![]() |
![]() |
![]() |
D3 06r.3.0 TDi... jaki olej 0W30 czy 5W30?
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 619
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Re: D3 06r.3.0 TDi... jaki olej 0W30 czy 5W30?
generalnie w nowszych autach albo tych o większych pojemnościach zrobienie czegokolwiek to albo zdejmowanie pasa przedniego albo targanie całego motoru z auta niestety. Mnie to się zawsze śmiać chce jak wujek otworzy maskę w jednej ze swoich Beczek. Tam to można się gonić naokoło silnika w komorze.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 kwie 2025, 00:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V6 3.0 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Nałęczów
Re: D3 06r.3.0 TDi... jaki olej 0W30 czy 5W30?
To prawda... nowe nawet r4 pod osłoną silnika ma makaron
i weź człowieku porozpinaj to i dostań się nawet do odmy i ją wyczyść...
w A8 to ja znaleźć jej nie mogę to samo z EGR, przeczyścić trzeba (w AFN-ie czyściłem kilka razy odmę i EGR).
Od spodu to samo! nawet kolektorów wydechowych nie udaje się całych zobaczyć... a wsadzić ręce
: nie ma opcji z kanału. niby silnik zajmuje tylko pół komory silnika, bo reszta to skrzynia biegów.
Dawniej dostać się do większości elementów było mało problematyczne, fakt że trzeba było po-demontować część podzespołów ale przynajmniej nie targało się całego motoru.
a tak jak mówisz stare MB to bajka do wszystkiego dostęp
nawet golfy II miały dużo miejsca pod maską, a jak był diesel... O Panie
człowiek się zastanawiał czy czegoś nie brakuje przypadkiem
. Auta długowieczne, solidne, ekonomiczne i nawet nie takie toksyczne. Czasem ludzie nie wymieniali na czas oleju i nic strasznego się nie działo, auto dalej jeździło.
Dlatego słabo się robi jak widzi się odstawiane auta na złom które po zaopiekowaniu się nimi pojeździły by jeszcze długo... za takie praktyki powinni pakować do pudła.
Obecnie jest tendencja do drożenia starych aut, im starsze tym ceny windują w astronomiczne wartości: od 2000r. w dół. za 15000zł nie kupi dobrej audi a6 C4, a C6 już szybciej. Nawet Avensis I sporo kosztuje wobec II


Od spodu to samo! nawet kolektorów wydechowych nie udaje się całych zobaczyć... a wsadzić ręce

Dawniej dostać się do większości elementów było mało problematyczne, fakt że trzeba było po-demontować część podzespołów ale przynajmniej nie targało się całego motoru.
a tak jak mówisz stare MB to bajka do wszystkiego dostęp



Dlatego słabo się robi jak widzi się odstawiane auta na złom które po zaopiekowaniu się nimi pojeździły by jeszcze długo... za takie praktyki powinni pakować do pudła.
Obecnie jest tendencja do drożenia starych aut, im starsze tym ceny windują w astronomiczne wartości: od 2000r. w dół. za 15000zł nie kupi dobrej audi a6 C4, a C6 już szybciej. Nawet Avensis I sporo kosztuje wobec II