części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 97 LPG ] Jaki sterownik LPG

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 07 wrz 2016, 08:29

W zasadzie to ja Wam powiem jak to widzę.

1. Dobry sterownik to sterownik, który jest bezawaryjny
2. Dobry sterownik to sterownik, który ma dużo opcji regulacyjnych (jak np. mozliwosc ustawiania roznicy składu mieszanki między bankami w ukladach V czy możliwość dowolnego ustawiania zakresu osi w mapie regulacji składu mieszanki po obrotach)
3. Dobry sterownik, to sterownik pozwalający na jak największy wybor wtryskiwaczy dostępnych na rynku
4. Dobry sterownik to sterownik w którym OBD działa również w starych autach przed normalizacją parametrów OBD, która nastąpiła w okolicach 2000 roku.
5. Dobry sterownik, to sterownik który jest mozliwie najmniej inwazyjny podczas montażu (bez konieczności robienia rozciecia wtryskow - adaptery standardowo w wiązce, bez cięcia wiązek od sond, czy czytający sygnał obrotów z czasu wtryskiwaczy benzynowych)

I to tyle. Autokalibracja nie ma żadnego znaczenia, chyba ze dla amatorów gazowania "na pałę" to wtedy rozumiem że może byc jakimś argumentem. Każde auto trzeba bezwzględnie stroić na mapę po obrotach i kropka. To strojenie musi mieć sensowny interfejs (żeby zmiana danych w jadnej komórce możliwa była do zrobienia przy nacisnieciu jednego przycisku a nie klikaniu po 10 razy w jakies dodatkowe okienka).

I tyle w temacie, ja u siebie mialem fabrycznie zamontowane AEB i takie u mnie zostało. Nie daje mi wszystkiego co napisałem w punktach 1-5 (bo sklad mieszanki między bankami to kpina - tak lipnie zrobiona tam jest korekta i strojenie jest lekko upierdliwe bo nigdzie nie widac porownania czasu otwarcia wtrysku benzynowego przy pracy na benzynie i gazie i trzeba na to patrzec samemu).

U mojego brata jest AGIS i uważam osobiście, że jest świetny pod kątem ilości opcji które daje ale wiem, że ludzie na niego narzekają jeśli o oprogramowanie chodzi (ja akurat zadnych problemow nie mialem)

Gdybym miał zakładać instalację od nowa, pewnie bym się zdecydował teraz albo na Agisa albo ma KME. W drugiej kolejności postawiłbym na produkty włoskie (AEB czyli elpigaz, king, omvl czy alex) i dopiero w trzeciej kolejności na staga/techa. To jednak moje prywatne zdanie wynikające z wnikliwej lektury LPG forum a nie z doświadczenia w montażu (ktore według mnie jest wazniejsze)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 wrz 2016, 21:11

jak masz 4 to tak jakby nic więcej nie było potrzebne :P
A tak na poważnie czy wam się wydaje że istnieje idealny sterownik który zadowoli wszystkich ?
Nie ma takiego bo są lidzie i ludziska .
Jakby to napisać aby nie wyszło jak zawsze niektóre produkty są jakie są
Ja zawsze zmieniałem na ten mój ulubiony sterownik
zmieniałem z BRC lpgtech staga 300 stare kme
omvl stefaneli czy coś podobnego i jeszcze coś było ale mi wyleciało

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 09 wrz 2016, 06:39

Kupiłem Qmaxa jak zamontuję opiszę swoje wrażenia ze strojenia itp, może komuś się później to przyda.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 wrz 2016, 07:19

Do tego dokup sobie:

Interface BT

Zaznacz, że do QMAX'a ma być.

Będziesz mógł z androida łączyć się z qmax'em.

Aplikacje:
STAG MOBILE
oraz
STAG GAS KOMPUTER

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 wrz 2016, 20:30




:] :P

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 17 wrz 2016, 19:25

Mam już qmaxa zamontowanego i podłączonego prawie w 100%, nie podłączyłem jeszcze OBD i tu moje pytanie: Wktóre piny sie wpiąć? Jak do iso9141/iso14230 czy iso15765?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 wrz 2016, 21:07

Masz podane na schemacie, wtyczka diagnostyczna do K lini.

Czyli:

pomarańczowo-zielony do pinu 7 w złączu diagnostycznym

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 17 wrz 2016, 21:18

Pod pin 15 nic nie muszę podłączać?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 wrz 2016, 21:30

Nie, wystarczy ten jeden kabelek.

QMAX czyta ECU silnika i będzie pokazywał w osobnym okienku ewentualne błędy sterownika silnika (czyli masz czytnik VAG non stop na pokładzie).

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 22 wrz 2016, 20:53

Qmax zamontowany, podłączony i jak to zwykle u mnie mam ciągłe problemy z połączeniem się z nim. Udało mi się to tylko raz. Za każdym razem wyskakuje mi "brak sterownika gazu". Interfejs BT CCY taki jak w linku, próbowałem też interfejsem od Oscara po zmianie kabelków i to samo. połączyć udało mi sie raz po zresetowaniu qmaxa tzn po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika, od tamtej pory nie mogę się połączyć ponownie. Wysyłać na gwarancję?

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 23 wrz 2016, 19:19

Zresetuj kompa LPG wyciagajac bezpiecznik.
Po ponownym podlaczeniu sie zaktualizuj oprogramowanie w LPG.
Byl to znany problem w tymk roku od pewnej tam wersji oprogramowania.
Od groma ludzi zglaszalo problemy ale dosc dlugo wladze STAG-a twierdzily ze trudno to namierzyc bo problem jednostkowy.
|Aktualne oprogramowanie ma wkoncu ten problem rozwiazany

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 23 wrz 2016, 19:32

Udało mi się połączyć przez wyciągnięcie interfejsa i ponowne podłączenie, oprogramowanie zaktualizowałem ale do wersji z 2015.09 więc dość stare. Zapewne wypadałoby pobrac nowsze z neta. Co do samego sterownika wygląda ok, mapy zbiera szybko, ładnie się wypełniają jednak brakuje mi korekcji wyższych obrotów tzn tu zabawa kończy się na 6000rpm a S8 kręci się do ponad 7000 dokładnie chyba 7400 choć może nie będę musiał ich używać. Obecnie jestem na etapie zbierania mapy LPG. Co do OBD to łączy się bez problemu ale tylko jeśli je ręcznie wyłączę i włączę, naczej jest ciągle rozłączone (mam wyłączone autoadaptacje bo jeszcze nie mam zebranej mapy LPG) czy to tak ma być?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 wrz 2016, 06:51

jak masz obd to po co zbierasz mapy ? i to działa ?
jeśli działa to tylko wolne robisz i teoretycznie ma być dobrze i tak te twoje mapy będą zmieniane według potrzeby

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 24 wrz 2016, 08:46

A nie powinno być najpierw jakiegoś punktu odniesienia przed włączeniem adaptacji?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 wrz 2016, 11:02

można dostroić manualnie w celu sprawdzenia czy trafiłeś z dyszami z ciśnieniem itp
ale jak dobrze dobrane to samo się ustawi -jak to wasze sterowidło działa tak jak zachwalacie :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl