części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Szarpie skrzynia z 2 na 3 update softu

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

[D3 ALL ] Szarpie skrzynia z 2 na 3 update softu

Post autor: mmmat » 04 mar 2016, 23:13

Witam, mam ciągle problem ze skrzynią ponieważ szarpie mi przy zmianie z 2 na 3 bieg, na razie podmieniłem olej w skrzyni z filtrem, zrobiłem adaptację przepustnicy i bez poprawy. Poziom oleju sprawdzony. Teraz chcę wgrać nowy soft, umówiłem się w ASO we Wrocławiu na aktualizację oprogramowania. A moje pytanie dotyczy tego czy jak mi wgrają soft to mogę bez adaptacji spokojnie wrócić 150km do domu i później vcdsem będę mógł skasować sam wartości wyuczone i przeprowadzić adaptację?

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 05 mar 2016, 12:29

Wszystko powinni zrobić Ci w ASO. To jest standardowa procedura po wgraniu nowego softu. W VCDS w przedlifcie tego nie zrobisz.
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 mar 2016, 12:58

W przedlifcie w ogóle da się skasować wyuczone nastawy? Wiem, że dość burzliwa dyskusja była na ten temat.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 05 mar 2016, 13:34

"When the software update is complete all the adaptation values of the shift elements in the transmission control
unit are deleted. An adaption drive (Refer to Adaption Drive procedure below) is therefore necessary to ensure
shift quality. " - dotyczy wszystkich skrzyń w A8, przynajmniej do 2006 roku.

Adaptację skrzyni w przedlifcie skasujemy bez problemu w VAS. Koledzy, którzy piszą że nie można, piszą głupoty :]
Kontakt: nick + @wp.pl

Motostacja

Post autor: Motostacja » 05 mar 2016, 14:22

Jestem przekonany że marnujesz pieniądze na te operacje prawdopodobnie coś w skrzyni się już zużyło, nie słyszałem żeby wgranie softu komuś pomogło czy tez wymiana oleju.

Wymiana oleju to środek proforma aby nie dopuścić do nadmiernego zuzyca elementów skrzynia na przepracowanym oleju, a nie środek naprawczy czy leczniczy. Jak cos juz szarpie stuka kopie wibruje przeciąga faluje huczy buczy tzn ze juz coś w skrzyni lub innym elemencie napędowym czytaj wał torsen półosie przeguby łożyska sie zużyło i albo sie z tym godzisz jeździsz az padnie albo skrzynia na stół lub wymiana na inna.

Obudzisz sie za jakiś czas lżejszy o 3 tys wydane na oleje softy i inne cuda a i tak będziesz musiał zrobić remont.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 05 mar 2016, 15:08

Raftor dobrze pisze. Mmmat napisz jeszcze jaką to Ci jeszcze tą wymianę zrobili? Dynamiczną czy statyczną?
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 mar 2016, 16:08

A ja słyszałem o przypadku zniknięcia szarpania po update'cie. Nawet było tu na forum pisane o tym samym.

Dla mnie osobiście brzmi to śmiesznie ale jak się pomyśli to może być logiczne. Z czasem skrzynia się zużywa i to jest pewne. Ale może elementy skrzyni nie są w takim stanie, że koniecznie trzeba je wymienić. A update robi się aby dostosować odpowiednio jej parametry do stanu technicznego(stanu zużycia jaki nie był brany na początku pod uwage). I w rezultacie może przestać szarpać.

Zresztą taki cel ma każdy update a nie tylko skrzyni. Coś wypuszczono. Z czasem nie działa dobrze ale zepsute tez nie jest więc się poprawia oprogramowanie.

Inna sprawa może być to, że nic to nie da jeśli coś w skrzyni wymaga remontu. Ale nie powiedziałbym ze to na 100% nic nie da. :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 05 mar 2016, 17:54

mmmat, a jaki olej wlałeś?u mnie po pierwszej wymianie na ravenol wyczuwalna była "twarda" zmiana z 2 na 3 i z 4 na 3, bez poprawy. Dopiero kolejna podmiana (po 10tys km) na mobil atf rozwiązała problem. Jeżeli wcześniej nie miałeś zmienianego oleju i to była pierwsza wymiana to ja bym trochę pojeździł i znów wymienił, tym razem już dynamicznie. Bo skoro po statycznej nic się nie stało to po dynamicznej również nie powinno. A w całości świeży olej na pewno lepiej zadziała niż połowicznie

Motostacja

Post autor: Motostacja » 05 mar 2016, 20:14

drago_o, ja życzę koledze jak najlepiej , ale ludzie czasami myślą że skrzynia chodzi dobrze i wydaje im sie że jedynym objawem jest stukniecie miedzy 3 a 4 np. a jak by dokładnie sprawdzić skrzynie okazałoby sie ze sprzegło już nie trzyma tak dobrze jak powinno, pierwszy element jaki siada to własnie konwerter i lockup który jest odpowiedzilany za zapinanie biegów na sztywno.

Warto tez zrobic test sprzegła na wysokim biegu na Tipie pulsacynie pedał w podloge odpuścic gaz i tak kilka razu obserwowoac jak zachowuja sie obroty silnika

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 mar 2016, 20:27

No tak. Ale nie skreslał bym tego. Wiadomo logi trzeba zrobić i dokładnie obadac skrzynie. Ogólnie jest to dość ciężki podzespół do diagnozy :) przyczyn może być bardzo wiele.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 05 mar 2016, 20:38

Co do obadania dokładnie skrzyni to mamy tu Krzyśka(MOD) co swoja rozebrał na cześci i sie okazało conieco. Zagadajcie z nim jakie miał objawy i jakie sa spustoszenia. Kupił tez odemnie skrzynie z powypadkowej ósemki taką jak nowa po full regeneracji więc ma skale porównawczą :)

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 05 mar 2016, 22:34

w ODIS wszystko pięknie zrobisz kolego

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 06 mar 2016, 02:02

drago_o pisze:Ogólnie jest to dość ciężki podzespół do diagnozy
Nie jest to ciężki temat - brakuje tylko ludzi z odpowiednią wiedzą i sprzętem. W PL z tym jest masakra...
raftor pisze:Warto tez zrobic test sprzegła na wysokim biegu na Tipie pulsacynie pedał w podloge odpuścic gaz i tak kilka razu obserwowoac jak zachowuja sie obroty silnika
to jest przykład braku wiedzy :/ bo skaczące obroty to nie zawsze oznaka kończącego się konwertera
wystarczy, że olej nie trzyma parametrów, wypada adaptacja (co może mieć związek z olejem - jego jakością), lub jest zły poziom oleju

u nas w PL 99% problemów ze skrzynią to "sprzęgło do wymiany" lub najlepiej "skrzynia na stół i remont" a chociażby przykład osoby MajkaStefan, gdzie skrzynia mu skakała, wariowała, ślizgała się i w PL wszyscy "na bank konwerter" w DE wymienili mu olej metodą dynamiczną, jakiś zaworek za kilkanaście euro + soft i skrzynia śmiga jak nowa
wszystko zostało ogarnięte w kilka godzin

"raftor" piszesz, że nie słyszałeś o tym by update softu komuś pomógł to podpowiem Ci, że do niektórych skrzyni (np. 6HP19A którą masz w A4B7, A6C6) jest zalecane przejście na olej ZF LifeguardFluid 8 i aktualizacja sterownika do najnowszej wersji....i to jest odpowiedź producenta na problemy, które pojawiają się w tej skrzyni

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 mar 2016, 07:22

panton pisze:Nie jest to ciężki temat - brakuje tylko ludzi z odpowiednią wiedzą i sprzętem. W PL z tym jest masakra...
No w sumie o to chodzi. Jest dość skomplikowana i mało głów mogących to ogarnąć lub coś konkretnie podpowiedzieć w PL.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2016, 11:52

panton pisze:a chociażby przykład osoby MajkaStefan, gdzie skrzynia mu skakała, wariowała, ślizgała się i w PL wszyscy "na bank konwerter" w DE wymienili mu olej metodą dynamiczną, jakiś zaworek za kilkanaście euro + soft i skrzynia śmiga jak nowa
A jechałeś tym autem?? Bo z tego co mi opowiadał sam Stefan to trudno powiedziec by to auto a nawet skrzynia smigały jak nowe gdy w silniku wszystko mu biedny FOSS popsuł,ma milion błedów i krzak w postaci STAGA,zdechniety nastawnik etc. etc :] Poza tym rozrząd jednak ma dobrze ustawiony :D

Ale co do reszty to masz racje że diagnozy sa modne(na stół i robimy) podczas gdy powodem złej pracy jak mi mówił nawet dawno sam Łoboda może byc wszystko. Oni sie nie podajmuja nawet jak w silniku błedy czy złe parametry są.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl