części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Wypadanie zapłonów a wymiana termostatu.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 gru 2015, 12:48

riki76 pisze:zacznę od tego rozrządu...bo od wymiany termostatu zaczęło się babrać, więc samo się nasuwa że mechanik za szybko chciał go wymienić.
Ciekawe jak go wymieniał.... tzn. co zrobił z paskiem rozrządu i jak zadbał, żeby po wymianie było tak jak przed wymianą <hmm>
rav85 pisze:hej w których blokach sprawdzić prawidłowo ustawiony rozrząd i w jakich parametrach ma się łapać?
grupa 93
wartości w 3 i 4 powinny być jak najbliżej 0
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 gru 2015, 19:29

nie ma znaczenia o czym myśli ważne aby miał dobrze ustawione
jeśli odchyłka będzie dość sporo to ja bym wtedy rwał pasek a tak to po co ?

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 29 gru 2015, 14:41

No i wyszło szydło z worka, mechanik przyznał że wymienił termostat bez zakładania blokady na rozrząd &#128512;. Teraz ma robotę..... Mógł zrobić porządnie od razu &#128512;

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 29 gru 2015, 21:45

a ile wzial za wymiane termostatu?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 29 gru 2015, 21:49

600, termostat w cenie.
Nie wiem czemu upiera się że to nie wina rozrządu mimo że nie zastosował blokady. Szuka winy w świecach (nowe) cewkach (świeżo po akcji serwisowej wymiany) i podciśnieniu....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 gru 2015, 22:38

Pewno ustawi dobrze rozrząd i powie, że lewiznę gdzieś ciągnął :D

Gość

Post autor: Gość » 30 gru 2015, 09:03

Zdolniacha to sobie poradzi bez blokad ale jak zycie pokazuje niespecjalnie to sie może udać. Poza tym jesli zwalał pasek to jeszcze pytanie czy zakładał ten sam czy dawałeś nowy?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 gru 2015, 14:47

ten sam pewnie pomazał mazakiem sobie :]
jednego nie rozumiem podłączenie kompa to chwila co nie i po co to całe zamieszanie ?
po co zganiać na coś tam i to <bezradny>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 gru 2015, 20:46

Apophis pisze:Zdolniacha to sobie poradzi bez blokad ale jak zycie pokazuje niespecjalnie to sie może udać.
Jak ktoś wie co robi to owszem tak, da radę zmienić termostat bez używania blokady i bez przestawienia wcześniej już ustawionego rozrządu :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 30 gru 2015, 21:28

Witam ponownie.
Auto znów odwiedziło mechanika, który zawzięcie zapiera się że rozrząd jest OK, sprawdzał świece, zamieniał je stronami to samo z cewkami znalazł co prawda nieszczelność w podciśnieniu i niby twierdził że naprawione ale tylko przejechałem się kawałek i lipa to samo.
Przesyłam filmiki z vagowni, może ktoś coś podpowie.





Można zaobserwować, że na wolnych obrotach na postoju silnik pracuje nierówno obroty skaczą między 840 a 860 i wypadają zapłony szczególnie na 3 cylindrze. Jak przegazuję to wszystko wraca do normy. Podczas jazdy nie wyczuwam problemu a auto ma wydaje mi się normalną moc a kontrolka od checka/błędów nie mruga, tak dzieje się tylko na postoju i na wolnych obrotach. Czy gdyby rozrząd był przestawiony to podczas jazdy wyczuwałbym stratę mocy czy nierówna pracę silnika? I w którym bloku sprawdza się ten rozrząd bo tak jak napisał kolega w 093 raczej u mnie nic nie ma.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 gru 2015, 22:00

riki76 pisze:Auto znów odwiedziło mechanika, który zawzięcie zapiera się że rozrząd jest OK...

(...)

I w którym bloku sprawdza się ten rozrząd bo tak jak napisał kolega w 093 raczej u mnie nic nie ma.
Zaczynam podejrzewać, że ów mechanik nie bardzo wie co robi <hmm>

Tak jak napisałem wcześniej ustawienie rozrządu sprawdza się w sterowniku silnik w bloku 093 - tak jak na drugim twoim filmiku.
Skoro nie ma tam odczytów to można podejrzewać, że:
- oba czujniki są uwalone, albo...
- oba czujniki są odpięte, albo...
- blaszki do czujników z obu wałków zostały zdjęte, albo...
- sterownik silnika jest uwalony i nic tam nie czyta, albo...
- cokolwiek innego z czego wynika brak tych odczytów :)

W bloku 093 w okienku 3 i 4 powinieneś mieć odczyty z wałków ssących odpowiednio z głowicy 1 i 2 i powinny być jak nabliżej 0,0
W bloku 090 możesz podejrzeć jak pracują nastawniki.


Gdzie ty jesteś na tym dolnym śląsku?... bo jestem chwilowo w Katowicach to może jakiś krótki spot :)
Ostatnio zmieniony 30 gru 2015, 22:03 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 gru 2015, 22:02

a 90 gdzie ?
i 93 nie ta

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 30 gru 2015, 22:45

Dolny Śląsk to raczej część dawnego województwa Legnickiego, czyli do Śląska to jeszcze daleko ;)
pepi co masz na myśli? nie ta 93

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 30 gru 2015, 23:09

A co powiecie na tą hipotezę:
ostatnio dorabiałem zerwane cięgno od gruszki podciśnienia (tej po lewej patrząc od przodu auta) czy gdyby cięgno było za krótkie to gruszka na wolnych na postoju zasysa powietrze i zaciąga dźwignię kolektora ssącego....być może za bardzo bo jest za krótka. To tylko przypuszczenie ale czy takie coś jest możliwe?? aby przez to był taki bałagan?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 31 gru 2015, 00:55

riki76 pisze:Dolny Śląsk to raczej część dawnego województwa Legnickiego, czyli do Śląska to jeszcze daleko ;)
W niedzielę będę tamtędy przejeżdżał wracając do DE ale będzie to raczej o takiej rannej porze, że nie będziesz miał ochoty na żadne spotkania <faktycznie>
riki76 pisze:pepi co masz na myśli? nie ta 93
No też mnie to ciekawi <hmm>
riki76 pisze:A co powiecie na tą hipotezę: ...
Kompletnie bez związku z ujawnioną usterką.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl