To mi się podoba - a jak ktoś lata bokiem A8? Ale zima już chyba odeszła na dobre. Zamówiłem 75W90 a do tego może dodam coś z dwusiarczkiem molibdenu. Na razie czekam na olej. Jak zdążę, to cyknę kilka fotek przy wymianie i napiszę co i jak.dice111 pisze:75W140 dla samochodów mocno obciązonych, czy to od czasu do czasu na tor, czy przy lataniu bokami etc. Do A8 nie ma sensu.
[D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most
Bądź dobry jak chleb.
pebo, a jakie ma oznaczenie oprocz 75w90?? GL5??:-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Zamawiałem w sklepie, który reklamuje się na naszym forum: http://sklep-oleje.pl/pl/p/FUCHS-TITAN- ... -90-1L/501
Szybka wysyłka i konkretna obsługa.
A tu jest więcej informacji: http://olejefuchs.pl/titan-sintopoid-75w90.html
Chociaż gdy korzystam z wyszukiwarki to jako zalecany podają:
"Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji, Produkty: TITAN SINTOPOID FE 75W-85"
Szybka wysyłka i konkretna obsługa.
A tu jest więcej informacji: http://olejefuchs.pl/titan-sintopoid-75w90.html
Chociaż gdy korzystam z wyszukiwarki to jako zalecany podają:
"Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji, Produkty: TITAN SINTOPOID FE 75W-85"
Bądź dobry jak chleb.
pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Spoko, nada się. Może być VALVOLINE DURABLEND GL-5 75W90, nie jestem pewien co do SYNPOWER, a MAXLIFE to jest GL-4 więc raczej będzie nie bardzo.Lukas134 pisze:pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-)
Bądź dobry jak chleb.
Dziś poszedł olej do wymiany w tylnym moście (EYC). Do wymiany trzeba odkręcić prawą osłonę półosi aby było lepsze dojście. Dwa korki na jednakowy klucz i olej wylany. Był barwy brązowej i ku memu zdziwieniu przeźroczysty. W sumie to mógł chyba latać kolejne 10 lat, ale skoro zakupiłem nowy, to poszła wymiana. Oleju wlałem 1,5 litra - zgodnie z przykazaniem. Do nalewania przydała się pompka (coś w tym stylu: http://allegro.pl/pompka-do-spuszczania ... 89473.html). Co prawda wolno zaciąga olej (gęsty), ale i tak trzeba czekać aż spłynie w głąb przekładni. Stary olej zachowałem na wszelki wypadek. Pojeżdżę jakiś czas i zobaczymy, chyba pierwsza ocena będzie akustyczna.
Bądź dobry jak chleb.
Od wymiany oleju zrobione około 500 km. To niewiele, ale jest pewne spostrzeżenie. Podczas hamowania silnikiem była lekko słyszalna praca tylnego mostu (przy wyłączonym radiu/muzyce). Po wymianie oleju jest ciszej. Nadmienię, że do oleju dodałem taki preparat: LIQUI MOLY GETRIEBEÖL ADDITIV 20g.
Bądź dobry jak chleb.
To mojej nie widziałeś ,zero wycieku - dosłownie nic!!!!!dice111 pisze:75W90. Jeszcze nie widzialem A8, ktorej by sie most nie pocil.
Ale za to coraz głośnie chodzi w przedziale 80km/h - 130km/h poniżej i powyzęj cisza, mam dyferencjał z oznaczeniem EYC i zastanawiam się na kupnem używki,jeżeli mam dyfer z 2003 roku,to czy jeżeli kupię przykładowo z 2006 roku z tymi oznaczeniami to nie będzie problemu z założeniem?
Pozdrawiam
To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu.jordan233 pisze:Widzę że dyfry z oznaczeniem EYC wychodziły w 2006r i też takiego szukam ,ale wszędzie są tylko 2002 lub 2003(produkcja dyfra) ,czy te montowane w roczniku 2006 to teź produkcja dyfra mogła być w 2003 ?,jeden zmienialem i lipa -też wyje....
Bądź dobry jak chleb.
Jednak myślę że to dyfer, nie widzę innej opcji... co może jeszcze wyć......., mam jeden dyfer w garażu ale w PL ,musiałbym się przejechać innym A8 i zobaczyć jaka jest różnica.pebo pisze: To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu.
U mnie po wymianie dyfra na świezym oleju początkowo było w miarę ok,ale po przejechaniu 1500km to przy prędkości 100km wycie jest najbardziej odczuwalne, zmieniałem nawet na inny olej - bardziej gęstszy i moje wrażenie to że jest bardziej głośno.
Więc szukam dyfra z 2005 lub 2006 roku, mówisz wycie przegubów tylnego mostu,nie wiem już sam,jestemchyba zbyt przewrażliwiony
Dyfer będzie musi wyć cały czas ?,przykładowo przy tej nieznośnej prędkości 100km czy tylko przy do daniu gazu?
Przejażdżka innym D3 nie jest złym pomysłem - można porównać wiele rzeczy. Natomiast jeśli wymieniałeś olej i przez pewien czas była cisza, a później znów powrócił hałas - to jednak problem leży w tylnym moście. Można próbować wymienić olej na oryginalny, choć nie jestem pewien, czy to pomoże - w sumie wymiana oleju w tej części nie jest aż tak droga i skomplikowana.
Czy dyfer będzie wyć cały czas? Nie, najczęściej będzie odzywać się przy obciążeniu - zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Czyli będzie słyszalny przy przyśpieszaniu bo obciążenie jest z silnika oraz przy hamowaniu silnikiem - bo obciążenie jest przekazywane z kół na silnik. Nie powinien być słyszalny przy jeździe "podprogowej", czyli lekko dodajesz gazu ale nie przyśpieszasz i nie hamujesz silnikiem.
Czy dyfer będzie wyć cały czas? Nie, najczęściej będzie odzywać się przy obciążeniu - zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Czyli będzie słyszalny przy przyśpieszaniu bo obciążenie jest z silnika oraz przy hamowaniu silnikiem - bo obciążenie jest przekazywane z kół na silnik. Nie powinien być słyszalny przy jeździe "podprogowej", czyli lekko dodajesz gazu ale nie przyśpieszasz i nie hamujesz silnikiem.
Bądź dobry jak chleb.