nie wiadomo co było wcześniej to najbezpieczniej wlać półsyntetyk. Właściwie się z nim zgodziłem ,ale co do marki oleju już czułem pewien niesmak. Ale pomyślałem niech już będzie :-/ Mój brak aprobaty do tego oleju, wynika z doświadczeń zebranych podczas wieloletniej eksploatacji wyczynowych motocykli Off-road i kartów. Praktycznie nikt w sporcie motocyklowo - kartingowym nie stosuje Castrola. Ja natomiast stwierdziłem empirycznie, bo z ciekawości testowałem różne oleje że łatwiej przytrzeć silnik w karcie na Castrolu niż na innych olejach. Z kolei spostrzeżenia z eksploatacji motocykli ma takie iż podczas okresowych remontów silników Castrol zostawiał więcej nagarów niż inne oleje. Oczywiście porównywałem tylko oleje fullsyntetyczne, bo tylko takie mają prawo bytu w tego tupu jednostkach. Najlepiej z kolei sprawdziły się w moim przypadku oleje SHELL i MOTUL.
Dlaczego o tym piszę, bo właśnie w motocyklach wszystko widać podczas remontów,a podczas eksploatacji samochodów, szczególnie takich jak nasze, których silniki ciężko "zarąbać" nie mamy częstych okazji żeby pooglądać sobie silnik od wewnątrz, rozebrać na części.
Dlatego, też dzisiaj nie wlałem już CASTROLA po raz następny tylko egzotycznego AGIPA 10W-40 i przynajmniej jeśli nawet nie jest lepszy od CASTROLA to mam świadomość i spokój ducha, że to właśnie nie CASTROL. Chcę natomiast zaznaczyć, że przez te te 15tyś nie miałem do tego oleju żadnych zastrzeżeń. Generalnie uważam, że jedynie oprócz obserwacji mniejszego lub większego apetytu na olej danej marki nie da się w samochodach naszego typu stwierdzić, że jakiś olej jest "be" a drugi "superowy" i polecam...Tylko wnikliwe testy i pomiary mogą nam coś powiedzieć więcej o oleju na jakim jeździmy.
Ale się rozjuszyłem :-P
Dlaczego o tym piszę, bo właśnie w motocyklach wszystko widać podczas remontów,a podczas eksploatacji samochodów, szczególnie takich jak nasze, których silniki ciężko "zarąbać" nie mamy częstych okazji żeby pooglądać sobie silnik od wewnątrz, rozebrać na części.
Dlatego, też dzisiaj nie wlałem już CASTROLA po raz następny tylko egzotycznego AGIPA 10W-40 i przynajmniej jeśli nawet nie jest lepszy od CASTROLA to mam świadomość i spokój ducha, że to właśnie nie CASTROL. Chcę natomiast zaznaczyć, że przez te te 15tyś nie miałem do tego oleju żadnych zastrzeżeń. Generalnie uważam, że jedynie oprócz obserwacji mniejszego lub większego apetytu na olej danej marki nie da się w samochodach naszego typu stwierdzić, że jakiś olej jest "be" a drugi "superowy" i polecam...Tylko wnikliwe testy i pomiary mogą nam coś powiedzieć więcej o oleju na jakim jeździmy.
Ale się rozjuszyłem :-P