[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi
No dobra to co robią w ASO pod hasłem "adaptacja skrzyni biegów"?k44761 pisze:Tak tak, jasne, oczywiście. Procedury Aso zapytajcie w aso czy sie zmienia olej w tipie a później w bzdury wierzcie.
Pytam poważnie...
jakiś czas temu zmieniłem olej w skrzyni biegów... chciałem zrobić takową adaptację tak aby skrzynia nauczyła się nowych warunków pracy... skrzyniarz też polecał takową adaptację zrobić...
niestety dla skrzyni biegów w D3 VCDS nie posiada dostępu do nastawów podstawowych... no chyba że poprzez wpisanie dodatkowego loginu ale przyznam że nie zgłębiałem tematu...
pytałem kolegi w ASO - potwierdził, że dla skrzyń w D3 była w ASO procedura adaptacji którą wykonywało się np. po remoncie skrzyni albo po wymianie oleju.
Nie zaogniajcie dyskusji... proszę o rzeczowe wypowiedzi... ja również żyję w przekonaniu, że adaptację się wykonuje i jeżeli jest inaczej to nie ukrywam, że chciałbym wiedzieć co i dlaczego.
Jest ta adaptacja czy nie?... i czy poprzez VCDS można skasować wartości wyuczone tak aby skrzynia po wymianie oleum od początku "nauczyła się" zmieniać biegi i dostosowała się do nowego oleju, jego gęstości i ciśnienia????
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie chcę wchodzić między wódkę a zakąskę ale z tego co pamiętam siedzą tam 6HPxx ,a do tych skrzyń nie robi sie adaptacji bo takowej nie ma . Inaczej ma się sprawa w przypadku skrzyń Multi ,gdzie coś takiego jest jak i DSG gdzie adaptacji poddaje się nawet sprzęgło.
Ale mogę się mylić , bo pesel już nie ten ...
FOSS ,ASO zrobi wszystko co przynosi dochód :mrgreen:
Ale mogę się mylić , bo pesel już nie ten ...
FOSS ,ASO zrobi wszystko co przynosi dochód :mrgreen:
Złego diabli nie biorą ...
Tak, masz rację od jakiegoś czasu ZF implementował oprogramowanie DSP , ingerencja manualna w nastawy prowadzone poprzez oprogramowanie wydaję się z założenia nie logicznakrystek78 pisze:skrzynia przyzwyczaja sie do jazdy kierowcy podobno.zdjecie klem na jakis czas resetuje nastawy.moze ta adaptacja w serwisie podobnie robia :mrgreen:
aczkolwiek nie niewykonalna w starszych ZF'ach. ( mam tu na myśli ,możliwość włączenia bądź wyłączenia DSP)
Złego diabli nie biorą ...
mam vasa i takiego za tkz. 700zł i VCDS i w robocie VAS`a legalnego i adaptacja tymi sprzętami nic nie da... jedynie reflash sterownika i wtedy wyuczy się na nowo ale to nie tymi zabawkami. takie pseudo adaptacje czy kasowanie parametrów wyuczonych to nabijanie sztucznie przerobu.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
no i w koncu ktos sie wypowiedzial rzeczowo , dzieki wolek , tak myslalem jak ty wymienilem olej w skrzyni, wczesniej zamulala troche zbyt pozno zmieniala biegi, po wymianie oleju i filtra zywsza sie zrobila, zmienia biegi o wiele lepiej, kick down dziala poprawnie z 4 na 2 bieg zrzuca bez rzadnych slizgów
takze mysle , ze zadna adaptacja tu do niczego sie zda to tylko nabijanie kasy, moj mechanik tez tak twierdzi.
takze mysle , ze zadna adaptacja tu do niczego sie zda to tylko nabijanie kasy, moj mechanik tez tak twierdzi.
Czy jest możliwa adaptacja skrzyni GQF (6HP26)? Aktualnie mam takie parametry:PABLO200 pisze:Zapraszam mamy VAS i zrobimy adaptacje
Adressword : 02
Nazwa :Elektronika skrzyni biegów
Numer VAG :4E0910156E
Opis ster. :AG6 09E 4,2L5V USA
Wersja SW :0110
Kodowanie :0000002
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=760
Nie wykryto usterek.
Zauważyłem, że skrzynia ma tendencję do zbyt wczesnej zmiany biegu z 3 na 4 oraz czasami zdarza się falowanie obrotów silnika (zarówno przy przyspieszaniu jak i po zupełnym zdjęciu nogi z gazu np. jadąc z rozpędu). Z tego co się doczytałem, to elektronika tych skrzyń ma jakieś programy adaptacji do stylu jazdy kierowcy, a jestem 4 osobą która jeździ autem i mam wrażenie, że skrzynia dostaje czasami głupawki. Objawów te nie występują, gdy się jedzie w trybie ręcznej zmiany biegów. Z tego co wiem, to czasy przełączania biegów wybierane są automatycznie z dodatkowych matryc przełączania biegów w zależności od położenia pedału przyspieszenia i prędkości jazdy (matryca przełączania dla ekstremalnych wzniesień - dopasowana do mocy silnika, matryca przełączania dla ekstremalnych zjazdów w dół - dopasowana do hamowania silnikiem).
Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko - sprawdzane VCP na blokach pomiarowych. Lekkie falowanie zaczyna się jedynie podczas jazdy.
Bądź dobry jak chleb.
Falowanie i wcześniejsza zmiana ?? pytanie czy się sprzęgło nie ślizga.
Najprościej sprawdzić to czy podczas jazdy ze stałą prędkością na moment nie spadają obroty
tak czy siak
-wymień olej plus adaptacja skrzyni (podczas jazdy oczywiście .. tak przynajmniej robiłem to w Range Rover (ta sama skrzynia tylko z zewnętrznym mechnizmem różnicowym steyer) przy wymianie tylko olej oryginał .... ZF Fluid żadnych Ravenoli itd
-sprawdzenie softu skrzyni i aktualizacja do najnowszej wersji
Jeśli converter jest ok to powyższe powinny pomóc.. jeśli nie...
-wymiana convertera ... nie polecam regeneracji w żadnym wypadku....
przerabiałem to dla jasności kiedyś w innym aucie..... ślizganie to najczęściej dupiasty olej lub jego brak.....pamiętaj lej do ZF tylko oryginał.. na forach Range jest pełno akcji typu remont skrzyni przez "oszczędności" na oleju......
Najprościej sprawdzić to czy podczas jazdy ze stałą prędkością na moment nie spadają obroty
tak czy siak
-wymień olej plus adaptacja skrzyni (podczas jazdy oczywiście .. tak przynajmniej robiłem to w Range Rover (ta sama skrzynia tylko z zewnętrznym mechnizmem różnicowym steyer) przy wymianie tylko olej oryginał .... ZF Fluid żadnych Ravenoli itd
-sprawdzenie softu skrzyni i aktualizacja do najnowszej wersji
Jeśli converter jest ok to powyższe powinny pomóc.. jeśli nie...
-wymiana convertera ... nie polecam regeneracji w żadnym wypadku....
przerabiałem to dla jasności kiedyś w innym aucie..... ślizganie to najczęściej dupiasty olej lub jego brak.....pamiętaj lej do ZF tylko oryginał.. na forach Range jest pełno akcji typu remont skrzyni przez "oszczędności" na oleju......
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 11:50 przez Endrju_b, łącznie zmieniany 1 raz.
pebo, śmiało lej pierwsze słyszę o tym co kolega wyżej pisze. Leję Ravenol do Volvo, Mazdy, BMW oraz u siebie zalany w D3 i wszystko oki Zmieniam oleje w automatach czasami i często leję Ravenol i nigdy nie było problemu. Nawet znalazłem kilka informacji o skrzyniach ZF, że Ravenol jest bardzo dobrym zamiennikiem i go polecają.
Także pebo nie martw się i zalewaj jak będziesz chciał więcej oleju na zmianę mogę pomóc załatwić :)i filtr z uszczelką też
Także pebo nie martw się i zalewaj jak będziesz chciał więcej oleju na zmianę mogę pomóc załatwić :)i filtr z uszczelką też
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
poczytaj sobie kolego trochę zachodnich forów... później sie wypowiadaj .. jak mam zaoszczędzić parę złociszy i kupić olej nie fabryczny do skrzyni a później remoncik skrzyni(w polsce nie ma człowiek który naprawi ZF dobrze..) lub kupować używkę która leżała na śniegu pod jakimiś garażem to dziękuje......
litr ZF Fluid to cena w zależności od zastosowanego typu 90-110 PLN/L Ravenol 40-120 zł/L
Nie wiem dokładnie jaki idzie skrzyni 6HP26 w audi ... w range'u miałem ZF6 fluid w audi wlałem do 6HP19X który mam teraz ZF8.....
tyrknij do tego kolesia (536 506 506)... nazwy firmy nie pamiętam mają zarówno ravenol jak i zflifeguard...po dobrych cenach (Naprawdę) i robią wysyłkę ... bynajmniej nie po to by kupić, ale aby dobrać dokładnie olej do Twojej skrzyni..
Tą samą usługę (doboru) dostaniesz w Peter Renz(jedyny oficjalny dystrybutor ZF w Polsce- niestety robią tylko dostawcze i sprzęt cieżki... ale materiały mają)
Wcześniej sprawdź sobie metalową tabliczkę znamionową .. każdy zapyta Cię o numer (numer seryjny) na tabliczce jest coś getribe no.. i tak dalej .. wybite......
tabliczka jest na skrzyni.. trzeba się położyć i pewnie autko trochę podnieść...(ja musiałem)
tak na marginesie byłem przekonany że do mojej skrzyni leje się ZF6 stkę okazało się że ZF8 (identyfikacja po numerze)
litr ZF Fluid to cena w zależności od zastosowanego typu 90-110 PLN/L Ravenol 40-120 zł/L
Nie wiem dokładnie jaki idzie skrzyni 6HP26 w audi ... w range'u miałem ZF6 fluid w audi wlałem do 6HP19X który mam teraz ZF8.....
tyrknij do tego kolesia (536 506 506)... nazwy firmy nie pamiętam mają zarówno ravenol jak i zflifeguard...po dobrych cenach (Naprawdę) i robią wysyłkę ... bynajmniej nie po to by kupić, ale aby dobrać dokładnie olej do Twojej skrzyni..
Tą samą usługę (doboru) dostaniesz w Peter Renz(jedyny oficjalny dystrybutor ZF w Polsce- niestety robią tylko dostawcze i sprzęt cieżki... ale materiały mają)
Wcześniej sprawdź sobie metalową tabliczkę znamionową .. każdy zapyta Cię o numer (numer seryjny) na tabliczce jest coś getribe no.. i tak dalej .. wybite......
tabliczka jest na skrzyni.. trzeba się położyć i pewnie autko trochę podnieść...(ja musiałem)
tak na marginesie byłem przekonany że do mojej skrzyni leje się ZF6 stkę okazało się że ZF8 (identyfikacja po numerze)
Endrju_b, kolego masz na pewno rację, że ZF oryginalny olej jest w czymś tam lepszy tylko trzeba pamiętać też, że serwis nie zaleca niby wymiany oleju w skrzyni itd i ten olej ZF u mnie przelatał 250tys km bo jeszcze oryginał miałem jak ostatnio wymieniałem filtr 2003r itd. Ale jeżeli zalejemy Ravenol i zmieniamy już co 60 tys km nic się nie powinno stać. Ja wymieniłem olej w skrzyni w BMW, Audi, VW, Mazda, Volvo i lałem Ravenol i już u niektórych drugi raz zmieniałem i lałem Ravenol i jeszcze problemu nie było
Tak samo jest z rozrządem kupisz oryginał np 1.9 TDI wymiana co 90 tys km kupujesz podróbkę tych samych firm już 60 tys km. Więc na pewno olej jest może trwalszy itd, może ma skład lepszy, aby dłużej wytrzymać, ale jak zalejemy nic się nie powinno stać
Ostatnio wymieniałem olej w automacie w A6 C6 i właśnie ten co mówisz 8HP bodajże z Ravenola i wogóle są nie odczuwalne zmiany biegów
W zeszłym tyg też robiliśmy rozrząd w 3.0 TDI w tej Audi bo już hałasował i teraz cichutko nic nie brzęczy przy odpalaniu 245 tys miała nalatane
Tak samo jest z rozrządem kupisz oryginał np 1.9 TDI wymiana co 90 tys km kupujesz podróbkę tych samych firm już 60 tys km. Więc na pewno olej jest może trwalszy itd, może ma skład lepszy, aby dłużej wytrzymać, ale jak zalejemy nic się nie powinno stać
Ostatnio wymieniałem olej w automacie w A6 C6 i właśnie ten co mówisz 8HP bodajże z Ravenola i wogóle są nie odczuwalne zmiany biegów
W zeszłym tyg też robiliśmy rozrząd w 3.0 TDI w tej Audi bo już hałasował i teraz cichutko nic nie brzęczy przy odpalaniu 245 tys miała nalatane
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.