[D3 FL ALL ] S8 D3 5.2 V10 FSi czy MPI ?
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Czyli po obecnym Audi muszę przesiąść się z powrotem na BMW. Nie jestem typowym fanem którejś z marek, ale o tych nagarach w Fsi jest faktycznie sporo co mocno nadszarpuje atrakcyjność audi. Czyli pierwsze co musialbym zrobić z S8 5,2 to jechać na czyszczenie a potem na hamowanie. Ale z drugiej strony, tu na forum jest pewnie sporo osób które mają takie silniki i nie narzekają. Zastanowie się jeszcze, szkoda że nie widzę opinii kolegów którzy mają S8. Za pomoc dziękuje.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zawsze pozostaje jeszcze w A8 D3 silnik W12
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Faktycznie, najczęściej jest tak, że doradzają Ci, którzy 5.2 nie mają ;-)
Przed zakupem nie wiedziałem, że jest jakiś problem z klapkami w dolocie. Po zakupie więc zacząłem czytać, potem się przestraszyłem, że mogę mieć problem, potem jeszcze poczytałem, podpytałem mechanika w ASO, i się uspokoiłem :-) Z klapkami jest tak, że jak się zabrudzą, to komputer pokaże Ci błąd coś w stylu "nie osiągnięta graniczna wartość przepustnicy {w dolocie}" bo przestaną chodzić w pełnym zakresie. Jeśli auto jeździło w mieście, to jest szansa, że trzeba je zrobić, bo klapki chodzą w zakresie przechodzenia z niskich do wysokich obrotów, w okolicy 2800-3000 o ile pamiętam.
Jeśli S8 jeździła tylko po autostradzie, powinno być OK i nie powinny być wyrobione, choć cały czas trzeba mieć się na baczności. Poprzeglądaj fotki TUTAJ to obejrzysz te klapencje.
Przy okazji - jeśli rozrząd zacznie padać, przy rozruchu zimnego silnika będzie podobno słychać wyraźny hałas, jak mówił mechanik w ASO, warto posłuchać przed zakupem rozruchu zimnego silnika.
Ja swoją kupiłem w maju tego roku, wszystko OK. Przejechałem kilka tysięcy. Komputer nie wyrzuca błędu klapek, więc wszystko OK. W germanii miała ją wcześniej jakaś firma tuningowa, więc może się zajęli tymi klapkami, nie wiem. Po nowym roku zabiorę ją na hamownię i zobaczę co i jak. W każdym razie od zakupu zero problemów. Oczywiście zaraz po zakupie wymiana oleju filtrów świec itp.
Problem jest, ale nie taki diabeł straszny, jak się wie co i jak. Zwracanie uwagi na klapki i dbanie o nie to mała cena za przyjemność z jazdy tym autem <hura>
P.S. Z moimi kolanami wszystko OK ;-)
Przed zakupem nie wiedziałem, że jest jakiś problem z klapkami w dolocie. Po zakupie więc zacząłem czytać, potem się przestraszyłem, że mogę mieć problem, potem jeszcze poczytałem, podpytałem mechanika w ASO, i się uspokoiłem :-) Z klapkami jest tak, że jak się zabrudzą, to komputer pokaże Ci błąd coś w stylu "nie osiągnięta graniczna wartość przepustnicy {w dolocie}" bo przestaną chodzić w pełnym zakresie. Jeśli auto jeździło w mieście, to jest szansa, że trzeba je zrobić, bo klapki chodzą w zakresie przechodzenia z niskich do wysokich obrotów, w okolicy 2800-3000 o ile pamiętam.
Jeśli S8 jeździła tylko po autostradzie, powinno być OK i nie powinny być wyrobione, choć cały czas trzeba mieć się na baczności. Poprzeglądaj fotki TUTAJ to obejrzysz te klapencje.
Przy okazji - jeśli rozrząd zacznie padać, przy rozruchu zimnego silnika będzie podobno słychać wyraźny hałas, jak mówił mechanik w ASO, warto posłuchać przed zakupem rozruchu zimnego silnika.
Ja swoją kupiłem w maju tego roku, wszystko OK. Przejechałem kilka tysięcy. Komputer nie wyrzuca błędu klapek, więc wszystko OK. W germanii miała ją wcześniej jakaś firma tuningowa, więc może się zajęli tymi klapkami, nie wiem. Po nowym roku zabiorę ją na hamownię i zobaczę co i jak. W każdym razie od zakupu zero problemów. Oczywiście zaraz po zakupie wymiana oleju filtrów świec itp.
Problem jest, ale nie taki diabeł straszny, jak się wie co i jak. Zwracanie uwagi na klapki i dbanie o nie to mała cena za przyjemność z jazdy tym autem <hura>
Sprawdź ceny S8 i porównaj je z A8? Spalanie? ;-)123mielony pisze:Wręcz odwrotnie,mała garstka użytkowników FSI -ciekawe dlaczegofincherl pisze:Ale z drugiej strony, tu na forum jest pewnie sporo osób które mają takie silniki i nie narzekają.
P.S. Z moimi kolanami wszystko OK ;-)
Tak jak Łukasz podał w linku, problemem przy technologii FSI jest podwyższona emisja tlenków azotu przy częściowym obciążeniu silnika, więc by ją ograniczyć, stosuje się recyrkulację spalin (nawet 25 procent objętości ładunku cylindra) - czyli spalone a nie dopalone paliwo a właściwie mieszanka różności, które wychodzą z cylindra trafia ponownie do kolektora wlotowego. Jeśli taki silnik pracuje na krótkich dystansach, jest niedogrzany i nie osiąga odpowiednich obciążeń ani prędkości obrotowej, to nie ma się co dziwić, że objawia się to takimi usterkami. Niespalone substancje zaklejają kolektor.
Bądź dobry jak chleb.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Ale ja napisałem ogólnie o FSI a nie o S8.Dworek pisze: 123mielony napisał/a:
fincherl napisał/a:
Ale z drugiej strony, tu na forum jest pewnie sporo osób które mają takie silniki i nie narzekają.
Wręcz odwrotnie,mała garstka użytkowników FSI -ciekawe dlaczego
Sprawdź ceny S8 i porównaj je z A8? Spalanie? ;-)
Akurat A8 z 2005/2006r.jest w tej samej cenie czy to mpi czy fsi,proszę wytłumacz mi dlaczego większość poszukujących auta z tego rocznika szuka właśnie MPI.
Co do kolan to gratuluje zdrowia albo dobrego lekarza
Ooo to to, bardzo mi tu ładnie Krzysztofie naświetliłeś sprawę dlaczego się doloty zaklejają :-)
Czy dobrze rozumiem, że w D3 również w silnikach 4.2 FSI oraz 3.2 FSI jest ten sam problem?
Kolega kupił 4.0 TDI i tam też ma te klapki, i tez je musiał robić. A TDI to nie FSI, mimo wszystko problem jest. Dlaczego?
Mielony, nie wiem dlaczego inni ludzie kupują MPI zamiast FSI, może ich zapytać? Może się wypowiedzą dlaczego wybierając auto kupili właśnie MPI zamiast FSI? Bo założę się, że nie wszyscy kupili MPI właśnie dlatego, że poczytali na forach przed zakupem, że są z FSI jakieś problemy.
Tak mi jeszcze do głowy przyszło, że z tą technologią recyrkulacji spalin i ich przepływu przez kolektor dolotowy jest jak z filtrami cząstek stałych. Powinni informować w salonie przed zakupem, jak powinno być użytkowane auto i jakie zagrożenia są w związku z użytkowaniem innym niż przykazane ;-)
Czy dobrze rozumiem, że w D3 również w silnikach 4.2 FSI oraz 3.2 FSI jest ten sam problem?
Kolega kupił 4.0 TDI i tam też ma te klapki, i tez je musiał robić. A TDI to nie FSI, mimo wszystko problem jest. Dlaczego?
Mielony, nie wiem dlaczego inni ludzie kupują MPI zamiast FSI, może ich zapytać? Może się wypowiedzą dlaczego wybierając auto kupili właśnie MPI zamiast FSI? Bo założę się, że nie wszyscy kupili MPI właśnie dlatego, że poczytali na forach przed zakupem, że są z FSI jakieś problemy.
Tak mi jeszcze do głowy przyszło, że z tą technologią recyrkulacji spalin i ich przepływu przez kolektor dolotowy jest jak z filtrami cząstek stałych. Powinni informować w salonie przed zakupem, jak powinno być użytkowane auto i jakie zagrożenia są w związku z użytkowaniem innym niż przykazane ;-)
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Tak kolego wszystkie FSI maja ten problem.Dworek pisze:Czy dobrze rozumiem, że w D3 również w silnikach 4.2 FSI oraz 3.2 FSI jest ten sam problem?
Na pewna znaczna część ludzi szuka MPI ze względu na założenie gazu ale problemy silników FSI nie są bez znaczenia.Dworek pisze:Mielony, nie wiem dlaczego inni ludzie kupują MPI zamiast FSI, może ich zapytać? Może się wypowiedzą dlaczego wybierając auto kupili właśnie MPI zamiast FSI? Bo założę się, że nie wszyscy kupili MPI właśnie dlatego, że poczytali na forach przed zakupem, że są z FSI jakieś problemy.
Problem z klapkami to jedno a problem z nagarem to drugie.Dworek pisze:Kolega kupił 4.0 TDI i tam też ma te klapki, i tez je musiał robić. A TDI to nie FSI, mimo wszystko problem jest. Dlaczego?
Tak dla przykłady
https://www.google.pl/search?q=nagar+w+ ... B640%3B480
No więc właśnie, problem z nagarem ma każdy silnik, czy też dolot gdzie jest recyrkulacja spalin.
Moim zdaniem - problem w 5.2 FSI jest tak nagłośniony, bo nagar faktycznie może zaszkodzić klapkom i je urwać, to raz. Dwa, że nieświadomy użytkownik może nie sprawdzając tych klapek i nie interesując się nimi doprowadzić do tragedii, która jest bardzo kosztowna. Ale to są efekty nieświadomości i braku zapobiegania, czyli jak w każdym w zasadzie aucie, zawsze na jakiś element trzeba zwracać szczególną uwagę. Tu na klapki, w innych autach na instalację gazową, w innych na wałki rozrządu, w innych na napinacze, w innych na wtryski. Zawsze wszędzie coś gdzieś :-)
Moim zdaniem - problem w 5.2 FSI jest tak nagłośniony, bo nagar faktycznie może zaszkodzić klapkom i je urwać, to raz. Dwa, że nieświadomy użytkownik może nie sprawdzając tych klapek i nie interesując się nimi doprowadzić do tragedii, która jest bardzo kosztowna. Ale to są efekty nieświadomości i braku zapobiegania, czyli jak w każdym w zasadzie aucie, zawsze na jakiś element trzeba zwracać szczególną uwagę. Tu na klapki, w innych autach na instalację gazową, w innych na wałki rozrządu, w innych na napinacze, w innych na wtryski. Zawsze wszędzie coś gdzieś :-)
Rozkręć dolot w jakimś BMW który ma recyrkulację i zobacz jak wygląda, bo sam jestem ciekaw. Kolega w VW Bora rozkręcił i czyścił - z rury o średnicy kilka centymetrów został mu drożny otwór o średnicy 1cm.
W audi 100 C4 tego nie mam to nie potrafię powiedzieć.
Jak pamiętam, na forach często gęsto przewija się problem gromadzącego się nagaru. Więc czy ja wiem, czy nie ma?
W audi 100 C4 tego nie mam to nie potrafię powiedzieć.
Jak pamiętam, na forach często gęsto przewija się problem gromadzącego się nagaru. Więc czy ja wiem, czy nie ma?