[D3 09 4.2TDI ] Luz na skrzyni przy półosi
[D3 09 4.2TDI ] Luz na skrzyni przy półosi
Myślałem, że mam wewnętrzny przegub do wymiany, ale po zdjęciu półosi okazuje się, że luz jest na skrzyni i do tego wyciek.
Zrobiłem film, ale słabo widać ten luz - bardziej wyciek.
luz jest taki, że można lekko wsuwać i wysuwać, a do tego na boki chodzi ta część do której jest przykręcona półoś - od 0:30 słychać ten luz jak ruszam góra dół.
Objaw w czasie jazdy jest typowy dla zużytego wewnętrznego przegubu - czyli przy przyspieszaniu czasem pojawiają się drgania.
Najgorsze? Czyli skrzynię trzeba zrzucać?
Zrobiłem film, ale słabo widać ten luz - bardziej wyciek.
luz jest taki, że można lekko wsuwać i wysuwać, a do tego na boki chodzi ta część do której jest przykręcona półoś - od 0:30 słychać ten luz jak ruszam góra dół.
Objaw w czasie jazdy jest typowy dla zużytego wewnętrznego przegubu - czyli przy przyspieszaniu czasem pojawiają się drgania.
Najgorsze? Czyli skrzynię trzeba zrzucać?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
W pierwszej kolejności łożyska do zmiany - skrzyni wyciągać nie trzeba
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
to jest prawa strona od pasażera.
Flansza - nie znam fachowej nazwy, ale rozumiem, że to ten element do którego przykręca się półoś?
Podsumowując trzeba kupić.
1. Flanszę (swoją drogą ona się wyrabia? a nie same łożyska lecą?)
2. Uszczelenienie - pewnie jakiś simering
3. Łożyska stożkowe - dwie sztuki?
Sam i tak nie będę tego robił, ale informacyjnie gdybyście wyjasnili
Pocieszające, że skrzyni nie trzeba demontować, ale olej już pewnie wyleci i trzeba wymienić?
Flansza - nie znam fachowej nazwy, ale rozumiem, że to ten element do którego przykręca się półoś?
Podsumowując trzeba kupić.
1. Flanszę (swoją drogą ona się wyrabia? a nie same łożyska lecą?)
2. Uszczelenienie - pewnie jakiś simering
3. Łożyska stożkowe - dwie sztuki?
Sam i tak nie będę tego robił, ale informacyjnie gdybyście wyjasnili
Pocieszające, że skrzyni nie trzeba demontować, ale olej już pewnie wyleci i trzeba wymienić?
Tak. Flansza też się wyrabia. Nie ma tam łożyska standardowego lecz jest tam łożysko igiełkowe które bezpośrednio pracuje na owej flansza. Jeśli chodzi o luz wzdłużny to jest to normalne i nie ma co paniki siać. Olej jak najbardziej nowy trzeba zalać bo wszystko ucieknie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Było trzeba poczekać chwilę - za mniejszą kwotę bym z ZF Ci załatwił
Łożyska występują osobno z prawej strony
Łożyska występują osobno z prawej strony
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Temat załatwiony
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1368
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, odkopie trochę temat czy może ktoś podpowiedzieć jakim olejem należy zalać flanszę po wymianie na nową? Bo wiem że potrzeba około 1 -1,5l oleju. Niestety jak kupowałem nową flanszę z łożyskiem i uszczelniaczami to panowie z serwisu nie potrafili powiedzieć mi jaki powinien być tam olej.
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2