części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D3 07 ] Wymniana łańcuchów rozrządu.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 gru 2016, 13:51

nie zgodze sie. Znam przypadek hurtowni w PL ktora dogadala sie z niemieckim producentem czesci zawieszenia. Cena zakupu była nizsza ale reklamacje miały byc odcinane juz na poziomie hurtowni. Sumarycznie kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 gru 2016, 18:13

szeryfisch pisze:kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji
Na pewno hurtownia płaciła znacznie mniej za ów wybrakowany towar sprzedając go po normalnej cenie ...ciekawe czy informowali kupców o braku możliwości reklamacji ?

Tetek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 03 lis 2013, 21:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Tetek » 04 gru 2016, 19:36

FOSS pisze:
Tetek pisze:Z tego co mi wiadomo to ASO daje gwarancję na części u siebie zakupione pod warunkiem że sami je zamontują.
Hmmm... a wg. mnie to nie jest prawda :)
Tetek pisze:A ty FOSS nie indycz się....
Oj kolego, ja się nie indyczę, ja po prostu dyskutuję :)
Tetek pisze:Twierdziłeś że niema zamienników, ja tylko pokazałem Ci że są.
Szkoda tylko, że nie czytałeś dokładnie.

Lista części do kompletnej wymiany rozrządu to jakieś 50 pozycji... i to co wskazałeś to tylko ułamek tego o czym mówię :)

Zestaw z ebay'a zawiera 4 łańcuchy i 4 napinacze.
Cena zestawu 473,99€ + 31,50€ wysyłka

Ta wysyłka na terenie DE a do PL będzie pewnikiem droższa... ale nie idźmy po bandzie policzmy do PL po 35€ więc kwota końcowa to 509€

Patrząc po aktualnym kursie 4,48pln (wartość wziąłem pierwszą z brzegu z google) to cena zakupu w PL wynosi 2280pln

Cena detal brutto tych części w ASO które mam na sąsiedniej ulicy, dosłownie "za miedzą", wynosi 2590pln

Więc powiem tak... jeżeli kupujesz to prywatnie to może jest to dla ciebie atrakcyjne ale dla mnie jako firmy i jako warsztatu już niezbyt :)


Kontynuując temat zamienników... poproszę dobre zamienniki i w dobrych cenach do tych części:
079109204L
079109210L
079109087M
Jak już pisałem powyżej tylko te cztery części to cena detal jakieś 9700pln więc jakby nie było zjadają lwią część wszystkich kosztów.
Tetek pisze:I nie było w tym żadnych ukrytych kontekstów, nie próbuję ci tego sprzedać.
Spoko :)
Tetek pisze:I jeszcze jedno. SŁYSZAŁEM to SŁYSZAŁEM tamto o reklamacji w niemczech robi dużą różnicę.... Nie wypowiadaj się jak rozpatrywane są gwarancję reklamację w niemczech jeśli swoją wiedzę opierasz na SŁYSZAŁEM. Ja nie SŁYSZAŁEM tylko miałem przyjemność doświadczyć reklamacji czy wymiany towaru zakupionego w niemczech. Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej.
Co do kontaktów w Niemczech... zacytowałeś, że coś SŁYSZAŁEM ale pominąłeś fakt, że używam programów na które licencje kupuję właśnie w Niemczech już od kilku lat.
A tak się składa, że akurat w tym roku, kiedy wróciłem z DE do PL i zacząłem ponownie działać tutaj w swojej firmie to miałem kłopot z jedną z tych niemieckich firm. Zablokowano mi dostęp do jednego z tych programów i pomimo długiej korespondencji mailowej i przywróceniu tego dostępu fakturę VAT otrzymałem niewłaściwie wystawioną. Tłumaczyłem jak "krowie na miedzy" i odwoływałem się do określonych paragrafów i ustaw a i tak wystawiono to inaczej :/
Grubiaństwo, niekompetencja i olewactwo.
Gdyby mi na tym programie nie zależało to na tym poziomie konwersacji olałbym ich ciepłym moczem i kupiłbym sobie coś innego :/
Tetek pisze:Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej.
Ale przecież nie rozmawiamy o oponach czy żarówkach czy laptopie tylko o częściach zamiennych do rozrządu.
Jeżeli taki napinacz okaże się wadliwy to myślisz, że gdzie będzie łatwiej reklamować wadliwą części i odzyskać koszty jej wymiany?
Do wymiany napinacza trzeba targać cały silnik - zrzucać wydech, przedni zawias, skrzynię biegów... jaka jest robocizna to już pisali koledzy powyżej.
Ja wolę to kupić w ASO "za miedzą" albo w hurtowni z którą handluję od lat - moim zdaniem, w razie problemów z jakością części, tu z reklamacją będzie mi łatwiej.

A tak apropos...
Jako klient zawsze masz prawo przyjechać do warsztatu ze swoimi częściami. Sam kupisz taniej i zapłacisz tylko za wymianę.
A gwarancję na części masz wtedy od gościa u którego kupiłeś a nie od warsztatu :)
Od przyszłego roku wysyłka do Polski za darmo. Tak ustawa wchodzi która gwarantuję ujednolicenie kosztów wysyłki. Jeśli wysyłka w niemcowni jest za darmo lub kosztuję np. 5€. to do Polski czy do Austrii ma kosztować tyle samo.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 gru 2016, 20:04

Tetek pisze:Jeśli wysyłka w niemcowni jest za darmo lub kosztuję np. 5€. to do Polski czy do Austrii ma kosztować tyle samo
To ciekawe co piszesz, jeszcze o tym nie czytałem a na pewno bym na tym zaoszczędził.

Pozostańmy jednak przy temacie rozrządu do V10 ;)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 gru 2016, 20:36

danishow pisze:
szeryfisch pisze:kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji
Na pewno hurtownia płaciła znacznie mniej za ów wybrakowany towar sprzedając go po normalnej cenie ...ciekawe czy informowali kupców o braku możliwości reklamacji ?
Oczywiscie, cena byla promocyjna. Akurat wiem to, bo mam bardzo dobre układy z handlowcami tej hurtowni.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 05 gru 2016, 08:26

no to podsumowujac ten temat mozna powiedziec:

1. wymiana lancuchow rozrzadu - to operacja, ktora nalezy przeprowadzic w ASO, korzystajac z czesci zakupionych w ASO. dzieki temu dostajemy gwarancje, nie tylko na poprawne wykonanie uslugi, ale rowniez na wszystkie czesci uzyte do wykonania tej czynnosci.




sa dwie inne mozliwosci obarczone ryzykiem:

2. samodzielna kompletacja czesci, zas wymane lancuchow zlecic ASO
ryzyko:
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) brak kompleksowej gwarancji


3. samodzielna kompletacja czesci i wymiana poza ASO
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) ryzyko zwiazane z niefachowa wymiana (brak instrukcji producenta/ brak doswiadczenia)
d) brak kompleksowej gwarancji


opcje 2 i 3 sa obarczone - z mojego punkktu widzenia - zbyt duzym ryzykiem.
ja rozumiem posiadanie samochodu S8 jako korzystanie z urokow tego samochodu i przyjemnosci jaka wiaze sie jazda tym samochodem. nie chcialbym po przeprowadzeniu opcji 2 i 3 bardzo niemlo sie rozczarowac, ze jakas czesc zle dziala, badz usluga zostala przeprowadzona niewlasciwe. efektem tego jest - w najlepszym przypadku - jakies stuki w silniku, zolte kontroli na wskaznikach, brak aksamitnej pracy silnia. w najgorszym przypadku znacznie wieksze koszty zwiazane z remontem silnika.

nie liczylem dokladnie wczesniej wymienionych kosztow w tym watku, jednak wydaje mi sie ze oszczednosc na poziomie 3-4 tys PLN nie jest warta. te 3-4 tysiace PLN to zarzadzenie ryzykiem dla tak zlozonej opracji jaka jest wymiana lanuchcow rozrzadu.
po prostu szkoda czasu na te wszystkie ceregiele zwiazane z zamiennikami. a jak pisalem wczesniej chyba najgorze jest uswiadomienie swojej pozornej oszczednosci, za ktora w niedalekim czasie mozna zaplacic wiecej. kto tego nie rozumie, niech trzyma sie z daleka od skomplikowanych technicznie samochodow.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 gru 2016, 08:59

Jest opcja 3 i 4 gdzie części mogą być ori ale zakładane samemu poza ASO. W jednej opcji można kupić w ASO a w drugiej w innym sklepie motoryzacyjnym(np. u Michałą) taniej te same części :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 gru 2016, 19:49

jak ktoś ma kasę to nie pyta się na forum tylko wstawia auto i wymienia
i płaci -czyli temat tutaj opisywany jest dla niego nie potrzebny .
Normalni ludzie raczej tą drogą nie pójdą bo wymiana w aso ile wyjdzie
20-30 tys :>

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 05 gru 2016, 20:00

Niech wyjdzie 20 tyś. Podejrzewam że jest to blisko raty leasingowej za to auto (w salonie ile mogło kosztować? 400 tyś? 500?) jako nowe więc czy to naprawdę tak dużo? Niestety takiego auta nie robi się z myślą o klientach którzy je kupią za x lat za 1/10 wartości.
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 gru 2016, 06:28

ale nadal nie rozumiesz sensu forum i tego tematu .
Czemu ty i temu podobni podchodzicie na zasadzie ma s8 to go stać ?
Gość miał dwa auta jedna omega drugie a8 wysłał żonę na przekładkę omegą opon
zapłaciła 50 pln koła 17 alu -na drugi dzień gość wybrał się do tego warsztatu audi
za 17 alu -coś koło 100-120 pln -na pytanie dlaczego tak drogo bo żona była i zapłaciła 50 pln w omedze padł tekst -masz pan a8 i pana nie stać ? <bezradny>

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 06 gru 2016, 09:44

Hehe :] no ceny są absurdalne za jakieś tam łańcuchy czy plastikowe ślizgi. Ale kupując takie s8 trzeba przeanalizować wszystkie tego typu koszty. Chociaż jakby policzyć wymianę kompletnego rozrządu z napinaczami i łańcuchami w aso w naszych 4.2 to by też wyszło ok 10 tys :]
xyz

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 gru 2016, 18:40

pavel44 pisze:w aso w naszych 4.2 to by też wyszło ok 10 tys
Bez przesady <faktycznie> ...kompletny rozrząd w DE kosztuje niecałe 1400 Euro, w ASO oczywiście. U mnie w warsztacie ze 3-4 stówki taniej ;)

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 06 gru 2016, 18:45

Napisałem że wraz z napinaczami i łańcuchami ;)
xyz

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 gru 2016, 18:56

pavel44 pisze:Napisałem że wraz z napinaczami i łańcuchami
No tak, tu masz rację ...byłoby ze 2600 Euro albo i więcej.

Należy jedynie wspomnieć, że napinacze i łańcuchy nie wchodzą w skład planowanej wymiany rozrządu a naszych autach ;)
To tak samo jakbyś do kosztów wymiany oleju doliczał też pompę olejową :P

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 06 gru 2016, 19:20

Nie no oczywiście tylko porownalem to do s8 d3. Ale nie o tym temat :]
xyz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl