części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 wrz 2015, 20:35

mkbewe pisze:Panowie a czy ktoś jest mi w stanie podać numery oryginalnych olejów jakie wchodzą do tylnego mostu oraz do przedniego dyferwncjalu?
Czy może nie warto lecieć z oryginałem i np do mostu tylnego łac fuscha/valvo 75w90?
A do Torsen co?
Torsen i pozostałe przekładnie w skrzyni to: G 052 145 A1/S2 lub Burmah SAF-AG4 1016.
Do samej skrzyni ATF olej G 055 005 A2 Shell ATF M-1375.4 lub oryginalny ZF ewentualnie Ravenol 6HP fluid.
Do tylnego mostu G 052 145 S2 lub G 052 145 A1 w ilości 1,5 litra - lub syntetyk 75W90.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2015, 20:41 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 01 wrz 2015, 20:41

pebo pisze:Torsen i pozostałe przekładnie w skrzyni to: G 052 145 A1/S2 lub Burmah SAF-AG4 1016.
czekaj czekaj bo teraz mnie trochę zagiąłeś
Ja myślałem ze jest tak:

Olej w:
1 silniku,
2 skrzyni
3 torsenie (który jest z tyłu skrzyni)
4 moście tylny (wczoraj sprawdzałem stan oleju ok most suchuteńki, aż byłem w szoku) ale olej zmienię.

coś jeszcze ??

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 wrz 2015, 20:44

mkbewe pisze:
pebo pisze:Torsen i pozostałe przekładnie w skrzyni to: G 052 145 A1/S2 lub Burmah SAF-AG4 1016.
czekaj czekaj bo teraz mnie trochę zagiąłeś
Ja myślałem ze jest tak:

Olej w:
1 silniku,
2 skrzyni
3 torsenie (który jest z tyłu skrzyni)
4 moście tylny (wczoraj sprawdzałem stan oleju ok most suchuteńki, aż byłem w szoku) ale olej zmienię.
coś jeszcze ??
1) w silniku olej silnikowy 5W-xx lub 0W-xx, wiadomo o co chodzi,
2) w skrzyni olej ATF - czynnik roboczy - ten wymienia się najczęściej,
3) torsen i przedni mechanizm różnicowy w oleju przekładniowym (rzadko się wymienia, ale czasem trzeba), ten olej ma większą gęstość od ATF,
4) w tylnym moście (o ile masz quattro, jeżeli nie, patrz punkty 1-3.).
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 02 wrz 2015, 00:14

To jeszcze bym potrzebował wiedzieć ile tego oleju w sumie do Torsen i do przedniego mechanizmu roznicowy i gdzie mniej więcej są korki rewizyjne żebym mógł sprawdzić poziom i będę bardzo wdzięczny za pomoc.

gwiktor02
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2016, 20:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwiktor02 » 23 maja 2017, 22:49

Podbijam ktoś objasni zapytanie powyżej kolegi ??

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 27 maja 2017, 23:07

mkbewe pisze:To jeszcze bym potrzebował wiedzieć ile tego oleju w sumie do Torsen i do przedniego mechanizmu roznicowy i gdzie mniej więcej są korki rewizyjne żebym mógł sprawdzić poziom i będę bardzo wdzięczny za pomoc.
- do Torsena - ok. 1 litr (nowe napełnienie 1,1 l),
- do przedniego mechanizmu różnicowego ok. 1 litr (nowe napełnienie 1,1 l).

Korek wlewu do Torsena (prawa strona między flanszą tylnego wału a obudową wału do przedniego mechanizmu),

Korek wlewu do przedniego mechanizmu przed prawa półosią.

Obrazek
Bądź dobry jak chleb.

Sony
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:03
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: Sony » 07 sie 2017, 13:25

Właśnie spuściliśmy olej z tylnego mostu i miarka pokazała 0,8L... Pytanie dlaczego było tak mało oleju. Wycieków brak, wszędzie sucho. Nowego weszło 1,5L czyli tyle ile powinno być. Bardzo ciekawi mnie dlaczego siedziało tam tak mało oleju. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 07 sie 2017, 19:34

Sony pisze:Właśnie spuściliśmy olej z tylnego mostu i miarka pokazała 0,8L... Pytanie dlaczego było tak mało oleju. Wycieków brak, wszędzie sucho. Nowego weszło 1,5L czyli tyle ile powinno być. Bardzo ciekawi mnie dlaczego siedziało tam tak mało oleju. Jakieś pomysły?
A ile przebiegu ma furka? Uszczelniacze w porządku, nie było nigdzie wycieków? Może był dokładnie umyty. A jak wlewaliście, to auto stało w poziomie?
Bądź dobry jak chleb.

Sony
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:03
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: Sony » 07 sie 2017, 20:14

pebo pisze:
Sony pisze:Właśnie spuściliśmy olej z tylnego mostu i miarka pokazała 0,8L... Pytanie dlaczego było tak mało oleju. Wycieków brak, wszędzie sucho. Nowego weszło 1,5L czyli tyle ile powinno być. Bardzo ciekawi mnie dlaczego siedziało tam tak mało oleju. Jakieś pomysły?
A ile przebiegu ma furka? Uszczelniacze w porządku, nie było nigdzie wycieków? Może był dokładnie umyty. A jak wlewaliście, to auto stało w poziomie?
Przebieg 170k km. Napewno oryginalny. Wycieków żadnych nie było no i oczywiście stał równo na podnośniku. Mój mechanior był bardzo zdziwiony i nie znalezliśmy wytłumaczenia dlaczego było tak mało oleju.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 07 sie 2017, 22:47

No to rzeczywiście dziwne, bo ubyło prawie połowę. Jedyne wytłumaczenie, jakie przychodzi mi na myśl, to błąd montażu. Kiedyś była w Polsce taka zasada, że nie kupowało się samochodu/traktora wyprodukowanego w poniedziałek i w piątek. W piątek składany był byle jak, bo fachowcy śpieszyli się wypić po robocie, a w poniedziałek był składany byle jak, bo wiadomo, po weekendzie. Ale to tylko legenda ;-)
Bądź dobry jak chleb.

Sony
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:03
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: Sony » 07 sie 2017, 22:56

pebo pisze:No to rzeczywiście dziwne, bo ubyło prawie połowę. Jedyne wytłumaczenie, jakie przychodzi mi na myśl, to błąd montażu. Kiedyś była w Polsce taka zasada, że nie kupowało się samochodu/traktora wyprodukowanego w poniedziałek i w piątek. W piątek składany był byle jak, bo fachowcy śpieszyli się wypić po robocie, a w poniedziałek był składany byle jak, bo wiadomo, po weekendzie. Ale to tylko legenda ;-)
Też przeszło nam to przez myśl gdy mechanior stwierdził, że raczej nikt tam nigdy nie zaglądał. Wygląda na fabrykę ;)

jacekmury1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 27 paź 2016, 20:17
Lokalizacja: katowice

Post autor: jacekmury1 » 22 lis 2017, 20:52

A w jakim stanie był wymieniany olej?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 23 lip 2018, 22:04

jordan233 pisze:Dyfer już doszedł -rok 2004 (ponoć przebieg 80.000) wszystko się okaże...
Gwarancję mam na niego więc z oddaniem nie będzie problemu(lepiej żeby nie trzeba było nic oddawać)

Nowy ORI olej też zamówiony,jestem już umówiony do kolegi z forum który ładnie wszystko ogarnia,więc tylko być dobrej myśli.
Zmieniłeś ? jest różnica ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl