części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Podejrzenia skrzyni biegów i nie tylko....

Marian69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2020, 23:46
Lokalizacja: Bogatynia

[D3 06 4.2TDI ] Podejrzenia skrzyni biegów i nie tylko....

Post autor: Marian69 » 31 gru 2020, 22:36

Witam.

Od jakiegoś czasu borykam się ze sporym jak dla mnie problemem.

Podczas spokojnej jazdy jest wszystko super. Skrzynia zawsze zmienia płynnie biegi, nie faluje na obrotach, wszystko lux idealnie. Problem występuje - gdy kopniemy na więcej niż 3/4 gazu. Problem w tej postaci, iż przy górnym zakresie obrotów - albo pojedynczo rzuci całą " budą ", albo szarpnie - zaświeci się kontrola trakcji (ciągle, nie migając) i autko po prostu od razu gaśnie - vcds pokazuje czujnik obrotów silnika jako niezrozumiały sygnał. Dodam, iż autko zawsze pali bardzo dobrze, czasami po nocnym postoju jest jedno bardzo lekkie "czknięcie" rozrusznika podczas odpalania.... Sprawa numer 2 - to błąd ciśnienia regulacji paliwa (migająca kontrolka świec i tryb awaryjny), choć tutaj obstawiam albo powiązanie z czujnikiem położenia wały, albo regulator na listwie.

zaznaczam, iż problem występuje tylko powyżej 3000obrotów, poniżej jest wszystko git...



Miał ktoś z was kiedyś podobny problem?

tomi14101
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 12 lis 2020, 19:11
Lokalizacja: Alflen

Post autor: tomi14101 » 01 sty 2021, 02:08

Sprawdź kolego pompkę paliwa czy czasem nie dokonuje żywota. Dość typowy objaw gdy przy wyższych obrotach nie domaga.

Marian69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2020, 23:46
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Marian69 » 01 sty 2021, 10:31

WItam. Nad pompką też rozmyślałem. Mam pod ręką q7 4.2tdi, również BVN i tak będę bawił się w przekładki do celu :) pompka żadnych niepokojących objawów nie wydaje, lecz też sądziłem, iż przy pełnym kopycie po prostu nie domaga. Sprawdzę również ten temat w tygodniu i dam znać :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 sty 2021, 17:54

tomi14101 pisze:Sprawdź kolego pompkę paliwa czy czasem nie dokonuje żywota. Dość typowy objaw gdy przy wyższych obrotach nie domaga.
...albo po prostu zapchany filtr paliwa, wymienia się je co 90kkm, osobiście radzę robić to co 60kkm <cicho>

Marian69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2020, 23:46
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Marian69 » 01 sty 2021, 19:27

zapomniałem dodać, filtr został od razu wymieniony, lecz problem nie tutaj leży. Choć uwaga bardzo słuszna, bo dużo osób o nim zapomina :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 sty 2021, 23:38

Od tak po prostu bym pompy nie wymieniał, wystarczy za pomocą VCDS czy też innego urządzenia diagnostycznego wejść w parametry silnika i sprawdzić podczas jazdy żądane i osiągane ciśnienie na listwie wtryskowej.
W następnej kolejności do sprawdzenia jest czujnik i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej.

Marian69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2020, 23:46
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Marian69 » 02 sty 2021, 16:33

wiem, że błąd z ciśnieniem występował czasami ( nie zawsze ) gdy obroty były na poziomie 3500 i ciśnienie 1750bar ( nie sprawdzałem jeszcze wtedy ile było zadanego, to wartości w kodzie błędu). Dzisiaj mam zamiar przełożyć listwę wraz z regulatorem, gdyż tak mi będzie szybciej, a drugą mam pod ręką. Czujnik już wymieniałem, jest dobry, bo to nic nie dało. Wymienię listwę, jak nie pomoże to dogłębna diagnostyka na trasie. I pytanie właśnie, czy pompa daje za małe ciśnienie (czyli np. regulator na pompie), czy pompa dostaje za mało paliwa (pompka w zbiorniku). Wymienialiście już kiedyś regulator na pompie? Dużo z tym zachodu?

[ Dodano: 2021-01-02, 16:33 ]
Listwa podmieniona, niestety bez zmian...

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 sty 2021, 18:43

Marian69 pisze:Wymienialiście już kiedyś regulator na pompie? Dużo z tym zachodu?
Nie słyszałem jeszcze o przypadku by ów regulator padł

Marian69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2020, 23:46
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Marian69 » 03 sty 2021, 20:36

mi się obiło o uszy. Dzisiaj badałem dostęp - jakieś 10-15 minut roboty, dlatego po Niedzieli zabiorę się za niego. Jeśli mam drugie auto obok sprawne, to można podmieniać do skutku :D dam znać w Poniedziałek - Wtorek. Pomału pomysły mi się kończą...

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 sty 2021, 23:03

Marian69 pisze:Pomału pomysły mi się kończą...
Diagnostyka się kłania, VCDS na siedzenie pasażera i jazda aż znajdziesz babola

Marian69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2020, 23:46
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Marian69 » 19 sie 2021, 22:24

Długo mnie tutaj nie było. Przyczyna znaleziona i wyeliminowana. Zamontowane złe koło zamachowe, powodowało zły sygnał dla czujnika położenia wału. Jakiś gamoń włożył koło od touarega 3.0tdi i taki oto finał historii :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl