Zdecydowałem się na zakup A8 z silnikiem 4.0 TFSI został silnik
Jaka jest różnica między silnikami o mocy 435km a 420km?
Który lepszy? mniej awaryjny? Tańszy w eksploatacji?
Jaka jest jeszcze różnica między wersją przed lift a po lift poza oczywistymi zmianami wizualnymi i lampami Matrix?
Z góry dziękuję za pomoc!
[D4 ALL ] Który silnik benzynowy w D4 4.0 TFSI
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 gru 2016, 15:38
- Lokalizacja: Warszawa
A dlaczego nie S8?Silnik ten sam,100 koni więcej,S8 zazwyczaj są lepiej wyposażone,spalanie takie same co w zwykłej A8 4.0.Tutaj masz linka i kilka informacji o tym silniku:
http://www.spalacz.pl/audi-s8-chcialbym-miec
http://www.spalacz.pl/audi-s8-chcialbym-miec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 gru 2016, 15:38
- Lokalizacja: Warszawa
Ja kupiłem niedawno S8 2012/13r i jestem póki co zadowolony.Hamulców ceramicznych nie mam więc koszty te same co w zwykłej A8.Co do zużycia silnika i skrzyni to nie do końca się z Tobą zgodzę - zależy jak użytkujesz auto.S8 ma taki nadmiar mocy,że nie przekraczając 2000 tyś.obrotów da się jeździć bardzo dynamicznie bez wkręcania go na wysokie obroty- oszczędzasz silnik i skrzynię.Rożnica w cenie auta wynika z jego wyposażenia - S8 są lepiej wyposażone,więc kosztują odpowiednio więcej.
Moja jest autem typowo weekendowym -na tygodniu praktycznie nie eksploatowana - więc myślę,że zawieszenie spokojnie wytrzyma kilka lat ( rocznie zrobię nią 10-15 tyś.km max).
Ja na twoim miejscu skupiłbym się na innym aspekcie a mianowicie na w miarę niskim przebiegu(wymiany oleju co 30 tyś km skracają żywotność silnika-większość aut jest niestety tak serwisowana) i kto przed tobą użytkował auto i w jaki sposób.
Osobiście jeśli byłbym na twoim miejscu i nie chciał S8 to zdecydowanie wybrałbym 4.2 tdi - najlepszy silnik do tego auta.
Moja jest autem typowo weekendowym -na tygodniu praktycznie nie eksploatowana - więc myślę,że zawieszenie spokojnie wytrzyma kilka lat ( rocznie zrobię nią 10-15 tyś.km max).
Ja na twoim miejscu skupiłbym się na innym aspekcie a mianowicie na w miarę niskim przebiegu(wymiany oleju co 30 tyś km skracają żywotność silnika-większość aut jest niestety tak serwisowana) i kto przed tobą użytkował auto i w jaki sposób.
Osobiście jeśli byłbym na twoim miejscu i nie chciał S8 to zdecydowanie wybrałbym 4.2 tdi - najlepszy silnik do tego auta.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 gru 2016, 15:38
- Lokalizacja: Warszawa
Ceramiki też nie kupie bo dobra jest tylko na tor.
Co do zużycia silnika i skrzyni to jednak mam odmienne zdanie. Gdyż to samo można powiedzieć przy mocy 435km, że jest na tyle dużo że auta się nie "pałuje". No ale moc, moment jest większy więc zużycie też większe.
Z przebiegiem to się zgadam też szukam auta do ok 60 tyś. A TDI nie chcę gdyż mają duże przebiegi a będzie to tak samo jak u Ciebie auto okazjonalne wiec nie szukam oszczędności w paliwie.
Mówisz o różnicy w wyposażeniu. Co masz na myśli? Że S8 wybierają kupcy z większą skarbonką i biorą więcej wyposażenia? Bo co jest w standardzie w S8 czego nie ma w A8 poza innymi fotelami?
Co do zużycia silnika i skrzyni to jednak mam odmienne zdanie. Gdyż to samo można powiedzieć przy mocy 435km, że jest na tyle dużo że auta się nie "pałuje". No ale moc, moment jest większy więc zużycie też większe.
Z przebiegiem to się zgadam też szukam auta do ok 60 tyś. A TDI nie chcę gdyż mają duże przebiegi a będzie to tak samo jak u Ciebie auto okazjonalne wiec nie szukam oszczędności w paliwie.
Mówisz o różnicy w wyposażeniu. Co masz na myśli? Że S8 wybierają kupcy z większą skarbonką i biorą więcej wyposażenia? Bo co jest w standardzie w S8 czego nie ma w A8 poza innymi fotelami?
Dokładnie- biorą więcej wyposażenia.damian90_15 pisze:Mówisz o różnicy w wyposażeniu. Co masz na myśli? Że S8 wybierają kupcy z większą skarbonką i biorą więcej wyposażenia? Bo co jest w standardzie w S8 czego nie ma w A8 poza innymi fotelami?
Sam niedawno byłem zainteresowany zakupem nowego Volvo S90 i okazuje się,że moja 15 letnia D3-ka jest lepiej wyposażona od takiego "golasa". Za wszystko musisz dopłacać i to grubo.Przemyślałem sobie wszystko i stwierdziłem,że zamiast nowej (4 cylindrowej)kosiarki wolę zostać przy kilkuletnim audi.To samo tyczy się A8/S8.Jeden klient kupi takie auto w opcji 3.0tdi w cenie 350 tyś.pln a inny kupi s8 -zabuli 550 tyś pln i weźmie więcej wyposażenia tyle w temacie.