części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 09 4.2TDI ] Wymiana oleju ASB HF 6HP

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1008
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 sty 2020, 13:57

miskę ściągając 70% oleju wymienisz? bez komentarza
olej w chłodnicy i konwerterze też wymienisz i nie trzeba nic wyjmować

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 18 sty 2020, 13:38

colln pisze:
panton pisze: Skrzynia jest zalana 11l z kawałkiem więc 15l wystarczy. Nie wiem skąd bierzesz te 30l
Biorę to ze zwykłej analizy i po prostu faktycznego sprawdzenia jednym i drugim sposobem
Dla zobrazowania dla tych co nie bardzo wiedzą o co w tym chodzi (Jakiś rysunek z netu):
Obrazek
Kolor zielony to to co uda się spuścić, czerwony to to co zawsze w obiegu zostanie.
Żeby wymienić nawet dynamicznie nie ważne czy w ZF czy innej firmy, spuszcza się najpierw tradycyjnie czyli wiemy ile wtedy wyleci oleju (płynu ASB) ? 60-70% tak? Reszta zostaje w układzie. Zakładamy nowy filtr, miskę.
Podsumowując zostało nam w układzie ok 4 litrów starego płynu, do niego dolewamy ok 7-8 litrów świeżego (czyli mamy tradycyjny mix 2:3 jak przy wymianie zwykłej) po czym podłącza się maszynę i przetłacza to co tam jest przez obieg maszyny filtrując przy okazji wbudowanymi w niej filtrami, później jedną rurkę dajemy do pojemnika gdzie schodzi zużyty a drugą zasysamy świeży który jest pompowany do skrzyni. Czyli z tego mixu dodatkowo przefiltrowanego robimy inny mix tym razem z większym udziałem świeżego płynu i to jest traktowane jako wymiana dynamiczna co nie znaczy 100% (te 100% chwyt marketingowy) Żeby było 100 trzeba by skrzynię, chłodnicę i cały układ wyjąć
Widze, ze nie miałeś chyba styczności z dynamiczna wymiana oleju w skrzyni, jeśli do czystej miski z nowym filtrem zalejesz czysty olej, to jaki zrobi się mix na zgaszony aucie ? Włączasz na maszynie procedure dynamicznej wymiany a dopiero później odpalasz samochód, skrzynia przez filtr zaczyna zaciągać czysty olej, z przewodu powrotnego z chłodnicy do skrzyni brudny olej trafia do maszyny, a równocześnie pod ciśnieniem wtłaczany jest świeży olej, który zasysany jest dalej przez filtr. Mam sprzęt z Liqui Moly , po zalaniu skrzyni ok 6 litrami oleju, odpaleniu i przepłukaniu ok 7-10 litrami bardzo dobrze widać jak wygląda nowy olej w skrzyni, nie przypomina żadnych mixów tylko czysty olej z butelki. Zdarzają się auta gdzie olej jest mega czarny nigdy nie wymieniany, wtedy idzie ok 10-15 litrów na przepłukanie.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 20 sty 2020, 09:27

Arthur pisze: brudny olej trafia do maszyny,
ok to wytłumacz ile jest płynu w konwerterze, przestrzeni pomiędzy tarczkami itp, i co się z nim dzieje..
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

mateusz30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 26 maja 2019, 20:48
Lokalizacja: Biała

Post autor: mateusz30 » 27 sty 2020, 19:45

To gdzie polecacie wymienic olej?
Najlepiej mazowieckie albo lubelskie.
Ale jak sprawdzony serwis to i dalej podjadę.

Zakładamy ze pójdzie ok 15l oleju to jaki mniej więcej oczywiście koszt wymiany?
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 02 lut 2020, 15:20

Panowie podpinam się pod temat wymiany oleju w skdzyni 6hp26. Auto ma przebieg 333 tyś. Przebieg oryginalny auto miało 1 wł od nowości i pełny serwis do 331 tyś ASO Audi DE. Znam pełną historię serwisową i oczywiście skrzynia nie była dotykana i olej nie był wymieniany. Generalnie skrzynia zmienia biegi ładnie. Mam tylko 1 problem, ktory może wskazywać na konwerter ale niekoniecznie. Mianowicie auto wbija 6 bieg i jak jadę z górki bez gazu a z racji wolnej prędkości obroty spadną do około 1100 to delikatnie falują. Gdy skrzynia zredukuje do 5 biegu i obroty wzrosną wszystko jest top. W trakcie jazdy pod górkę nawet przy obrotach 1500 nic nie faluje, na autostradzie też wszytko OK. Są 3 opocje:
-Wymiana statyczna oleju ok 700 pln
-Wymiana dynamiczna oleju 1200 pln
- zrzucenie skrzyni+regeneracja konwertera+czyszczenie skrzyni+wymina panewek+nowy olej i filtr ok 3800 pln.

Co robić w takiej sytuacji?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1011
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 02 lut 2020, 16:01

Wymiana statyczna za 700 zł w 6HP...

Dobrej jakości filtr i uszczelka to koszt ~280 zł.
Olej 7 litrów: 560 zł ( ~80 zł za 1L)
To już jest: 840 zł a gdzie robocizna?

Nie wkładamy do skrzyń tanich zamienników filtrów oleju (można kupić za 50 zł), jest to pierwszy krok do
rozwalenia skrzyni. Tak samo oleje za 30 zł/L. Dajcie sobie na luz. Później płacz
i zgrzytanie zębów jak trzeba skrzynie za 12 kzł robić.

A teraz coś napisze o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach 6HP audi.
Większość maszyn nie jest przystosowana do wymiany dynamicznej w skrzyniach 6HP.
90% maszyn nie ma adapterów by podpiąć 6HP. Zapytajcie się: gdzie podłączają się z
aparaturą do dynamicznej wymiany?

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 02 lut 2020, 16:10

oryginalny zestaw ZF uszczelki+filtr+7 litrów oleju mam za 708 pln robocizny nie liczę , bo wymianę statyczną to zrobię sam.
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1008
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 02 lut 2020, 18:34

A teraz coś napisze o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach 6HP audi.
Większość maszyn nie jest przystosowana do wymiany dynamicznej w skrzyniach 6HP.
90% maszyn nie ma adapterów by podpiąć 6HP. Zapytajcie się: gdzie podłączają się z
aparaturą do dynamicznej wymiany?
Nie to na pewno nie to... dynamiczna jest zła bo zabija skrzynie szczególnie przy większych przebiegach <hihiwiesz>

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 04 lut 2020, 09:27

witia82 pisze:jak jadę z górki bez gazu a z racji wolnej prędkości obroty spadną do około 1100 to delikatnie falują. Gdy skrzynia zredukuje do 5 biegu i obroty wzrosną wszystko jest top. W trakcie jazdy pod górkę nawet przy obrotach 1500 nic nie faluje, na autostradzie też wszytko OK
Może coś innego..? Zatankuj więcej LPG i sprawdź, potem sprawdź też na benzynie , jeśli nadal tak samo to wracamy do skrzyni itp
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 06 lut 2020, 20:57

Ok sprawdzę na PB. Jednak z tego co pamiętam zanim założyłem LPG też był ten objaw

[ Dodano: 2020-02-06, 20:57 ]
Na PB i LPG to samo tak żenrodzaj paliwa nie ma na to wpływu. Co do skrzyni to zrobię wymianę statyczną na zestawie ZF i zobaczymy co się wydarzy
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 07 lut 2020, 09:00

Nie chodziło mi tyle o rodzaj paliwa co fakt np montażu LPG do tzw jazdy na wstecznym... jak to popularnie u nas zwykło się mówić gdy monter wrzuca graty jak mu wygodniej
Wracając do skrzyni - poziom płynu (oleju) był w ogóle sprawdzany?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 07 lut 2020, 19:16

Montaż Lpg na najwyższym poziomie. Robione u najlepszych fachowców na podkarpaciu. Instalacji jestem 100% pewny. Olej w skrzyni nie był sprawdzany ale raczej nie będzie ubytku skoro skrzynia suchutka, bez najmniejszych wycieków.
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 lut 2020, 12:16

Sprawdzane podciśnienia w okolicach kolektora ssącego - nie ma lewizny?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 12 lut 2020, 16:08

no była lewizna ale zostało to zrobione i dalej zjawisko pozostało
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 13 lut 2020, 09:13

Sprawdź ten poziom w skrzyni albo od razu wymień choćby i statycznie zawsze to lepsze niż jeździć w nieskończoność na nie wiadomo czym - olej nie ma wiecznego życia nawet oryginalny a zwłaszcza pracujący
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl