![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 97 LPG ] Jaki sterownik LPG
W zasadzie to ja Wam powiem jak to widzę.
1. Dobry sterownik to sterownik, który jest bezawaryjny
2. Dobry sterownik to sterownik, który ma dużo opcji regulacyjnych (jak np. mozliwosc ustawiania roznicy składu mieszanki między bankami w ukladach V czy możliwość dowolnego ustawiania zakresu osi w mapie regulacji składu mieszanki po obrotach)
3. Dobry sterownik, to sterownik pozwalający na jak największy wybor wtryskiwaczy dostępnych na rynku
4. Dobry sterownik to sterownik w którym OBD działa również w starych autach przed normalizacją parametrów OBD, która nastąpiła w okolicach 2000 roku.
5. Dobry sterownik, to sterownik który jest mozliwie najmniej inwazyjny podczas montażu (bez konieczności robienia rozciecia wtryskow - adaptery standardowo w wiązce, bez cięcia wiązek od sond, czy czytający sygnał obrotów z czasu wtryskiwaczy benzynowych)
I to tyle. Autokalibracja nie ma żadnego znaczenia, chyba ze dla amatorów gazowania "na pałę" to wtedy rozumiem że może byc jakimś argumentem. Każde auto trzeba bezwzględnie stroić na mapę po obrotach i kropka. To strojenie musi mieć sensowny interfejs (żeby zmiana danych w jadnej komórce możliwa była do zrobienia przy nacisnieciu jednego przycisku a nie klikaniu po 10 razy w jakies dodatkowe okienka).
I tyle w temacie, ja u siebie mialem fabrycznie zamontowane AEB i takie u mnie zostało. Nie daje mi wszystkiego co napisałem w punktach 1-5 (bo sklad mieszanki między bankami to kpina - tak lipnie zrobiona tam jest korekta i strojenie jest lekko upierdliwe bo nigdzie nie widac porownania czasu otwarcia wtrysku benzynowego przy pracy na benzynie i gazie i trzeba na to patrzec samemu).
U mojego brata jest AGIS i uważam osobiście, że jest świetny pod kątem ilości opcji które daje ale wiem, że ludzie na niego narzekają jeśli o oprogramowanie chodzi (ja akurat zadnych problemow nie mialem)
Gdybym miał zakładać instalację od nowa, pewnie bym się zdecydował teraz albo na Agisa albo ma KME. W drugiej kolejności postawiłbym na produkty włoskie (AEB czyli elpigaz, king, omvl czy alex) i dopiero w trzeciej kolejności na staga/techa. To jednak moje prywatne zdanie wynikające z wnikliwej lektury LPG forum a nie z doświadczenia w montażu (ktore według mnie jest wazniejsze)
1. Dobry sterownik to sterownik, który jest bezawaryjny
2. Dobry sterownik to sterownik, który ma dużo opcji regulacyjnych (jak np. mozliwosc ustawiania roznicy składu mieszanki między bankami w ukladach V czy możliwość dowolnego ustawiania zakresu osi w mapie regulacji składu mieszanki po obrotach)
3. Dobry sterownik, to sterownik pozwalający na jak największy wybor wtryskiwaczy dostępnych na rynku
4. Dobry sterownik to sterownik w którym OBD działa również w starych autach przed normalizacją parametrów OBD, która nastąpiła w okolicach 2000 roku.
5. Dobry sterownik, to sterownik który jest mozliwie najmniej inwazyjny podczas montażu (bez konieczności robienia rozciecia wtryskow - adaptery standardowo w wiązce, bez cięcia wiązek od sond, czy czytający sygnał obrotów z czasu wtryskiwaczy benzynowych)
I to tyle. Autokalibracja nie ma żadnego znaczenia, chyba ze dla amatorów gazowania "na pałę" to wtedy rozumiem że może byc jakimś argumentem. Każde auto trzeba bezwzględnie stroić na mapę po obrotach i kropka. To strojenie musi mieć sensowny interfejs (żeby zmiana danych w jadnej komórce możliwa była do zrobienia przy nacisnieciu jednego przycisku a nie klikaniu po 10 razy w jakies dodatkowe okienka).
I tyle w temacie, ja u siebie mialem fabrycznie zamontowane AEB i takie u mnie zostało. Nie daje mi wszystkiego co napisałem w punktach 1-5 (bo sklad mieszanki między bankami to kpina - tak lipnie zrobiona tam jest korekta i strojenie jest lekko upierdliwe bo nigdzie nie widac porownania czasu otwarcia wtrysku benzynowego przy pracy na benzynie i gazie i trzeba na to patrzec samemu).
U mojego brata jest AGIS i uważam osobiście, że jest świetny pod kątem ilości opcji które daje ale wiem, że ludzie na niego narzekają jeśli o oprogramowanie chodzi (ja akurat zadnych problemow nie mialem)
Gdybym miał zakładać instalację od nowa, pewnie bym się zdecydował teraz albo na Agisa albo ma KME. W drugiej kolejności postawiłbym na produkty włoskie (AEB czyli elpigaz, king, omvl czy alex) i dopiero w trzeciej kolejności na staga/techa. To jednak moje prywatne zdanie wynikające z wnikliwej lektury LPG forum a nie z doświadczenia w montażu (ktore według mnie jest wazniejsze)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
jak masz 4 to tak jakby nic więcej nie było potrzebne
A tak na poważnie czy wam się wydaje że istnieje idealny sterownik który zadowoli wszystkich ?
Nie ma takiego bo są lidzie i ludziska .
Jakby to napisać aby nie wyszło jak zawsze niektóre produkty są jakie są
Ja zawsze zmieniałem na ten mój ulubiony sterownik
zmieniałem z BRC lpgtech staga 300 stare kme
omvl stefaneli czy coś podobnego i jeszcze coś było ale mi wyleciało
![:P](https://a8team.pl/images/smilies/dokuczacz.gif)
A tak na poważnie czy wam się wydaje że istnieje idealny sterownik który zadowoli wszystkich ?
Nie ma takiego bo są lidzie i ludziska .
Jakby to napisać aby nie wyszło jak zawsze niektóre produkty są jakie są
Ja zawsze zmieniałem na ten mój ulubiony sterownik
zmieniałem z BRC lpgtech staga 300 stare kme
omvl stefaneli czy coś podobnego i jeszcze coś było ale mi wyleciało
Do tego dokup sobie:
Interface BT
Zaznacz, że do QMAX'a ma być.
Będziesz mógł z androida łączyć się z qmax'em.
Aplikacje:
STAG MOBILE
oraz
STAG GAS KOMPUTER
Interface BT
Zaznacz, że do QMAX'a ma być.
Będziesz mógł z androida łączyć się z qmax'em.
Aplikacje:
STAG MOBILE
oraz
STAG GAS KOMPUTER
Qmax zamontowany, podłączony i jak to zwykle u mnie mam ciągłe problemy z połączeniem się z nim. Udało mi się to tylko raz. Za każdym razem wyskakuje mi "brak sterownika gazu". Interfejs BT CCY taki jak w linku, próbowałem też interfejsem od Oscara po zmianie kabelków i to samo. połączyć udało mi sie raz po zresetowaniu qmaxa tzn po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika, od tamtej pory nie mogę się połączyć ponownie. Wysyłać na gwarancję?
Zresetuj kompa LPG wyciagajac bezpiecznik.
Po ponownym podlaczeniu sie zaktualizuj oprogramowanie w LPG.
Byl to znany problem w tymk roku od pewnej tam wersji oprogramowania.
Od groma ludzi zglaszalo problemy ale dosc dlugo wladze STAG-a twierdzily ze trudno to namierzyc bo problem jednostkowy.
|Aktualne oprogramowanie ma wkoncu ten problem rozwiazany
Po ponownym podlaczeniu sie zaktualizuj oprogramowanie w LPG.
Byl to znany problem w tymk roku od pewnej tam wersji oprogramowania.
Od groma ludzi zglaszalo problemy ale dosc dlugo wladze STAG-a twierdzily ze trudno to namierzyc bo problem jednostkowy.
|Aktualne oprogramowanie ma wkoncu ten problem rozwiazany
Udało mi się połączyć przez wyciągnięcie interfejsa i ponowne podłączenie, oprogramowanie zaktualizowałem ale do wersji z 2015.09 więc dość stare. Zapewne wypadałoby pobrac nowsze z neta. Co do samego sterownika wygląda ok, mapy zbiera szybko, ładnie się wypełniają jednak brakuje mi korekcji wyższych obrotów tzn tu zabawa kończy się na 6000rpm a S8 kręci się do ponad 7000 dokładnie chyba 7400 choć może nie będę musiał ich używać. Obecnie jestem na etapie zbierania mapy LPG. Co do OBD to łączy się bez problemu ale tylko jeśli je ręcznie wyłączę i włączę, naczej jest ciągle rozłączone (mam wyłączone autoadaptacje bo jeszcze nie mam zebranej mapy LPG) czy to tak ma być?