[S8 D3 07 ] Wymniana łańcuchów rozrządu.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
nie zgodze sie. Znam przypadek hurtowni w PL ktora dogadala sie z niemieckim producentem czesci zawieszenia. Cena zakupu była nizsza ale reklamacje miały byc odcinane juz na poziomie hurtowni. Sumarycznie kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Od przyszłego roku wysyłka do Polski za darmo. Tak ustawa wchodzi która gwarantuję ujednolicenie kosztów wysyłki. Jeśli wysyłka w niemcowni jest za darmo lub kosztuję np. 5€. to do Polski czy do Austrii ma kosztować tyle samo.FOSS pisze:Hmmm... a wg. mnie to nie jest prawdaTetek pisze:Z tego co mi wiadomo to ASO daje gwarancję na części u siebie zakupione pod warunkiem że sami je zamontują.
Oj kolego, ja się nie indyczę, ja po prostu dyskutujęTetek pisze:A ty FOSS nie indycz się....
Szkoda tylko, że nie czytałeś dokładnie.Tetek pisze:Twierdziłeś że niema zamienników, ja tylko pokazałem Ci że są.
Lista części do kompletnej wymiany rozrządu to jakieś 50 pozycji... i to co wskazałeś to tylko ułamek tego o czym mówię
Zestaw z ebay'a zawiera 4 łańcuchy i 4 napinacze.
Cena zestawu 473,99€ + 31,50€ wysyłka
Ta wysyłka na terenie DE a do PL będzie pewnikiem droższa... ale nie idźmy po bandzie policzmy do PL po 35€ więc kwota końcowa to 509€
Patrząc po aktualnym kursie 4,48pln (wartość wziąłem pierwszą z brzegu z google) to cena zakupu w PL wynosi 2280pln
Cena detal brutto tych części w ASO które mam na sąsiedniej ulicy, dosłownie "za miedzą", wynosi 2590pln
Więc powiem tak... jeżeli kupujesz to prywatnie to może jest to dla ciebie atrakcyjne ale dla mnie jako firmy i jako warsztatu już niezbyt
Kontynuując temat zamienników... poproszę dobre zamienniki i w dobrych cenach do tych części:
079109204L
079109210L
079109087M
Jak już pisałem powyżej tylko te cztery części to cena detal jakieś 9700pln więc jakby nie było zjadają lwią część wszystkich kosztów.
SpokoTetek pisze:I nie było w tym żadnych ukrytych kontekstów, nie próbuję ci tego sprzedać.
Co do kontaktów w Niemczech... zacytowałeś, że coś SŁYSZAŁEM ale pominąłeś fakt, że używam programów na które licencje kupuję właśnie w Niemczech już od kilku lat.Tetek pisze:I jeszcze jedno. SŁYSZAŁEM to SŁYSZAŁEM tamto o reklamacji w niemczech robi dużą różnicę.... Nie wypowiadaj się jak rozpatrywane są gwarancję reklamację w niemczech jeśli swoją wiedzę opierasz na SŁYSZAŁEM. Ja nie SŁYSZAŁEM tylko miałem przyjemność doświadczyć reklamacji czy wymiany towaru zakupionego w niemczech. Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej.
A tak się składa, że akurat w tym roku, kiedy wróciłem z DE do PL i zacząłem ponownie działać tutaj w swojej firmie to miałem kłopot z jedną z tych niemieckich firm. Zablokowano mi dostęp do jednego z tych programów i pomimo długiej korespondencji mailowej i przywróceniu tego dostępu fakturę VAT otrzymałem niewłaściwie wystawioną. Tłumaczyłem jak "krowie na miedzy" i odwoływałem się do określonych paragrafów i ustaw a i tak wystawiono to inaczej
Grubiaństwo, niekompetencja i olewactwo.
Gdyby mi na tym programie nie zależało to na tym poziomie konwersacji olałbym ich ciepłym moczem i kupiłbym sobie coś innego
Ale przecież nie rozmawiamy o oponach czy żarówkach czy laptopie tylko o częściach zamiennych do rozrządu.Tetek pisze:Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej.
Jeżeli taki napinacz okaże się wadliwy to myślisz, że gdzie będzie łatwiej reklamować wadliwą części i odzyskać koszty jej wymiany?
Do wymiany napinacza trzeba targać cały silnik - zrzucać wydech, przedni zawias, skrzynię biegów... jaka jest robocizna to już pisali koledzy powyżej.
Ja wolę to kupić w ASO "za miedzą" albo w hurtowni z którą handluję od lat - moim zdaniem, w razie problemów z jakością części, tu z reklamacją będzie mi łatwiej.
A tak apropos...
Jako klient zawsze masz prawo przyjechać do warsztatu ze swoimi częściami. Sam kupisz taniej i zapłacisz tylko za wymianę.
A gwarancję na części masz wtedy od gościa u którego kupiłeś a nie od warsztatu
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Oczywiscie, cena byla promocyjna. Akurat wiem to, bo mam bardzo dobre układy z handlowcami tej hurtowni.danishow pisze:Na pewno hurtownia płaciła znacznie mniej za ów wybrakowany towar sprzedając go po normalnej cenie ...ciekawe czy informowali kupców o braku możliwości reklamacji ?szeryfisch pisze:kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
no to podsumowujac ten temat mozna powiedziec:
1. wymiana lancuchow rozrzadu - to operacja, ktora nalezy przeprowadzic w ASO, korzystajac z czesci zakupionych w ASO. dzieki temu dostajemy gwarancje, nie tylko na poprawne wykonanie uslugi, ale rowniez na wszystkie czesci uzyte do wykonania tej czynnosci.
sa dwie inne mozliwosci obarczone ryzykiem:
2. samodzielna kompletacja czesci, zas wymane lancuchow zlecic ASO
ryzyko:
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) brak kompleksowej gwarancji
3. samodzielna kompletacja czesci i wymiana poza ASO
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) ryzyko zwiazane z niefachowa wymiana (brak instrukcji producenta/ brak doswiadczenia)
d) brak kompleksowej gwarancji
opcje 2 i 3 sa obarczone - z mojego punkktu widzenia - zbyt duzym ryzykiem.
ja rozumiem posiadanie samochodu S8 jako korzystanie z urokow tego samochodu i przyjemnosci jaka wiaze sie jazda tym samochodem. nie chcialbym po przeprowadzeniu opcji 2 i 3 bardzo niemlo sie rozczarowac, ze jakas czesc zle dziala, badz usluga zostala przeprowadzona niewlasciwe. efektem tego jest - w najlepszym przypadku - jakies stuki w silniku, zolte kontroli na wskaznikach, brak aksamitnej pracy silnia. w najgorszym przypadku znacznie wieksze koszty zwiazane z remontem silnika.
nie liczylem dokladnie wczesniej wymienionych kosztow w tym watku, jednak wydaje mi sie ze oszczednosc na poziomie 3-4 tys PLN nie jest warta. te 3-4 tysiace PLN to zarzadzenie ryzykiem dla tak zlozonej opracji jaka jest wymiana lanuchcow rozrzadu.
po prostu szkoda czasu na te wszystkie ceregiele zwiazane z zamiennikami. a jak pisalem wczesniej chyba najgorze jest uswiadomienie swojej pozornej oszczednosci, za ktora w niedalekim czasie mozna zaplacic wiecej. kto tego nie rozumie, niech trzyma sie z daleka od skomplikowanych technicznie samochodow.
1. wymiana lancuchow rozrzadu - to operacja, ktora nalezy przeprowadzic w ASO, korzystajac z czesci zakupionych w ASO. dzieki temu dostajemy gwarancje, nie tylko na poprawne wykonanie uslugi, ale rowniez na wszystkie czesci uzyte do wykonania tej czynnosci.
sa dwie inne mozliwosci obarczone ryzykiem:
2. samodzielna kompletacja czesci, zas wymane lancuchow zlecic ASO
ryzyko:
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) brak kompleksowej gwarancji
3. samodzielna kompletacja czesci i wymiana poza ASO
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) ryzyko zwiazane z niefachowa wymiana (brak instrukcji producenta/ brak doswiadczenia)
d) brak kompleksowej gwarancji
opcje 2 i 3 sa obarczone - z mojego punkktu widzenia - zbyt duzym ryzykiem.
ja rozumiem posiadanie samochodu S8 jako korzystanie z urokow tego samochodu i przyjemnosci jaka wiaze sie jazda tym samochodem. nie chcialbym po przeprowadzeniu opcji 2 i 3 bardzo niemlo sie rozczarowac, ze jakas czesc zle dziala, badz usluga zostala przeprowadzona niewlasciwe. efektem tego jest - w najlepszym przypadku - jakies stuki w silniku, zolte kontroli na wskaznikach, brak aksamitnej pracy silnia. w najgorszym przypadku znacznie wieksze koszty zwiazane z remontem silnika.
nie liczylem dokladnie wczesniej wymienionych kosztow w tym watku, jednak wydaje mi sie ze oszczednosc na poziomie 3-4 tys PLN nie jest warta. te 3-4 tysiace PLN to zarzadzenie ryzykiem dla tak zlozonej opracji jaka jest wymiana lanuchcow rozrzadu.
po prostu szkoda czasu na te wszystkie ceregiele zwiazane z zamiennikami. a jak pisalem wczesniej chyba najgorze jest uswiadomienie swojej pozornej oszczednosci, za ktora w niedalekim czasie mozna zaplacic wiecej. kto tego nie rozumie, niech trzyma sie z daleka od skomplikowanych technicznie samochodow.
Jest opcja 3 i 4 gdzie części mogą być ori ale zakładane samemu poza ASO. W jednej opcji można kupić w ASO a w drugiej w innym sklepie motoryzacyjnym(np. u Michałą) taniej te same części
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
ale nadal nie rozumiesz sensu forum i tego tematu .
Czemu ty i temu podobni podchodzicie na zasadzie ma s8 to go stać ?
Gość miał dwa auta jedna omega drugie a8 wysłał żonę na przekładkę omegą opon
zapłaciła 50 pln koła 17 alu -na drugi dzień gość wybrał się do tego warsztatu audi
za 17 alu -coś koło 100-120 pln -na pytanie dlaczego tak drogo bo żona była i zapłaciła 50 pln w omedze padł tekst -masz pan a8 i pana nie stać ?
Czemu ty i temu podobni podchodzicie na zasadzie ma s8 to go stać ?
Gość miał dwa auta jedna omega drugie a8 wysłał żonę na przekładkę omegą opon
zapłaciła 50 pln koła 17 alu -na drugi dzień gość wybrał się do tego warsztatu audi
za 17 alu -coś koło 100-120 pln -na pytanie dlaczego tak drogo bo żona była i zapłaciła 50 pln w omedze padł tekst -masz pan a8 i pana nie stać ?
No tak, tu masz rację ...byłoby ze 2600 Euro albo i więcej.pavel44 pisze:Napisałem że wraz z napinaczami i łańcuchami
Należy jedynie wspomnieć, że napinacze i łańcuchy nie wchodzą w skład planowanej wymiany rozrządu a naszych autach
To tak samo jakbyś do kosztów wymiany oleju doliczał też pompę olejową