Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 4.2]Jakie visko?

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 31 mar 2014, 18:58

nie łożysko jest ok, wisko zdemontowane i strasznie ciężko chodzi a te szumienie i głośna praca to odgłos wiatraka i powietrza. Jak odpalę auto i ktoś trzyma wiatrak to przez chwilę jest ok. ale zaraz szum itd.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 31 mar 2014, 19:11

Obrazek
U mnie jest takie brakuje tylko tej spiralki bo ją zdemontowałem , mam 4,2 ABZ

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 kwie 2014, 11:37

Siemka, kupiłem wiskoze nowa towar odebrałem i oczywiście nie było przechowywane w pozycji pionowej a na paczce jak byk narysowane że tak powinno być przechowywane . Sprawdzam luz i ma mocny opór.
Czy jak je ze dwa dni przechowam w pionie to się ustabilizuje ?? czy już nic z tego?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 kwie 2014, 12:02

Nie ma reguły, raz działa poprawnie, raz nie... a to czy nie działa poprawnie to
ciężko stwierdzić czy przez niewłaściwe przechowywanie.
Zazwyczaj niedziałające jest odsyłane i nie ma czasu się zagłębiać.

Ja tam zaczynam na elektryki przechodzić.
Szkoda walczyć z wisco.

Ciszej, mniej obciążony jest silnik.


Wisco to sprzęgło płytkowe, którego przestrzeń między płytkami wypałniana
jest płynem wiskotycznym. Zaworek otwierający dopływ jest sterowany
bimetalem (sprężyna, blaszka).

Niespinające wiska napełniam olejem wiskotycznym w odpowiedniej ilości
i takie wisko chodzi całkiem rozsądnie.

Mocno spięte wiska raczej już nie są do naprawy.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 03 kwie 2014, 12:19

Ja w moim D2 miałem takie Meyle i była tragedia cały czas głośno było :/ dopiero zmiana na Behra no i ustała cisza :)) także jak ktoś chce kupić to tylko Behr :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 kwie 2014, 12:20

Czyli jak ciężko chodzi na obecną chwile to oddać spowrotem do sklepu?? Bo gdzieś czytałem że przed montażem musi odstać ok 24h

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 03 kwie 2014, 12:26

chicken20091986, ja u siebie tak kupiłem postawiłem, przestała noc na parapecie w garażu tak jak było napisane i tak założyłem i było super. Z meylem była ta sama procedura ale głośno strasznie chodziło :/
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 kwie 2014, 12:30

Lukas134 pisze:ale głośno strasznie chodziło
czyli było za bardzo spięte. A meyla sprawdzałeś ręcznie po zakupie i czy jak postało rozluźniło się??

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 kwie 2014, 12:48

Jeżeli w ciągu powiedzmy 0.5h od założenia sprzęgło nie odpuściło (czyli dalej trzyma i kręci mocno wiatrakiem, mimo tego, ze chłodnica nie jest mocno gorąca).
To już nie odpuści. Miałem kilka takich przypadków. Powyżej 3 tys obrotów silnika
ludzie idący chodnikiem uciekali bo myśleli, że nisko leci helikopter... :)

Po nocnym staniu i odpaleniu zdrowe sprzęgło może trzymać mocniej (czyli hałasuje wiatrak pod maską) przez chwilę (powiedzmy do 5 sek). Później powinno odpuścić i hałas powinien
zniknąć. Na zimno powinieneś bez większego trudu zatrzymać wiatrak ręką (gruba rękawica i z głową to robić).

Czym cieplej tym opór wiatraka powinien wzrastać (ale to tak od 90 st C w górę).

Dalej sugeruję przejść na elektryka (w D3 masz już tylko elektryki, 2 sztuki, nie ma wisko).

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 kwie 2014, 13:29

Właśnie wróciłem ze sklepu , oddałem te wisko.
Teraz był bym wdzięczny jak byś mi opisał jaki wiatrak założyć elektryczny , gdzie go podpiąć do jakiego czujnika itd. :)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 kwie 2014, 13:42

Kup wiatrak 14" cienki (max 6.5 cm) ssący, czyli montowany za chłodnicą.


wentylator allegro - przykład

Przeciągnie około 0,7 m3 powietrza w ciągu sekundy (700 litrów powietrza).

I teraz są dwie szkoły:

Część wiatraków jest podłączana do tego samego kabla co wiatrak klimy.
Jest on sterowany termowłącznikiem z chłodnicy i z zegarów (III stopnie).
Najprostsze rozwiązanie. Oba pracują na III stopnie.

Druga szkoła:
Przekaźnik, zasilanie z dołu podłużnicy (+) do wiatraka.
Sterowanie przekaźnikiem z wiatraka klimy.

Wiatrak klimy będzie pracował w reżimie trzy stopniowym a
duży wiatrak w miejsce wiska cały czas na max'a.|

Miejsca na wiatrak jest 41,8 mm (chodzi o średnicę).
czyli gdyby były 15" wiatraki to byłoby super.

Ale następny 16" ma 42,5 cm i się nie zmieści... a byłby jeszcze lepszy.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2014, 13:52 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 kwie 2014, 13:50

oki dzisiaj pojadę zobaczę te okablowanie całe i spróbuje . A ten wiatrak będzie w takim razie chodził cały czas?? nawet na zimnym?? czy załączy się powyżej 90st.?

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 03 kwie 2014, 13:50

No i pięknie.Marek zafundowałeś nam rewolucję z VISCO <hura>

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 kwie 2014, 13:57

a nie da rady podpiąć się pod ten czujnik wentylatora chłodnicy , ten na dole po prawej stronie. I ewentualnie gdzie jest ten przekaźnik od klimy??

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 kwie 2014, 14:01

chicken20091986 pisze:oki dzisiaj pojadę zobaczę te okablowanie całe i spróbuje . A ten wiatrak będzie w takim razie chodził cały czas?? nawet na zimnym?? czy załączy się powyżej 90st.?
Jeżeli będzie wyłączona klima to wiatrak (wiatraki) zaczną się kręcić na I stopniu przy
68 st. C (jeżeli dobrze pamiętam, trzeba sprawdzić jakie temp. ma termowłącznik przy chłodnicy).

Jak włączysz klimę to wiatraki od razu zaczną działać.

Jak II bieg (druga wartość termowłącznika zostanie osiągnięta) to przyspieszą.

A III bieg jak już jest bardzo gorąco (koło 110 st C na ECU silnika), wyzwolą zegary.

Poobserwuj jak działa elektryk klimy to zobaczysz o co chodzi.
Nie zakłądaj wiska i wiatraka, szybciej się maszyna zagrzeje.

Sprawdziłem zakres działania termowłącznika:

I stopień: załącza przy 87 st - wyłacza jak zbije temp do 76 st C
II stopień: załącza przy 93 st C i wyłącza jak zbije do 82 st C

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl