części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 29 mar 2014, 18:59

dice111 pisze:75W140 dla samochodów mocno obciązonych, czy to od czasu do czasu na tor, czy przy lataniu bokami etc. Do A8 nie ma sensu.
To mi się podoba - a jak ktoś lata bokiem A8? Ale zima już chyba odeszła na dobre. Zamówiłem 75W90 a do tego może dodam coś z dwusiarczkiem molibdenu. Na razie czekam na olej. Jak zdążę, to cyknę kilka fotek przy wymianie i napiszę co i jak.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 30 mar 2014, 18:32

pebo, a jakie ma oznaczenie oprocz 75w90?? GL5??:-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 30 mar 2014, 20:16

Zamawiałem w sklepie, który reklamuje się na naszym forum: http://sklep-oleje.pl/pl/p/FUCHS-TITAN- ... -90-1L/501
Szybka wysyłka i konkretna obsługa.
A tu jest więcej informacji: http://olejefuchs.pl/titan-sintopoid-75w90.html
Chociaż gdy korzystam z wyszukiwarki to jako zalecany podają:
"Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji, Produkty: TITAN SINTOPOID FE 75W-85"
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 30 mar 2014, 22:33

pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 31 mar 2014, 20:10

Lukas134 pisze:pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-)
Spoko, nada się. Może być VALVOLINE DURABLEND GL-5 75W90, nie jestem pewien co do SYNPOWER, a MAXLIFE to jest GL-4 więc raczej będzie nie bardzo.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 05 kwie 2014, 19:29

Dziś poszedł olej do wymiany w tylnym moście (EYC). Do wymiany trzeba odkręcić prawą osłonę półosi aby było lepsze dojście. Dwa korki na jednakowy klucz i olej wylany. Był barwy brązowej i ku memu zdziwieniu przeźroczysty. W sumie to mógł chyba latać kolejne 10 lat, ale skoro zakupiłem nowy, to poszła wymiana. Oleju wlałem 1,5 litra - zgodnie z przykazaniem. Do nalewania przydała się pompka (coś w tym stylu: http://allegro.pl/pompka-do-spuszczania ... 89473.html). Co prawda wolno zaciąga olej (gęsty), ale i tak trzeba czekać aż spłynie w głąb przekładni. Stary olej zachowałem na wszelki wypadek. Pojeżdżę jakiś czas i zobaczymy, chyba pierwsza ocena będzie akustyczna.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 18 kwie 2014, 19:15

Od wymiany oleju zrobione około 500 km. To niewiele, ale jest pewne spostrzeżenie. Podczas hamowania silnikiem była lekko słyszalna praca tylnego mostu (przy wyłączonym radiu/muzyce). Po wymianie oleju jest ciszej. Nadmienię, że do oleju dodałem taki preparat: LIQUI MOLY GETRIEBEÖL ADDITIV 20g.
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 30 wrz 2014, 19:32

dice111 pisze:75W90. Jeszcze nie widzialem A8, ktorej by sie most nie pocil.
To mojej nie widziałeś :) ,zero wycieku - dosłownie nic!!!!!

Ale za to coraz głośnie chodzi w przedziale 80km/h - 130km/h poniżej i powyzęj cisza, mam dyferencjał z oznaczeniem EYC i zastanawiam się na kupnem używki,jeżeli mam dyfer z 2003 roku,to czy jeżeli kupię przykładowo z 2006 roku z tymi oznaczeniami to nie będzie problemu z założeniem?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 paź 2014, 21:01

Jeśli takie samo oznaczenie czyli EYC to będzie pasował.
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 09 sty 2015, 12:21

Widzę że dyfry z oznaczeniem EYC wychodziły w 2006r i też takiego szukam ,ale wszędzie są tylko 2002 lub 2003(produkcja dyfra) ,czy te montowane w roczniku 2006 to teź produkcja dyfra mogła być w 2003 ?,jeden zmienialem i lipa -też wyje....

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 11 sty 2015, 21:10

jordan233 pisze:Widzę że dyfry z oznaczeniem EYC wychodziły w 2006r i też takiego szukam ,ale wszędzie są tylko 2002 lub 2003(produkcja dyfra) ,czy te montowane w roczniku 2006 to teź produkcja dyfra mogła być w 2003 ?,jeden zmienialem i lipa -też wyje....
To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu.
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 11 sty 2015, 21:49

pebo pisze: To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu.
Jednak myślę że to dyfer, nie widzę innej opcji... co może jeszcze wyć......., mam jeden dyfer w garażu ale w PL ,musiałbym się przejechać innym A8 i zobaczyć jaka jest różnica.

U mnie po wymianie dyfra na świezym oleju początkowo było w miarę ok,ale po przejechaniu 1500km to przy prędkości 100km wycie jest najbardziej odczuwalne, zmieniałem nawet na inny olej - bardziej gęstszy i moje wrażenie to że jest bardziej głośno.

Więc szukam dyfra z 2005 lub 2006 roku, mówisz wycie przegubów tylnego mostu,nie wiem już sam,jestemchyba zbyt przewrażliwiony :)

Dyfer będzie musi wyć cały czas ?,przykładowo przy tej nieznośnej prędkości 100km czy tylko przy do daniu gazu?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 12 sty 2015, 20:30

Przejażdżka innym D3 nie jest złym pomysłem - można porównać wiele rzeczy. Natomiast jeśli wymieniałeś olej i przez pewien czas była cisza, a później znów powrócił hałas - to jednak problem leży w tylnym moście. Można próbować wymienić olej na oryginalny, choć nie jestem pewien, czy to pomoże - w sumie wymiana oleju w tej części nie jest aż tak droga i skomplikowana.

Czy dyfer będzie wyć cały czas? Nie, najczęściej będzie odzywać się przy obciążeniu - zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Czyli będzie słyszalny przy przyśpieszaniu bo obciążenie jest z silnika oraz przy hamowaniu silnikiem - bo obciążenie jest przekazywane z kół na silnik. Nie powinien być słyszalny przy jeździe "podprogowej", czyli lekko dodajesz gazu ale nie przyśpieszasz i nie hamujesz silnikiem.
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 24 sty 2015, 14:50

Dyfer już doszedł -rok 2004 (ponoć przebieg 80.000) wszystko się okaże...
Gwarancję mam na niego więc z oddaniem nie będzie problemu(lepiej żeby nie trzeba było nic oddawać)

Nowy ORI olej też zamówiony,jestem już umówiony do kolegi z forum który ładnie wszystko ogarnia,więc tylko być dobrej myśli.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 31 sie 2015, 14:40

Panowie a czy ktoś jest mi w stanie podać numery oryginalnych olejów jakie wchodzą do tylnego mostu oraz do przedniego dyferwncjalu?
Czy może nie warto lecieć z oryginałem i np do mostu tylnego łac fuscha/valvo 75w90?
A do Torsen co?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl