[D3 ALL ] Szarpie skrzynia z 2 na 3 update softu
[D3 ALL ] Szarpie skrzynia z 2 na 3 update softu
Witam, mam ciągle problem ze skrzynią ponieważ szarpie mi przy zmianie z 2 na 3 bieg, na razie podmieniłem olej w skrzyni z filtrem, zrobiłem adaptację przepustnicy i bez poprawy. Poziom oleju sprawdzony. Teraz chcę wgrać nowy soft, umówiłem się w ASO we Wrocławiu na aktualizację oprogramowania. A moje pytanie dotyczy tego czy jak mi wgrają soft to mogę bez adaptacji spokojnie wrócić 150km do domu i później vcdsem będę mógł skasować sam wartości wyuczone i przeprowadzić adaptację?
W przedlifcie w ogóle da się skasować wyuczone nastawy? Wiem, że dość burzliwa dyskusja była na ten temat.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
"When the software update is complete all the adaptation values of the shift elements in the transmission control
unit are deleted. An adaption drive (Refer to Adaption Drive procedure below) is therefore necessary to ensure
shift quality. " - dotyczy wszystkich skrzyń w A8, przynajmniej do 2006 roku.
Adaptację skrzyni w przedlifcie skasujemy bez problemu w VAS. Koledzy, którzy piszą że nie można, piszą głupoty
unit are deleted. An adaption drive (Refer to Adaption Drive procedure below) is therefore necessary to ensure
shift quality. " - dotyczy wszystkich skrzyń w A8, przynajmniej do 2006 roku.
Adaptację skrzyni w przedlifcie skasujemy bez problemu w VAS. Koledzy, którzy piszą że nie można, piszą głupoty
Kontakt: nick + @wp.pl
Jestem przekonany że marnujesz pieniądze na te operacje prawdopodobnie coś w skrzyni się już zużyło, nie słyszałem żeby wgranie softu komuś pomogło czy tez wymiana oleju.
Wymiana oleju to środek proforma aby nie dopuścić do nadmiernego zuzyca elementów skrzynia na przepracowanym oleju, a nie środek naprawczy czy leczniczy. Jak cos juz szarpie stuka kopie wibruje przeciąga faluje huczy buczy tzn ze juz coś w skrzyni lub innym elemencie napędowym czytaj wał torsen półosie przeguby łożyska sie zużyło i albo sie z tym godzisz jeździsz az padnie albo skrzynia na stół lub wymiana na inna.
Obudzisz sie za jakiś czas lżejszy o 3 tys wydane na oleje softy i inne cuda a i tak będziesz musiał zrobić remont.
Wymiana oleju to środek proforma aby nie dopuścić do nadmiernego zuzyca elementów skrzynia na przepracowanym oleju, a nie środek naprawczy czy leczniczy. Jak cos juz szarpie stuka kopie wibruje przeciąga faluje huczy buczy tzn ze juz coś w skrzyni lub innym elemencie napędowym czytaj wał torsen półosie przeguby łożyska sie zużyło i albo sie z tym godzisz jeździsz az padnie albo skrzynia na stół lub wymiana na inna.
Obudzisz sie za jakiś czas lżejszy o 3 tys wydane na oleje softy i inne cuda a i tak będziesz musiał zrobić remont.
A ja słyszałem o przypadku zniknięcia szarpania po update'cie. Nawet było tu na forum pisane o tym samym.
Dla mnie osobiście brzmi to śmiesznie ale jak się pomyśli to może być logiczne. Z czasem skrzynia się zużywa i to jest pewne. Ale może elementy skrzyni nie są w takim stanie, że koniecznie trzeba je wymienić. A update robi się aby dostosować odpowiednio jej parametry do stanu technicznego(stanu zużycia jaki nie był brany na początku pod uwage). I w rezultacie może przestać szarpać.
Zresztą taki cel ma każdy update a nie tylko skrzyni. Coś wypuszczono. Z czasem nie działa dobrze ale zepsute tez nie jest więc się poprawia oprogramowanie.
Inna sprawa może być to, że nic to nie da jeśli coś w skrzyni wymaga remontu. Ale nie powiedziałbym ze to na 100% nic nie da.
Dla mnie osobiście brzmi to śmiesznie ale jak się pomyśli to może być logiczne. Z czasem skrzynia się zużywa i to jest pewne. Ale może elementy skrzyni nie są w takim stanie, że koniecznie trzeba je wymienić. A update robi się aby dostosować odpowiednio jej parametry do stanu technicznego(stanu zużycia jaki nie był brany na początku pod uwage). I w rezultacie może przestać szarpać.
Zresztą taki cel ma każdy update a nie tylko skrzyni. Coś wypuszczono. Z czasem nie działa dobrze ale zepsute tez nie jest więc się poprawia oprogramowanie.
Inna sprawa może być to, że nic to nie da jeśli coś w skrzyni wymaga remontu. Ale nie powiedziałbym ze to na 100% nic nie da.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
mmmat, a jaki olej wlałeś?u mnie po pierwszej wymianie na ravenol wyczuwalna była "twarda" zmiana z 2 na 3 i z 4 na 3, bez poprawy. Dopiero kolejna podmiana (po 10tys km) na mobil atf rozwiązała problem. Jeżeli wcześniej nie miałeś zmienianego oleju i to była pierwsza wymiana to ja bym trochę pojeździł i znów wymienił, tym razem już dynamicznie. Bo skoro po statycznej nic się nie stało to po dynamicznej również nie powinno. A w całości świeży olej na pewno lepiej zadziała niż połowicznie
drago_o, ja życzę koledze jak najlepiej , ale ludzie czasami myślą że skrzynia chodzi dobrze i wydaje im sie że jedynym objawem jest stukniecie miedzy 3 a 4 np. a jak by dokładnie sprawdzić skrzynie okazałoby sie ze sprzegło już nie trzyma tak dobrze jak powinno, pierwszy element jaki siada to własnie konwerter i lockup który jest odpowiedzilany za zapinanie biegów na sztywno.
Warto tez zrobic test sprzegła na wysokim biegu na Tipie pulsacynie pedał w podloge odpuścic gaz i tak kilka razu obserwowoac jak zachowuja sie obroty silnika
Warto tez zrobic test sprzegła na wysokim biegu na Tipie pulsacynie pedał w podloge odpuścic gaz i tak kilka razu obserwowoac jak zachowuja sie obroty silnika
No tak. Ale nie skreslał bym tego. Wiadomo logi trzeba zrobić i dokładnie obadac skrzynie. Ogólnie jest to dość ciężki podzespół do diagnozy przyczyn może być bardzo wiele.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie jest to ciężki temat - brakuje tylko ludzi z odpowiednią wiedzą i sprzętem. W PL z tym jest masakra...drago_o pisze:Ogólnie jest to dość ciężki podzespół do diagnozy
to jest przykład braku wiedzy bo skaczące obroty to nie zawsze oznaka kończącego się konwerteraraftor pisze:Warto tez zrobic test sprzegła na wysokim biegu na Tipie pulsacynie pedał w podloge odpuścic gaz i tak kilka razu obserwowoac jak zachowuja sie obroty silnika
wystarczy, że olej nie trzyma parametrów, wypada adaptacja (co może mieć związek z olejem - jego jakością), lub jest zły poziom oleju
u nas w PL 99% problemów ze skrzynią to "sprzęgło do wymiany" lub najlepiej "skrzynia na stół i remont" a chociażby przykład osoby MajkaStefan, gdzie skrzynia mu skakała, wariowała, ślizgała się i w PL wszyscy "na bank konwerter" w DE wymienili mu olej metodą dynamiczną, jakiś zaworek za kilkanaście euro + soft i skrzynia śmiga jak nowa
wszystko zostało ogarnięte w kilka godzin
"raftor" piszesz, że nie słyszałeś o tym by update softu komuś pomógł to podpowiem Ci, że do niektórych skrzyni (np. 6HP19A którą masz w A4B7, A6C6) jest zalecane przejście na olej ZF LifeguardFluid 8 i aktualizacja sterownika do najnowszej wersji....i to jest odpowiedź producenta na problemy, które pojawiają się w tej skrzyni
No w sumie o to chodzi. Jest dość skomplikowana i mało głów mogących to ogarnąć lub coś konkretnie podpowiedzieć w PL.panton pisze:Nie jest to ciężki temat - brakuje tylko ludzi z odpowiednią wiedzą i sprzętem. W PL z tym jest masakra...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A jechałeś tym autem?? Bo z tego co mi opowiadał sam Stefan to trudno powiedziec by to auto a nawet skrzynia smigały jak nowe gdy w silniku wszystko mu biedny FOSS popsuł,ma milion błedów i krzak w postaci STAGA,zdechniety nastawnik etc. etc Poza tym rozrząd jednak ma dobrze ustawionypanton pisze:a chociażby przykład osoby MajkaStefan, gdzie skrzynia mu skakała, wariowała, ślizgała się i w PL wszyscy "na bank konwerter" w DE wymienili mu olej metodą dynamiczną, jakiś zaworek za kilkanaście euro + soft i skrzynia śmiga jak nowa
Ale co do reszty to masz racje że diagnozy sa modne(na stół i robimy) podczas gdy powodem złej pracy jak mi mówił nawet dawno sam Łoboda może byc wszystko. Oni sie nie podajmuja nawet jak w silniku błedy czy złe parametry są.