części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 05 4.0TDI ] Dźwięk z rozrządu

Patryk1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 17 gru 2013, 21:11
Lokalizacja: Wloclawek

[D3 05 4.0TDI ] Dźwięk z rozrządu

Post autor: Patryk1990 » 19 kwie 2015, 23:50

Hej witam mam pytanie
Czy w 4.0 3.0 tdi jest mozliwe zeby lancuch sie tak rozciagnal tak
Zeby zaczal obcierac o obudowe
mowa o gornych lancuchach
Dokladnie po stronie paska pompy dochadzi dziwny dzwiek
Druga strona cisza
100%jest to dzwiek lancucha tylko niewiem czy trze o obudowe czy pekl napinacz
I odlecial teflon
Poradzcie cos bo nichce mi sie go wyciagac
Jakies pomysly doswiadczenia
Dziekuje
Ostatnio zmieniony 11 gru 2015, 08:36 przez Patryk1990, łącznie zmieniany 3 razy.

Gość

Post autor: Gość » 20 kwie 2015, 00:00

Patryk1990, Wpisuj poprawnie tagi z listy bo tematy beda ladowac w koszu.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 20 kwie 2015, 10:18

mógł sie wyciągnąć tylko on np ktoś kiedyś robił rozrząd i jego nie wymienił bo był w "dobrym" stanie , nie od dziś wiadomo że amorków xenonów czy właśnie łańcuchów rozrządu nie wymienia sie pojedynczy tylko zawsze parami albo zestawy bo to wszystko zuzywa sie mniej wiecej po równo
Poradzcie cos bo nichce mi sie go wyciagac
Jakies pomysly doswiadczenia
obawiam sie ze bez rozebrania nic nie zrobisz

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 20 kwie 2015, 12:26

Patryk1990, tak jest to możliwe, że się wyciągnął łańcuch, najlepiej zajrzeć zanim będzie za późno i przeskoczy. Trochę sporo roboty, ale wszystko do ogarnięcia :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Patryk1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 17 gru 2013, 21:11
Lokalizacja: Wloclawek

Post autor: Patryk1990 » 20 kwie 2015, 18:47

Mam nowa prace i troche cienko z czasem ale co zrobic mus to mus

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 02 cze 2015, 10:39

kolego 4.0 tdi jeśli słychać tylko przy odpaleniu przez chwileczkę to nie problem chyba każdy tak ma <bezradny>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 cze 2015, 11:03

yasio pisze:kolego 4.0 tdi jeśli słychać tylko przy odpaleniu przez chwileczkę to nie problem chyba każdy tak ma <bezradny>
Nie szedł bym tym tropem ;P

Jak brzęczy to znaczy, że juz się wyciąga łańcuch lub pada napinacz. O ile na łańcuchu do osprzętu (pompa wody, wspomagania i oleju) to nie problem to na pozostałych można się wysypać z kasy jak coś przeskoczy :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 02 cze 2015, 11:33

na pewno jest opcja przeskoczenia łańcuszka ale z tego co wiem dzieje się to najczęściej przy wymianie oleju (informacja z dobrych źródeł serwisowych)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 cze 2015, 23:39

yasio pisze:4.0 tdi jeśli słychać tylko przy odpaleniu przez chwileczkę to nie problem chyba każdy tak ma
Jak najbardziej mylna teoria, dźwięk łańcucha przy odpaleniu to napinacz co w wolnym tłumaczeniu oznacza początek końca ...niekoniecznie szybkiego.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 07 cze 2015, 10:19

w 4.0 TDI jest dużo większa szansa na zerwanie niż w 3.0
osobiście znam 3 takie przypadki...
wymieniaj cały nie czekaj...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 cze 2015, 11:52

W 4.0 jest jeszcze jeden problem zaporowa cena rozrządu ;P heheh... Za rozrząd dać 1/3 ceny auta... Mega cena ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 07 cze 2015, 12:02

W sumie nie ma aż takiej tragedii, za wszystkie potrzebne części trzeba około 800 euro zapłacić a jak ma się rabat to jeszcze mniej.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 cze 2015, 13:02

No to juz jest 3500 a nie zapominajmy ze trzeba wytargac silnik ze skrzynia i za robociznę placisz kolejne 3500 wiec daje to juz 7000. Pompa paliwa i jej pasek tez wypadaloby zrobić bo targac silnik tylko po to w pozniejszym czasie to bezsens ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 cze 2015, 20:13

Tylko rozrzad jest taki sam czy to 3.0 czy 4.0 i jak sie nie mylę w 4.2 to samo &#128521; robiliśmy juz u Nas w firmie kilka 3.0 TDI i ostatnio brałem z ASO wycenę do 4.0 i nr części wszystkie te same &#128521; oczywiście chodzi o łańcuchy i napinacze &#128521; i w większości 3.0 TDI jest rozrzad do wymiany wiec miedzy 3.0 a 4.0 nie ma a takiej dużej różnicy w kosztach rozrządu &#128521; a i w 4.2 TDI potrafi przeskoczyć ostatnio kolega kupił 4.2 TDI rozrzad przeskoczony o 1 ząb i połamane popychacze hydrauliczne &#128533;
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 cze 2015, 20:50

Same rozrządy nie różnią się niczym poza centralnym kołem zębatym(nad dużym napinaczem). Przynajmniej w 3.0 i 4.0, nie wiem jak jest w 4.2. W 4.0 tam jest po prostu koło zębate, aby łańcuch się obracał a w 3.0 są tam wałki wyrównoważające i inne koło zębate. Tylko dla tego, w 4.0, ten łańcuch może przeskoczyć bez konsekwencji :P w 3.0 już nie. 4.2 jest nowszym od 4.0, tak jak 3.0, więc pewnie tam też będą te wałki(nie mam pewności).

Cena kompletu się nie różni ale cena robocizny już tak :)

A przeskoczyć... cóż, może w każdym ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl