części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Wyciek oleju ze skrzyni + Foto

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 30 paź 2016, 18:46

Gunner pisze:Umyłem i na razie jest w tym miejscu czysto. Wydaje mi się, że to leci z tych dziur w skrzyni co są widoczne na zdjęciu. Ogólnie wyciek jest minimalny i na razie nic nie ruszam. To raczej olej ze skrzyni bo silnikowy jak porównałem to ma trochę inny kolor i konsystencję.

[ Dodano: 2016-10-29, 11:22 ]
Witam

Odgrzeję temat. Byłem ostatnio na przeglądzie i odchyliłem osłonę pod, którą widać ten wyciek oleju. Wygląda to w sumie podobnie jak rok temu czyli tak jak na zdjęciu w pierwszym poście, z tym, że na środku zbiera się jedna mała kropla oleju ale już chyba przepalonego bo mocno brązowy.

Mechanik mówił, że to na 99% z uszczelnienia na wale, w sumie mi też się tak wydaje. Miał ktoś identyczny wyciek i przy naprawie faktycznie wyszło, że z tego miejsca leci ?

Ja mam taki wyciek i stwierdzony został wyciek z dyferencjału. W tym samym miejscu kolor oleju żółtawy . W nadchodzącym tygodniu będę to robił.

Pozdr

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 31 paź 2016, 12:56

Jaki tam jest do tego dostęp? Dużo gratów trzeba rwać żeby się dostać ? :/

Hubert_em
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2017, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hubert_em » 18 cze 2018, 22:27

Koledzy podłącze się do tego tematu, mianowicie w mojej ósemce leci olej ze skrzyni, kapie na postoju próbuje zlokalizować wyciek lecz nie jest to łatwe, przednia część misy w skrzyni jest cała mokra i wskazywało by logicznie na uszczelkę lecz sprawdzając powierzchnię powyżej uszczelki 1-2 cm też jest mokro i tu moje pytanie i zmartwienie...czy może lecieć "coś" powyżej misy? Wisi też kropla w miejscu połączenia silnika ze skrzynią czy pod sprzęgłem hydrokinetycznym jest uszczelniacz? Pozdrawiam Hubert
Tylko audi.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 18 cze 2018, 22:42

U mnie z pompy vacum kapało i roznosiło się po całym silniku. Miałem całe rury do przepustnic zaolejone, intercooler, turbina, miska przód, tył, skrzynia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Hubert_em
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2017, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hubert_em » 19 cze 2018, 18:19

Tak ale pompa vacum to chyba olej silnikowy?dziś kupilem uszczelkę i tak mnie zastanawia, to jest zwykla papierowa uszczelka czy mozna to zrobić na masę uszczelniającą?
Tylko audi.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 cze 2018, 18:25

Hubert_em pisze:Tak ale pompa vacum to chyba olej silnikowy?
Tak.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 20 cze 2018, 23:21

to jest zwykla papierowa uszczelka czy mozna to zrobić na masę uszczelniającą
Jak dobrze oczyścisz obie powierzchnie to żadna masa uszczelniająca nie będzie potrzebna.

Hubert_em
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2017, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hubert_em » 22 cze 2018, 23:03

Nie o to mi chodziło, chciałem zastąpić uszczelkę papierową na tą w plynie na która składałem pokrywę rozrządu, ale patrzę że to chyba nie przyczyna wycieku, auto stoi 3dni w garażu i kapie caly czas po przewodzie grubym przy rozruszniku to chyba masa silnika, kapie z czujnika położenia wału, na przedzie miski skrzyni wisi kropla oraz pod prawym przegubem wisi kropla..coś musi kapać z góry, umylem dziś to wszystko zmywaczem do hamulców i może będą jakieś widoczniejsze znaki, teraz powiedzcie czy ktoś dał radę wyjąć samą skrzynię albo czy po zdjęciu zawieszenia da sie opuścić silnik w dół?
Tylko audi.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 22 cze 2018, 23:58

Oczywiście, że się da wyciągnąć tylko skrzynię ale znacznie łatwiej jest opuścić razem z silnikiem.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 cze 2018, 11:56

danishow pisze:Oczywiście, że się da wyciągnąć tylko skrzynię ale znacznie łatwiej jest opuścić razem z silnikiem.
Wierzę ale nie mam zielonego pojęcia jak wyjąć samą skrzynię... Jak dostać się do górnych śrub? To w ogóle możliwe? Powiem tak, silnik wyjmowałem i szczerze jakbym miał wyjmować skrzynie to zrobiłbym to razem ze skrzynią bo naprawdę nie wyobrażam sobie jak i gdzie te klucze tam włożyć.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 cze 2018, 18:54

Jeżeli prace mają być tylko przy skrzyni, ewentualnie tylny uszczelniacz wału w silniku
to nie wyciągam całości. Silnik siedzi podwieszony w aucie, skrzynia idzie na zewnątrz.

Obrazek

Hubert_em
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2017, 19:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hubert_em » 23 cze 2018, 21:45

Dziś zacząłem działać i co narobili ci mechanicy to w glowie sie nie mieści, jedne śruby pneumatem tak dokrecone że ledwo puściły, inne palcami poodkrecalem, poobrabiane a jeszcze paru brakuje wcale..normalnie mam chęć kolesia przeorać..ale do rzeczy, jestem na półmetku zostało mi już rozkręcić konwerter i samą skrzynię silnik delikatnie opuscilem tylko teraz myślę nad dwoma rzeczami, czy zamieszczę sie z kluczem z przodu zeby walem kręcić i najwazniejsze ile waży skrzymia?czy w dwie osoby ją zdejmiemy czy za malo? Wyciek jaki zlokalizowalem to z pod tego kolnierza który oslania sprzęgło cieknie ciekawe jak to się rozbiera, może ktoś już przerabiał temat?
Tylko audi.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 cze 2018, 22:22

Wał możesz obrócić przy kole zamachowym zwykłym śrubokrętem, pomału ale idzie lekko ;)
Skrzynia waży około 130kg i we dwójkę bym do tego nie podchodził.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 cze 2018, 22:28

W dwie osoby to ją przestawialiśmy z miejsca na miejsce i jest ciężka. Aby ją zdjąć z auta czyli z góry na dół w dwie osoby to trochę bym się bał.

Do kręcenia silnika odsuń przód ale go nie rozbieraj. Kup pręt gwintowany 8mm tak abyś miał 4 kawałki po 30-40cm i wkręć w miejsce śrub trzymających pas przedni. Odkręć pozostałe śruby i odsuń na tych prętach cały pas przedni bez jego odłączania.

P.S. Znając wczesniejszą historię tego silnika to naprawdę Ci mechanicy powinni za to wszystko zapłacić... Koszmar... To Ci sami co od rozrządu i uszczelniacza?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 cze 2018, 07:52

Hubert_em pisze:Dziś zacząłem działać i co narobili ci mechanicy to w glowie sie nie mieści, jedne śruby pneumatem tak dokrecone że ledwo puściły, inne palcami poodkrecalem, poobrabiane a jeszcze paru brakuje wcale..normalnie mam chęć kolesia przeorać..ale do rzeczy, jestem na półmetku zostało mi już rozkręcić konwerter i samą skrzynię silnik delikatnie opuscilem tylko teraz myślę nad dwoma rzeczami, czy zamieszczę sie z kluczem z przodu zeby walem kręcić i najwazniejsze ile waży skrzymia?czy w dwie osoby ją zdejmiemy czy za malo? Wyciek jaki zlokalizowalem to z pod tego kolnierza który oslania sprzęgło cieknie ciekawe jak to się rozbiera, może ktoś już przerabiał temat?
UWAGA!!!

Podwieś właściwie silnik.
Ściągając skrzynię biegów (jeżeli trzymasz silnik z tyłu głowic) spowodujesz, że
silnik będzie chciał lecieć przodem w dół (zabierzesz 160 kg przeciwwagi).

Konwerter ma zostać w skrzyni przy ściąganiu.
Odkręcasz rozrusznik. Wtedy widać koło.
Zaznacz sobie mazakiem układ konwerter/koło "zamachowe".
Niech wróci w to samo ułożenie.

Robisz to na podnośniku czy kanale?

Użyć do złapania skrzyni podnośnika:
Przykładowy podnośnik skrzyni biegów

Taka puenta.
Dlatego u jednego mechanika usługa wyciągnięcia/wsadzenia
skrzyni kosztuje 600 zł a u innego 1500 zł.
Kwestia poprawności i staranności złożenia wszystkiego oraz braku innych uszkodzeń przy okazji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl