![]() |
![]() |
![]() |
[D2 4.2]Jakie visko?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Nie ma reguły, raz działa poprawnie, raz nie... a to czy nie działa poprawnie to
ciężko stwierdzić czy przez niewłaściwe przechowywanie.
Zazwyczaj niedziałające jest odsyłane i nie ma czasu się zagłębiać.
Ja tam zaczynam na elektryki przechodzić.
Szkoda walczyć z wisco.
Ciszej, mniej obciążony jest silnik.
Wisco to sprzęgło płytkowe, którego przestrzeń między płytkami wypałniana
jest płynem wiskotycznym. Zaworek otwierający dopływ jest sterowany
bimetalem (sprężyna, blaszka).
Niespinające wiska napełniam olejem wiskotycznym w odpowiedniej ilości
i takie wisko chodzi całkiem rozsądnie.
Mocno spięte wiska raczej już nie są do naprawy.
ciężko stwierdzić czy przez niewłaściwe przechowywanie.
Zazwyczaj niedziałające jest odsyłane i nie ma czasu się zagłębiać.
Ja tam zaczynam na elektryki przechodzić.
Szkoda walczyć z wisco.
Ciszej, mniej obciążony jest silnik.
Wisco to sprzęgło płytkowe, którego przestrzeń między płytkami wypałniana
jest płynem wiskotycznym. Zaworek otwierający dopływ jest sterowany
bimetalem (sprężyna, blaszka).
Niespinające wiska napełniam olejem wiskotycznym w odpowiedniej ilości
i takie wisko chodzi całkiem rozsądnie.
Mocno spięte wiska raczej już nie są do naprawy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli w ciągu powiedzmy 0.5h od założenia sprzęgło nie odpuściło (czyli dalej trzyma i kręci mocno wiatrakiem, mimo tego, ze chłodnica nie jest mocno gorąca).
To już nie odpuści. Miałem kilka takich przypadków. Powyżej 3 tys obrotów silnika
ludzie idący chodnikiem uciekali bo myśleli, że nisko leci helikopter...
Po nocnym staniu i odpaleniu zdrowe sprzęgło może trzymać mocniej (czyli hałasuje wiatrak pod maską) przez chwilę (powiedzmy do 5 sek). Później powinno odpuścić i hałas powinien
zniknąć. Na zimno powinieneś bez większego trudu zatrzymać wiatrak ręką (gruba rękawica i z głową to robić).
Czym cieplej tym opór wiatraka powinien wzrastać (ale to tak od 90 st C w górę).
Dalej sugeruję przejść na elektryka (w D3 masz już tylko elektryki, 2 sztuki, nie ma wisko).
To już nie odpuści. Miałem kilka takich przypadków. Powyżej 3 tys obrotów silnika
ludzie idący chodnikiem uciekali bo myśleli, że nisko leci helikopter...

Po nocnym staniu i odpaleniu zdrowe sprzęgło może trzymać mocniej (czyli hałasuje wiatrak pod maską) przez chwilę (powiedzmy do 5 sek). Później powinno odpuścić i hałas powinien
zniknąć. Na zimno powinieneś bez większego trudu zatrzymać wiatrak ręką (gruba rękawica i z głową to robić).
Czym cieplej tym opór wiatraka powinien wzrastać (ale to tak od 90 st C w górę).
Dalej sugeruję przejść na elektryka (w D3 masz już tylko elektryki, 2 sztuki, nie ma wisko).
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Kup wiatrak 14" cienki (max 6.5 cm) ssący, czyli montowany za chłodnicą.
wentylator allegro - przykład
Przeciągnie około 0,7 m3 powietrza w ciągu sekundy (700 litrów powietrza).
I teraz są dwie szkoły:
Część wiatraków jest podłączana do tego samego kabla co wiatrak klimy.
Jest on sterowany termowłącznikiem z chłodnicy i z zegarów (III stopnie).
Najprostsze rozwiązanie. Oba pracują na III stopnie.
Druga szkoła:
Przekaźnik, zasilanie z dołu podłużnicy (+) do wiatraka.
Sterowanie przekaźnikiem z wiatraka klimy.
Wiatrak klimy będzie pracował w reżimie trzy stopniowym a
duży wiatrak w miejsce wiska cały czas na max'a.|
Miejsca na wiatrak jest 41,8 mm (chodzi o średnicę).
czyli gdyby były 15" wiatraki to byłoby super.
Ale następny 16" ma 42,5 cm i się nie zmieści... a byłby jeszcze lepszy.
wentylator allegro - przykład
Przeciągnie około 0,7 m3 powietrza w ciągu sekundy (700 litrów powietrza).
I teraz są dwie szkoły:
Część wiatraków jest podłączana do tego samego kabla co wiatrak klimy.
Jest on sterowany termowłącznikiem z chłodnicy i z zegarów (III stopnie).
Najprostsze rozwiązanie. Oba pracują na III stopnie.
Druga szkoła:
Przekaźnik, zasilanie z dołu podłużnicy (+) do wiatraka.
Sterowanie przekaźnikiem z wiatraka klimy.
Wiatrak klimy będzie pracował w reżimie trzy stopniowym a
duży wiatrak w miejsce wiska cały czas na max'a.|
Miejsca na wiatrak jest 41,8 mm (chodzi o średnicę).
czyli gdyby były 15" wiatraki to byłoby super.
Ale następny 16" ma 42,5 cm i się nie zmieści... a byłby jeszcze lepszy.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2014, 13:52 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli będzie wyłączona klima to wiatrak (wiatraki) zaczną się kręcić na I stopniu przychicken20091986 pisze:oki dzisiaj pojadę zobaczę te okablowanie całe i spróbuje . A ten wiatrak będzie w takim razie chodził cały czas?? nawet na zimnym?? czy załączy się powyżej 90st.?
68 st. C (jeżeli dobrze pamiętam, trzeba sprawdzić jakie temp. ma termowłącznik przy chłodnicy).
Jak włączysz klimę to wiatraki od razu zaczną działać.
Jak II bieg (druga wartość termowłącznika zostanie osiągnięta) to przyspieszą.
A III bieg jak już jest bardzo gorąco (koło 110 st C na ECU silnika), wyzwolą zegary.
Poobserwuj jak działa elektryk klimy to zobaczysz o co chodzi.
Nie zakłądaj wiska i wiatraka, szybciej się maszyna zagrzeje.
Sprawdziłem zakres działania termowłącznika:
I stopień: załącza przy 87 st - wyłacza jak zbije temp do 76 st C
II stopień: załącza przy 93 st C i wyłącza jak zbije do 82 st C