[D3 ALL ] moment dokrecenia sruby przegubu
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
[D3 ALL ] moment dokrecenia sruby przegubu
jaki jest moment dokręcenia sruby przegubu zewnętrznego ponieważ zdemontowałem polos żeby wymienić przegub wewnętrzny a teraz trza to złozyc
podajcie ten moment tej sruby
podajcie ten moment tej sruby
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dracus6662, łącznie zmieniany 1 raz.
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
dziękuję bardzo , właśnie idę składac
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Czekaj 200NM i jeszcze 180 st.
Do dokręcenia śruby kołnierzowej półosi napędowej jest nieodzowny drugi mechanik:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik dokręca śrubę kołnierzową półosi napędowej tylko momentem 200 Nm.
– Zamontować i dokręcić koło → Koła i opony; Grupa napraw44.
– Postawić samochód na kołach → Rozdział.
– Dokręcić śrubę półosi napędowej, w tym celu obrócić śrubę kołnierzową o 180°.
200NM tylko poruszania auta:
– Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-
– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła.
Do dokręcenia śruby kołnierzowej półosi napędowej jest nieodzowny drugi mechanik:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik dokręca śrubę kołnierzową półosi napędowej tylko momentem 200 Nm.
– Zamontować i dokręcić koło → Koła i opony; Grupa napraw44.
– Postawić samochód na kołach → Rozdział.
– Dokręcić śrubę półosi napędowej, w tym celu obrócić śrubę kołnierzową o 180°.
200NM tylko poruszania auta:
– Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-
– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
jeżeli dobrze rozumiem to zrobić to tak :
dokręciłem momentem 200
zakładam kolo opuszczam i dokręcam 180
dobrze rozumię
dokręciłem momentem 200
zakładam kolo opuszczam i dokręcam 180
dobrze rozumię
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
dobra bardzo fajnie dzięki za zainteresowanie panowie a smar wrzucić w gume czy w te metalową obudowę przegubu?\\
trzeba zabezpieczać przegub ?
tzn ten ori miał napite srubokretem \nabijakiem i za ui nie mogłem bez wyciagniecia polosi wyciagnac przegubu wewnetrzngo , kilogramowym mlotem ale udało się , tylko nie wiem czy musze tez zabezpieczyć hmm po coś to chyba służyło te lekkie zabicie obudowy żeby łożysko przegubu wew nie wycofało się
trzeba zabezpieczać przegub ?
tzn ten ori miał napite srubokretem \nabijakiem i za ui nie mogłem bez wyciagniecia polosi wyciagnac przegubu wewnetrzngo , kilogramowym mlotem ale udało się , tylko nie wiem czy musze tez zabezpieczyć hmm po coś to chyba służyło te lekkie zabicie obudowy żeby łożysko przegubu wew nie wycofało się
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
ori przegub był zabezpieczony tzn przy każdym końcu ''jezdni '' obudowy jest zabite czyli w 6 miejscach tak żeby wlasnie kolka nie wyszly i nie wyszło bez mlota
nowy trzebabbylo ustawić prosto ale wchodzi i wychodzi bez ztresu i doszłem do wiosku ze na wzor stareko lekko zapunktuje w 6 miejscach jak stary
nowy trzebabbylo ustawić prosto ale wchodzi i wychodzi bez ztresu i doszłem do wiosku ze na wzor stareko lekko zapunktuje w 6 miejscach jak stary
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
i kurcze ,musialem kupic klucz do przegubu zewnętrznego bo nie szło sciagnac zabitego bez wyciagniecia polosi... a ten moment to ma być 200nm dokręcenia ?\\to jakokos rury nie trzeba według mojego klucza dynamomtrycznego no chyba ze cos nie tak tzn za malo dowalilem bo może ma być więcej? ja dałem 200 i tak az do pstrykniecia
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]