części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 FL ALL ] S8 D3 5.2 V10 FSi czy MPI ?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 28 lut 2016, 09:57

FOSS pisze:Co do przegrzewania się... tak jest bardziej na to podatne niż nasze klasyczne 4.2V8.
Co jest zrozumiałe z uwag na mniej miejsca w komorze. I tutaj należy dodać, że bardzo dużo tych silników ma z tym problem i po podniesieniu maski widzimy fale dunaju na kolektorze.
Na I Zlocie A8 były dwie D2 W12 i obie miały ten defekt.

FOSS pisze:Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie.
Tylko życie pokazuje, że nie jest tak kolorowo jak w reklamie. Widziałem co najmniej trzy ogłoszenia gdzie sprzedawca chwalił się, że "na gwarancji silnik przy przebiegu 97kkm został wymieniony na nowy.... " a to się z księżyca nie bierze - auta serwisowane w ASO podczas okresu gwarancyjnego. Identycznie w Phaetonie W12....są ogłoszenia, że silnik wymieniony na gwarancji. Podobnie spotyka się 5.2 z S8D3...potrafił wyzionąć ducha przy nalocie 100-150kkm. A teraz znajdźcie 4.2MPI lub 4.2TDI, który był wymieniany na nowy podczas okresu gwarancyjnego (?)... daje do myślenia.

Jeszcze 2 grosze odnośnie serwisu bo piszesz, że W12 to cokolwiek .....i silnik na stół to ja napiszę - wymień termostat w 4.2MPI a W12. :) Do wielu czujników jest dostęp po zdemontowaniu pierdół...więc nie dramatyzowałbym tak z tym serwisem. Z 4.2TDI też dramatyzujecie, że silnik do wyjęcia jak cokolwiek się zacznie dziać i co? Silnik jak na chwilę obecną nie zaliczył ani razu stołu - można sporo ogarnąć na aucie.

Nie ma róży bez kolców Panowie......nie ma rozwiązań idealnych a wszystko tak naprawdę sprowadza się do $$$$. <jezyk>

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 28 lut 2016, 10:17

panton pisze:Nie ma róży bez kolców Panowie......nie ma rozwiązań idealnych a wszystko tak naprawdę sprowadza się do $$$$.

święta prawda
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lut 2016, 11:05

Tylko czas bym do tego stwierdzenia dorzucił :)
panton pisze:...
Nie no konstrukcję różnią się diametralnie. W jednej szybka robota w drugiej masakra. Sam mogę podać świetny przykład tego jak wyjmowałem wyżej wspomnianą turbinę, czy jak zmieniałem pompę wody z termostatem... 3 dni na kanale zanim doszedłem co nie tak jest z tą pompą bo na rozebranym silniku ładnie siedziała a na złożonym się kręciła sama bez oporu z pompy oleju... I tak do wymiany pompy wody praktycznie trzeba cały przód auta rozebrać i cały osprzęt silnika po sąsiedzku z pompą wody.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 02 mar 2016, 07:07

Witam. Panowie posiadam S8 D3 z 2008 roku oczywiscie 5.2 V10 z przebiegiem 203 tys. a jak kupiłem miała 197 tys. Od listopada mineło 5 miesiecy nie mam uwag do tej jednostki. Po zakupie wymiana cewek, świeczki, oleje wszystkie łacznie z mostami i skrzynią redukcyjna oraz skrzynia biegów, czyszczenie kolektora i wyciecie klapek plus nowe uszczelki kolektora oraz uszczelniacz wału. Do dzisiaj zero problemów - wystarczy zmieniać olej (Motul) co 10 tysi, sprawdzać jego poziom i poziom innych płynów i nic wiecej. A wrazenia z jazdy SUPER. Wystarczy dbać. <brawo>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 mar 2016, 08:25

tia po 5 tys taka wypowiedz pogadamy po 50 tys
:]

Gość

Post autor: Gość » 02 mar 2016, 11:59

Przy tym przebiegu to każde 5tysi bez awarii to radość :)

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 02 mar 2016, 12:04

Apophis pisze:Przy tym przebiegu to każde 5tysi bez awarii to radość :)
Skoro wszystko zostało zrobione to czego sie bać chyba Panowie lekko przesadzają a ciekawe ile wasze maja nalatane a może juz licznik drugi raz się okrecił <papa2>
pepi pisze:tia po 5 tys taka wypowiedz pogadamy po 50 tys
:]
nie trzymam auta dłużej niż 2 lata także nawet tego nie najeżdże <fujarka>
Ostatnio zmieniony 02 mar 2016, 12:06 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 02 mar 2016, 12:10

Wiesz nie jest tajemnicą że silniki 5,2 sa felerne a do tego pierwszy serwis w ASO....jednak od nowości mi znana serwisowana odpowiednio i tak nie dozyła 200tyś co potwierdza tylko regułe. Michał(nasz ASO) załatwiał juz tez takie tematy z silnikami... dla mnie to 5tys czasami pyknie w kilka tygodni więc no wiesz :)
DO tego wkładac w takie auto kasy sporo i prawie nie jeździć by sprzedac po 2 latach tez nie kalkuluje sie u mnie.

A co do przebiegu kolego to mam 135tyś więc nie fikaj <jezyk>

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 02 mar 2016, 12:18

Apophis pisze:Wiesz nie jest tajemnicą że silniki 5,2 sa felerne a do tego pierwszy serwis w ASO....jednak od nowości mi znana serwisowana odpowiednio i tak nie dozyła 200tyś co potwierdza tylko regułe. Michał(nasz ASO) załatwiał juz tez takie tematy z silnikami... dla mnie to 5tys czasami pyknie w kilka tygodni więc no wiesz :)
DO tego wkładac w takie auto kasy sporo i prawie nie jeździć by sprzedac po 2 latach tez nie kalkuluje sie u mnie.

A co do przebiegu kolego to mam 135tyś więc nie fikaj <jezyk>
No tak a silnik zmieniony ze dwa razy <brawo> mi chodzi o samochody z niezmienianymi silnikami, a zreszta na forum jest kilku kolegów z tym samym silniiem co mój i nik złego słowa nie powie. Zreszta jak sie dba tak sie ma.

Gość

Post autor: Gość » 02 mar 2016, 12:49

Kilku klubowiczów sie cieszy kilku zmieniało silnik 2razy...ja zmieniałem dlatego że nie chciało mi sie uszczelniac starego i ten stary nadal poza wyciekiem jest w stanie jechać.

Możesz mi wierzyc lub nie ale pomagałem koledze w rozwiązaniu problemu zdechłego silnika w S8 którą kupił NOWĄ i serwisował tak jak trzeba(olej co 8-10tyś,rozwiązanie problemu klap,nagarów) i wszystko to co mogło mu zaszkodzić oraz ma podobnie jak ja z natury spokojna noge)Nie pomogło zedchł po 177tyś i 5 latach.

Może zerkałeś na forum AKP tam jest bardzo podobna sytuacja opisana dośc szczegółowo.

Kupno S8 D3 oraz S6 C6 jest obarczone wyższym ryzykiem i nie da sie tego ukryć.

A to że ja w 20letniej D2 se zmieniam silniki...badź pewny że twoja tego wieku nie dozyje w całości :)

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 mar 2016, 18:35

panton pisze:
FOSS pisze:Co do przegrzewania się... tak jest bardziej na to podatne niż nasze klasyczne 4.2V8.
Co jest zrozumiałe z uwag na mniej miejsca w komorze. I tutaj należy dodać, że bardzo dużo tych silników ma z tym problem i po podniesieniu maski widzimy fale dunaju na kolektorze.
Na I Zlocie A8 były dwie D2 W12 i obie miały ten defekt.
Ale tu jest mowa o modelu D3 W12. "Silnik w nim jest już po modyfikacjach i bolączkach pierwszych jego modeli (A8 D2, Phaeton) . Nie ma mowy o przegrzewaniu się czy zacieraniu silników - układ smarowania i chłodzenia został poprawiony i jest wydajny nawet podczas sportowej jazdy".


panton pisze:
FOSS pisze:Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie.
Tylko życie pokazuje, że nie jest tak kolorowo jak w reklamie. Widziałem co najmniej trzy ogłoszenia gdzie sprzedawca chwalił się, że "na gwarancji silnik przy przebiegu 97kkm został wymieniony na nowy.... " a to się z księżyca nie bierze - auta serwisowane w ASO podczas okresu gwarancyjnego. Identycznie w Phaetonie W12....są ogłoszenia, że silnik wymieniony na gwarancji. Podobnie spotyka się 5.2 z S8D3...potrafił wyzionąć ducha przy nalocie 100-150kkm. A teraz znajdźcie 4.2MPI lub 4.2TDI, który był wymieniany na nowy podczas okresu gwarancyjnego (?)... daje do myślenia.

Jeszcze 2 grosze odnośnie serwisu bo piszesz, że W12 to cokolwiek .....i silnik na stół to ja napiszę - wymień termostat w 4.2MPI a W12. :) Do wielu czujników jest dostęp po zdemontowaniu pierdół...więc nie dramatyzowałbym tak z tym serwisem. Z 4.2TDI też dramatyzujecie, że silnik do wyjęcia jak cokolwiek się zacznie dziać i co? Silnik jak na chwilę obecną nie zaliczył ani razu stołu - można sporo ogarnąć na aucie.
Zasadą najważniejszą jest kupić egzemplarz z udokumentowanym przebiegiem, ale to akurat tyczy się chyba każdej wersji, bo umoczyć ostro to i na 4.2 doskonale się da.
Hamulce w zamiennikach są, filtry oleje,zawieszenie pneumatyczne jak w każdej D3.Do naprawy np. alternatora , pompy wody , kompresora klimy , wymiany paska wielorowkowego trzeba zdjąć przód jak w każdej D3.
Informacje uzyskane od posiadacza A8 D3 W12 <hihi>
A więc do jakich napraw Panowie tak często wyciągalibyście silnik w tym modelu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl