[D3 06 4.2TDI ] Podejrzenia skrzyni biegów i nie tylko....
[D3 06 4.2TDI ] Podejrzenia skrzyni biegów i nie tylko....
Witam.
Od jakiegoś czasu borykam się ze sporym jak dla mnie problemem.
Podczas spokojnej jazdy jest wszystko super. Skrzynia zawsze zmienia płynnie biegi, nie faluje na obrotach, wszystko lux idealnie. Problem występuje - gdy kopniemy na więcej niż 3/4 gazu. Problem w tej postaci, iż przy górnym zakresie obrotów - albo pojedynczo rzuci całą " budą ", albo szarpnie - zaświeci się kontrola trakcji (ciągle, nie migając) i autko po prostu od razu gaśnie - vcds pokazuje czujnik obrotów silnika jako niezrozumiały sygnał. Dodam, iż autko zawsze pali bardzo dobrze, czasami po nocnym postoju jest jedno bardzo lekkie "czknięcie" rozrusznika podczas odpalania.... Sprawa numer 2 - to błąd ciśnienia regulacji paliwa (migająca kontrolka świec i tryb awaryjny), choć tutaj obstawiam albo powiązanie z czujnikiem położenia wały, albo regulator na listwie.
zaznaczam, iż problem występuje tylko powyżej 3000obrotów, poniżej jest wszystko git...
Miał ktoś z was kiedyś podobny problem?
Od jakiegoś czasu borykam się ze sporym jak dla mnie problemem.
Podczas spokojnej jazdy jest wszystko super. Skrzynia zawsze zmienia płynnie biegi, nie faluje na obrotach, wszystko lux idealnie. Problem występuje - gdy kopniemy na więcej niż 3/4 gazu. Problem w tej postaci, iż przy górnym zakresie obrotów - albo pojedynczo rzuci całą " budą ", albo szarpnie - zaświeci się kontrola trakcji (ciągle, nie migając) i autko po prostu od razu gaśnie - vcds pokazuje czujnik obrotów silnika jako niezrozumiały sygnał. Dodam, iż autko zawsze pali bardzo dobrze, czasami po nocnym postoju jest jedno bardzo lekkie "czknięcie" rozrusznika podczas odpalania.... Sprawa numer 2 - to błąd ciśnienia regulacji paliwa (migająca kontrolka świec i tryb awaryjny), choć tutaj obstawiam albo powiązanie z czujnikiem położenia wały, albo regulator na listwie.
zaznaczam, iż problem występuje tylko powyżej 3000obrotów, poniżej jest wszystko git...
Miał ktoś z was kiedyś podobny problem?
Od tak po prostu bym pompy nie wymieniał, wystarczy za pomocą VCDS czy też innego urządzenia diagnostycznego wejść w parametry silnika i sprawdzić podczas jazdy żądane i osiągane ciśnienie na listwie wtryskowej.
W następnej kolejności do sprawdzenia jest czujnik i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej.
W następnej kolejności do sprawdzenia jest czujnik i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej.
wiem, że błąd z ciśnieniem występował czasami ( nie zawsze ) gdy obroty były na poziomie 3500 i ciśnienie 1750bar ( nie sprawdzałem jeszcze wtedy ile było zadanego, to wartości w kodzie błędu). Dzisiaj mam zamiar przełożyć listwę wraz z regulatorem, gdyż tak mi będzie szybciej, a drugą mam pod ręką. Czujnik już wymieniałem, jest dobry, bo to nic nie dało. Wymienię listwę, jak nie pomoże to dogłębna diagnostyka na trasie. I pytanie właśnie, czy pompa daje za małe ciśnienie (czyli np. regulator na pompie), czy pompa dostaje za mało paliwa (pompka w zbiorniku). Wymienialiście już kiedyś regulator na pompie? Dużo z tym zachodu?
[ Dodano: 2021-01-02, 16:33 ]
Listwa podmieniona, niestety bez zmian...
[ Dodano: 2021-01-02, 16:33 ]
Listwa podmieniona, niestety bez zmian...