[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie
[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie
Dotyczy silnika benzyna 4.2 BFM
Był wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody. Dodatkowo poszły nowe nastawniki i nowe łańcuszki na wałkach.
Silnik pracuje ale w rurze do filtra powietrza słychać od czasu do czasu delikatnie puch puch (coś jak by zawór nie domykał, kompresja była sprawdzana i jest jak fabryka przykazała.
Świece wszystkie nowe, cewki wszystkie ok dodatkowo była kupiona fabrycznie nowa cewka i po kolei podstawiana na każdy cylinder = żadnej różnicy (nie ma wypadania zapłonów)
Na tą chwilę pozostaje weryfikacja ustawień po odczytach z kanałów 93
Kanały 91 i 92 sprawdzone dynamicznie - nastawniki działają.
Jakieś sugestie?
Moje podejrzenie że łańcuszek na którymś wałku o oczko źle (prawdopodobnie z prawej strony) , warsztat twierdzi że na znaki było więc wykluczają
Rozrząd był robiony w warsztacie któremu całkowicie ufam
Był wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody. Dodatkowo poszły nowe nastawniki i nowe łańcuszki na wałkach.
Silnik pracuje ale w rurze do filtra powietrza słychać od czasu do czasu delikatnie puch puch (coś jak by zawór nie domykał, kompresja była sprawdzana i jest jak fabryka przykazała.
Świece wszystkie nowe, cewki wszystkie ok dodatkowo była kupiona fabrycznie nowa cewka i po kolei podstawiana na każdy cylinder = żadnej różnicy (nie ma wypadania zapłonów)
Na tą chwilę pozostaje weryfikacja ustawień po odczytach z kanałów 93
Kanały 91 i 92 sprawdzone dynamicznie - nastawniki działają.
Jakieś sugestie?
Moje podejrzenie że łańcuszek na którymś wałku o oczko źle (prawdopodobnie z prawej strony) , warsztat twierdzi że na znaki było więc wykluczają
Rozrząd był robiony w warsztacie któremu całkowicie ufam
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-9 to trochę za daleko... tym bardziej, że 4 i -9 daje 13st. różnicy pomiędzy głowicami a to za dużo.
Skoro świeżo robione to na moje oko rozrząd pewnikiem do poprawki.
Skoro świeżo robione to na moje oko rozrząd pewnikiem do poprawki.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS pisze:-9 to trochę za daleko... tym bardziej, że 4 i -9 daje 13st. różnicy pomiędzy głowicami a to za dużo.
Skoro świeżo robione to na moje oko rozrząd pewnikiem do poprawki.
-9 też mi się zdaje że to za dużo, wiadomo że w okolicach 0 byłoby ok a ile jest w "normie" ?
Czy taka różnica może świadczyć że łańcuszek na którymś wałku jest o 1 ogniwko źle założony?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Może nie ten sam silnik ale podobny. Jak kupiłem auto to rozrząd był tak ustawiony (foto) wizualnie tak jakby ząbek a wartości to grupa 093 (-15, -8) stare napinacze zużyte ślizgi, rolka mimośrodowa źle ustawiona, więc rzeczywiście mogło by być 8 różnicy.karol208 pisze:Jeden ząb to 8,56 st więc całkiem możliwe.
Ale znowu teraz mam nowy rozrząd napinacze, łańcuszki, i rozrząd na perfekt ustawiony i też jest (-6, 2). I też miałem wcześniej ten bulgot w dolocie, teraz już niemam ale nie jestem niestety pewny co to naprawiło bo wszystko uszczelniłem silikonem i wszystkie uszczelki powymieniałem. Więc może to być rozrząd ale może to być też jakaś mała lewizna w dolocie.
0,0 jest nierealne, Na stronie http://vaglogi.pl/ proszę wpisać w kod komponentu: 4.2L V8/5V
Możemy zobaczyć co inni mają w 093 i nikt niema 0,0 wartości niemożliwe do uzyskania.
Popraw ten rozrząd, żeby było bliżej a jak to nie pomorze to trzeba szukać dalej. Tylko weź powiedz czy masz drgania na jałowych teraz jak stoisz? Najlepiej połóż nadgarstek na kierownicy żeby to wyczuć.
peter5on pisze:Poprawić ? Czyli sprawdzić tą ewentualność że pasek czy któryś wałek źle ustawiony czy jest jeszcze jakaś inna metoda regulacji? (sorry za laickie pytanie ale ja sam tego nie robię - nie moja działka dlatego oddałem do poleconego u nas na forum warsztatu)karol208 pisze: Popraw ten rozrząd, żeby było bliżej a jak to nie pomorze to trzeba szukać dalej. Tylko weź powiedz czy masz drgania na jałowych teraz jak stoisz? Najlepiej połóż nadgarstek na kierownicy żeby to wyczuć.
Co do drgań to silnik nie pracuje idealnie, czuję też drgania jak siedzę na fotelu i jak delikatnie ruszam (i to nie poduszki ani nie skrzynia) dolot też sprawdzony nie ma lewizny
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Nie to żebym się czepiał ale nie bardzo rozumiem.colln pisze:Poprawić ? Czyli sprawdzić tą ewentualność że pasek czy któryś wałek źle ustawiony czy jest jeszcze jakaś inna metoda regulacji? (sorry za laickie pytanie ale ja sam tego nie robię - nie moja działka dlatego oddałem do poleconego u nas na forum warsztatu)
Piszesz, że "sam tego nie robisz" i "oddałeś do warsztatu poleconego u nas na forum" i przyznajesz, że jesteś w tym temacie jednak laikiem to ku czemu te pytania?
Skoro warsztat polecany to oni chyba powinni dobrze wiedzieć jak mają to poprawić, jak ustawić ten rozrząd poprawnie i zgodnie ze sztuką
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie czepiasz się, każdy choć stara się zrobić prawidłowo może popełnić błąd - tak?
W moim przypadku podejrzewam że mogło być coś takiego że miałem przeskoczony łańcuszek zanim auto trafiło do warsztatu a warsztat porobił znaki wg stanu jaki zastał, po czym zostały zamontowane nowe podzespoły w te same miejsca - no bo skąd inaczej 13 stopni rozbieżności ??
W moim przypadku podejrzewam że mogło być coś takiego że miałem przeskoczony łańcuszek zanim auto trafiło do warsztatu a warsztat porobił znaki wg stanu jaki zastał, po czym zostały zamontowane nowe podzespoły w te same miejsca - no bo skąd inaczej 13 stopni rozbieżności ??
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Jeżeli nie mają blokad i wiedzy to będzie ustawione tak jak u mnie było na tak zwany "odpierdol" rolka mimośrodowa też jest zazwyczaj źle ustawiona a ma być 6niuta i to klucz ma być co łapie w lewą stronę ale zawsze i tak wychodzi na ok godzine 13, tłok napinacza 5mm+-1mm ma wystawać, no i zgadzać się na znakach na wałkach. No i po kręceniu wałem blokada ma lekko wchodzić ten płaskiwnik i bolec w dziure w wale ale dlaczego jestem wręcz pewien że nie było tam wkręcane blokady , bo dojście tam jest nieprzyjemne. Niby prosta robota a tak łatwo zepsuć. Jeżeli to był mechanik który nigdy tego nie robił albo robił na flamaster bez blokad to na 100% jest źle. Zapytaj ich czy na blokadach robili jak nie to niech poprawiają albo kase oddają.
Cały przód był zdjęty i na 100% z blokadami itp, to nie jakiś młody warsztat i wiem że starali się zrobić dobrze ale chyba każdy z nas nie raz robił coś co miało być jak dla siebie a później okazało się że gdzieś coś umknęło z nie wiadomych przyczyn i trzeba robić niemal od nowa..
Pytam tutaj żebyście podzielili się swoim doświadczeniem i czy moja teoria może być słuszna?
Sprawdzenie tego stanu w warsztacie będzie na dniach a póki co wszelkie wskazówki mile widziane
[ Dodano: 2019-09-19, 08:23 ]
Panowie auto zawiozłem do warsztatu na umówione sprawdzenie i ewentualną poprawkę, na drugi dzień tel że wg nich takie ustawienie jest w normie i nie zamierzają nic robić...
Mam gorącą prośbę żebyście sprawdzili ile macie u siebie w sekcji 93 (ewentualnie ile rzeczywiście jest w normie)
Pytam tutaj żebyście podzielili się swoim doświadczeniem i czy moja teoria może być słuszna?
Sprawdzenie tego stanu w warsztacie będzie na dniach a póki co wszelkie wskazówki mile widziane
[ Dodano: 2019-09-19, 08:23 ]
Panowie auto zawiozłem do warsztatu na umówione sprawdzenie i ewentualną poprawkę, na drugi dzień tel że wg nich takie ustawienie jest w normie i nie zamierzają nic robić...
Mam gorącą prośbę żebyście sprawdzili ile macie u siebie w sekcji 93 (ewentualnie ile rzeczywiście jest w normie)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Norma w banku 93 to +/-5 stopni dla prawej i +/-5 stopni dla lewej głowicy.colln pisze:Mam gorącą prośbę żebyście sprawdzili ile macie u siebie w sekcji 93 (ewentualnie ile rzeczywiście jest w normie)
Noi powinno być +/-5 stopni pomiędzy głowicami.
To jest norma i tego się nie poprawia.
I tak jak pisałem powyżej...
-9 to trochę za daleko... tym bardziej, że 4 i -9 daje 13st. różnicy pomiędzy głowicami a to za dużo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS pisze: Norma w banku 93 to +/-5 stopni dla prawej i +/-5 stopni dla lewej głowicy.
Noi powinno być +/-5 stopni pomiędzy głowicami.
To jest norma i tego się nie poprawia.
Czy to jest też w jakiejś instrukcji serwisowej czy zeszycie??
Warsztat do którego oddałem auto twierdzi ze do +/-20 jest ok....
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Jest.colln pisze:Czy to jest też w jakiejś instrukcji serwisowej czy zeszycie??
+/-20colln pisze:Warsztat do którego oddałem auto twierdzi ze do +/-20 jest ok....
Na logikę...
Ustawienie paska rozrządu jest dosyć restrykcyjnie opisane w instrukcji serwisowej.
Ustawienie wałków rozrządu, nastawników i łańcuchów w instrukcji serwisowej również opisano dosyć restrykcyjnie.
Wałek rozrządu, o ile dobrze pamiętam, ma 20 zębów.
Czyli wg. wspomnianego przez ciebie warsztatu przy składaniu rozrządu na głowicach (łańcuchy) nie ma się co spinać w tym skrupulatnym liczeniu zębów bo przecież 1 ząbek "w te czy we w te" to 18 stopni więc mieści się w ich tolerancji
Idąc dalej...
Koło zębate paska rozrządu na wałkach wydechowych, te które blokujesz blokadą przy napinaniu ustawianiu paska rozrządu, o ile dobrze pamiętam, ma 52 zęby.
Czyli wg. wspomnianego przez ciebie warsztatu przy wymianie paska rozrządu nie ma się co spinać w luzowanie kółek czy stosowanie blokad - wystarczy flamaster i na oko nowy pasek wrzucić na koła zębate i powinno być OK. No bo 1 ząbek na tym kole to jakieś 6,92 stopni czyli 2 zęby "w te czy we w te" daje przestawienie rozrządu o niecałe 14 stopni więc jeszcze dużo w tolerancji
Nie czuję się alfą i omegą ale jak coś takiego słyszę to mogę dać tylko jedną radę - zmień warsztat.
Jeżeli zrobili wszystko na blokadach zgodnie ze sztuką i wyszło im +4 / -9 to powinni wiedzieć dlaczego tak wyszło i tobie to wytłumaczyć.
Bo może tak się wydarzyć.
Ale tłumaczenie że tolerancja jest +/- 20 stopni, jak dla mnie, pokazuje że nie wiedzą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Szukałem kiedyś info na temat tego jakie wartości naprawdę powinny być i np w elsawin mamy taką tabelkę, odnosi się to konkretnie do czujników halla.
Natomiast gdzieś na angielskojęzycznym forum wyczytałem że możę być +-6 i że tak podaję instrukcja bentleyowska.
Ogólnie jest tak że każdy gada sobie swoje bo gdzieś usłyszał a nikt nigdy nie pokazał jak naprawdę podaje instrukcja. Więc ja pokazuję co naprzykład podaję do silnika aqh d2.
Nawet vcds mi pokazuje widełki ale ile naprawdę ma być tego to nikt niewie a jak ktoś wie to z chęcią bym zobaczył skan czy zdjęcie z jakiejś instrukcji.
Natomiast gdzieś na angielskojęzycznym forum wyczytałem że możę być +-6 i że tak podaję instrukcja bentleyowska.
Ogólnie jest tak że każdy gada sobie swoje bo gdzieś usłyszał a nikt nigdy nie pokazał jak naprawdę podaje instrukcja. Więc ja pokazuję co naprzykład podaję do silnika aqh d2.
Nawet vcds mi pokazuje widełki ale ile naprawdę ma być tego to nikt niewie a jak ktoś wie to z chęcią bym zobaczył skan czy zdjęcie z jakiejś instrukcji.