[D3 05 4.2MPI ] Gruszki podciśnienia
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
Po części jest tak jak pisze kolega notik, jeśli nie kręcisz silnika wyżej (o ile pamiętam to ponad 3 tys. obr/min.) to nie odczuwasz różnicy, gdyż przy niskich obrotach silnika pracuje krótszy obieg, a dopiero na wyższych klapy otwierają się skracając długość kolektora dolotowego. Po złożeniu proponuję zresetować dotychczasowe ustawienia silnika (apdaptacja) bo zapamiętał nieprawidłowe ustawienia.notik pisze:Odczujesz jak lepiej będzie ci się wkrecal na obroty powyżej 3-4tys. jak już to uruchomisz. W moim poprzednim aucie Opel Frontera 3.2 v6 było podobne rozwiazanie i po tym jak zrobiłem odetkany wydech odczulem spora różnice właśnie po przełączeniu klap powyżej 3,5tys. Zalaczalo się to podobnie jak w hondach v-tec. Auto nagle dostawało kopniaka i zmieniał się dźwięk na bardziej rasowy. W audi jest podobnie tylko mniej to słychać.
Pozdro.
Bądź dobry jak chleb.
Oj Paweł, trza było zadzwonić a wszystko bym Ci powiedział ;-)
Mechanicy którzy mają marne o tym pojęcie pewnie będą mówić, że nie ma sensu tego robić... noi nie będą pewnie chcieli tego ruszyć bo klejenie nie starcza na długo.
A zrobić warto to jak najszybciej dopóki klapy jeszcze dają się poruszyć... o ile jeszcze się ruszają... bo nieruchome lubią zapiekać się na amen i później trzeba się sporo namęczyć aby to ruszyć... w najgorszym wypadku kolektor dolotowy do demontażu.
A te cięgna to olej jakieś używane... u mnie dostaniesz nowy gotowy zestaw naprawczy z metalowymi cięgnami - podobny jak koledzy wstawiali zdjęcia powyżej tyle że konkretnie pod silnik BFM (w różnych silnikach 4.2V8 są różne układy gruszek i różne długości tych ciegien).
Mechanicy którzy mają marne o tym pojęcie pewnie będą mówić, że nie ma sensu tego robić... noi nie będą pewnie chcieli tego ruszyć bo klejenie nie starcza na długo.
A zrobić warto to jak najszybciej dopóki klapy jeszcze dają się poruszyć... o ile jeszcze się ruszają... bo nieruchome lubią zapiekać się na amen i później trzeba się sporo namęczyć aby to ruszyć... w najgorszym wypadku kolektor dolotowy do demontażu.
A te cięgna to olej jakieś używane... u mnie dostaniesz nowy gotowy zestaw naprawczy z metalowymi cięgnami - podobny jak koledzy wstawiali zdjęcia powyżej tyle że konkretnie pod silnik BFM (w różnych silnikach 4.2V8 są różne układy gruszek i różne długości tych ciegien).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A i owszem, posiadam więcej takich zestawów... info podeślę na PW ;-)pioter pisze:FOSS a masz tego wiecej? Bo też bym potrzebował taki jeden zestaw .
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Cieszę się że wszystko pasuje i przepraszam za długi czas oczekiwania - ostatnio miałem zbyt dużo na głowie i nie dawałem rady wszystkiego ogarnąć :-xpioter pisze:Ja założyłem zestawik i wszystko działa jak powinno , podziękowania dla Damiana .
Tak, będę miał... info na PW.badyl pisze:FOSS miał byś taki zestaw dla mnie :?: bo i u mnie się połamały cięgna :-/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie, potrzeba matką wynalazku. Ja rozwiązałem problem kupując w Poundland-zie (5PLN) zestaw metalowych opasek zaciskowych. Miałem jakieś nawet w domu, ale one były pełne przez co dużo twardsze. Polecam kupić własnie takie z otworkami na gwint. I jeszcze jedna rzecz, trzeba tak je ustawić żeby śrubka do ściskania nigdzie nie wadziła. Efekt widoczny na zdjęciu.
Jeżeli coś jest niemożliwe do zrobienia, trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i to zrobi!
Przesiadka z A6C5 na A8LD3
Przesiadka z A6C5 na A8LD3
nexuss ,nie obraź się ale to takie "druciarstwo" ,że nie chce mi się więcej pisać....zobacz jak to Damian zrobił ;-)....lub zaadoptuj sobie końcówki z amortyzatorów gazowych maski/klapy jakiegoś samochodu , są odkręcane...i można coś sensownego skonstruować :roll:
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 16:01 przez JIMM, łącznie zmieniany 2 razy.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Tak myślałem że estetom się to nie spodoba. I pewnie mają racje, ale w tamtym czasie niedość że nie miałem kompletnie czasu, to na dodatek lało chyba ze dwa tygodnie non stop (mieszkam w Walii). Założyłem te opaski w 15min i po problemie, działa wysmienicie. Zgadzam się z tym w 100% że wygląda to jak u Rumuna w Dacce, i wierzcie mi że daleki jestem od stosowania półśrodków. Jest to jednak metoda na szybkie rozwiązanie problemu w momencie kiedy nie ma się odpowiednich części, czasu, chęci. I myśle że lepiej skręcić to drutem, niż doprowadzić do zapieczenia tych osi. ;-)
Jeżeli coś jest niemożliwe do zrobienia, trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i to zrobi!
Przesiadka z A6C5 na A8LD3
Przesiadka z A6C5 na A8LD3
Ufffffffffff... patrzę i oczom nie wierzę :shock:nexuss pisze:Panowie, potrzeba matką wynalazku. Ja rozwiązałem problem kupując w Poundland-zie (5PLN) zestaw metalowych opasek zaciskowych...
Kolego nexuss nie wiem ile może kosztować przesyłka na wyspy ale jeśli nie chcesz kupować używanych lub nowych oryginalnych gruszek z cięgnami (w oryginale występuje to tylko razem) i nie potrafisz tego jakoś samemu ogarnąć to mam takie cięgna nowe, aluminiowe, gotowe do zamontowania - moje może nie są idealne bo nie jest to gotowy produkt z jakiejś fabryki ale w porównaniu do tych opasek (z całym szacunkiem dla umiejętności działania w potrzebie) to tak jak byś postawił po-liftowe A8L D3 W12 obok czegoś takiego jak ZiŁ-115 ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-