części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

Audi A8 4.2 Quattro automat, MY97

Gość

Post autor: Gość » 09 kwie 2016, 23:34

Deck pisze:Jak będę kiedyś może przerabiać silnik na 360 KM z S8 (kolektory, wałki, osprzęt?) to zrobię zgodnie z technologią Swoją drogą, dużo z tym roboty?
chcesz przebudować przedlifta na polifta?? :D

Kup se silnik ze skrzynia wiązkami i zarezerwuj duzo czasu :)

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 09 kwie 2016, 23:43

Generalnie na razie jest to w sferze luźnej koncepcji, nie po to wymieniałem rozrząd i teraz inwestuje w auto, żeby z niego wyjmować silnik i go unieruchamiać na niewiadomo ile :) Bardziej myślałem żeby ew kupić słupek z S8 z manualem, wymienić panewki, wyosiować blok, spolerować wał, wyczyścić tłoki i korby, założyć nowe pierścienie i odprężyć go pod jakieś soft bi-turbo.. ale to wiadomo, może na przyszły sezon :D :D Zbudować nowy silnik, przygotować pod to wiązki już + sterowanie na jakiejś śwince i dopiero wtedy wyjąć i włożyć 1 : 1 jak się stary silnik rozpier.. czy coś :D Wrzucam właśnie ogłoszenie do giełdy, bo potrzebuję pozbierać trochę gratów do pakietu rozruchowego.. dzisiaj wypastowałem bestię, zaczyna wyglądać coraz lepiej.. fotek niestety zapomniałem zrobić, ale jutro w blasku słońca może się uda <papa2>

Gość

Post autor: Gość » 09 kwie 2016, 23:44

a to do Guziora podbij on tam uturbia stare graty :)

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 09 kwie 2016, 23:49

Spokojnie, spokojnie... na razie to hamulce, zawieszenie, blacharka, lakier, wnętrze.. a dopiero potem zwiększanie mocy.. napędzić się to jedno, gorzej zatrzymać i skręcać :D

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 10 kwie 2016, 04:14

w którym miejscu dokładnie z tyłu jest kod lakieru?
Bagażnik w miejscu koła zapasowego. Biała nalepka taka 15x20cm około :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 kwie 2016, 13:59

Deck pisze: Jak będę kiedyś może przerabiać silnik na 360 KM z S8 (kolektory, wałki, osprzęt?) to zrobię zgodnie z technologią :P Swoją drogą, dużo z tym roboty?
Dej se siana.. Już było 2 co przekładami wałki i głowice.. Wynikiem był i tak powrót do serii. Chcesz dobrze to turbina albo swap całości.

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 10 kwie 2016, 20:31

No kolega plany masz ambitne , przygotuj się na wydatki i to nie małe <boisie>
Wiem co mówię a najlepiej to chyba kupić sobie po prostu mocniejszy samochód :]

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 10 kwie 2016, 21:35

Jestem przygotowany na wydatki, planuje inwestować w swoje A8 około 3-4 tysięcy miesięcznie żeby do przyszłego sezonu mieć już lale.. jestem świadomy kosztów eksploatacji i budowy uturbionych silników, oraz ich potencjalnych awarii.. ale no risk, no fun :) Od paru lat bawię sie turbo Saabami, które też do tanich niestety nie nalezą :)

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 10 kwie 2016, 21:59

Wiec życzę powodzenia trzymam kciuki, bo auto ma naprawdę fajną bryłę <okok>
chciałem ci uświadomić swoje spostrzeżenia, ja osobiście drugi raz bym tego nie robił tylko zmienił bym samochód.
Za te pieniądze co wrzuciłem w moje auto było by w czym przebierać

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 11 kwie 2016, 11:22

Możliwe, ja skorzystałem z okazji kupna mega taniej budy z fajnym motorem - w przeciwnym razie, nigdy bym na ten pomysł nie wpadł.. A8, a zwłaszcza S8 do tanich samochodów zarówno w zakupie jak i późniejszej eksploatacji nie należą.. jak mówiłem wcześniej - tutaj mam o tyle fajnie, że auto kupiłem od znajomego Szweda za 5000 SEK (2500 PLN) z 50 litrami benzyny w baku, na których dotarłem do Szczecina.. więc wkładająć w niego nawet te 12 tysięcy (rozrząd, zawieszenie, hamulce, filtry, oleje, klimatyzacja, opony, blacharka, wnętrze) - mam de facto samochód w cenie najtańszych "okazji" z otomoto/olx w którym faktycznie jest wszystko, co potencjalnie by się mogło popsuć ogarnięte :) Jak już wszystko będzie działać jak należy, o czym w miarę postępów postaram się sukcesywnie pisać - zacznie się zabawa z tuningiem. Na pierwszy ogień pójdzie pełny pakiet stylistyczny S8, a w tak zwanym międzyczasie zacznę się w takim razie rozglądać za słupkiem z S8.. pod przyszłe biturbo. Skrzynie biegów są pancerne, więc z przełożeniem napędów nie powinno być problemów.. a o projektach turbo z tymi silnikami niedługo poszukam jakiejś fachowej literatury.. najwyżej wjadą jakieś Woessnerki i odprężająca kanapka pod głowicę, bo jednak bez quattro to nie ma zabawy :)

[ Dodano: 2016-04-11, 11:22 ]
Ok, z większych sukcesów.. udało mi się znaleźć błotnik w kolor w ideale + lewy kierunek za 300 PLN z wysyłką, więc grzechem było nie wziąć.. no i radyjko Concerta podobno ulepszone, gość mówił że jakaś japońska wersja najlepsza, z A3 czy tam coś.. że pasuje idealnie, tylko trzeba jakiś plastik podmienić bo jest minimalnie węższy. Zaufałem, zobaczymy. Jutro ma wszystko dojść to dam znać. U mnie się wysypał potencjometr, plus przy okazji nagłego huknięcia - membrana w prawym przednim głośniku basowym.. ale to już jak będę przekładał drzwi i boczek :)

Obrazek

Gość

Post autor: Gość » 13 kwie 2016, 08:30

Jakie pancerne skrzynie?? jakiekolwiek mody zwiekszające znacznie moc to ta skrzynia odrazu wypada! 5hp w seri to plastelina a nie żadne pancerne <faktycznie>

Chcesz sie bawić w moc to sobie kup BCY,wyremontuj na cacy i bedzie killer. Ten jedyny ze starszych 4,2 mozna zestroic z jego seryjnym automatem który ma np Przemek u siebie.

Jak bedziesz robił jakaś składanke z puzzle to...sam wiesz jak wytrzymałe jest puzzle to raz a dwa zeby to hasało to tylko pozostanie ci sensownie manualna skrzynka.

Takie moje zdanie bo zagłebiałem się w temat.

I dalej twierdze że jedynie turbo z sensem to BCY z RS6 C5 Inne to juz TFSI 3.0,4.0,5.0

Kamrat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie

Post autor: Kamrat » 13 kwie 2016, 08:43

Deck pisze:Skrzynie biegów są pancerne, więc z przełożeniem napędów nie powinno być problemów..
Ktoś napisał, że generalnie te skrzynie dzielą się na takie przed i po naprawie i myślę, że coś w tym jest, a nawet takie w jeden wieczór można skończyć !
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 13 kwie 2016, 12:02

Przecież pisałem o manualnej skrzyni biegów, automaty wszystkie są z plasteliny :) Tymczasem wziąłem się za inspekcje przedniego zawieszenia, jest grubiutko. Do końca tygodnia wjeżdża nowe, od razu z przegubami napędowymi przednimi, bo je słychać już dosyć mocno. No i doszło to radyjko.. trzeba będzie stestować :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzisiaj będzie błotnik, niestety wciąż szukam zderzaka w kolor <blee>

Gość

Post autor: Gość » 13 kwie 2016, 20:11

Potrzebujesz kaset?? <faktycznie>

Deck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 28 lut 2016, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Deck » 15 kwie 2016, 00:06

Nie no, kaset nie potrzebuje, ale w moim radyjku zepsuł się potencjometr.. to jest już nowe. Błotnik doszedł, niestety bez rewelacji. Co prawda w kolor i bez większych rys, ale nad kierunkiem jest parę magazynowych rysek których pewnie spora część nie zejdzie.. tak czy inaczej, wymieniony komplet wahaczy przód wszystkich, do tego przeguby napędowe..

Obrazek

i w tzw. międzyczasie.. szybka naprawa blacharska mojej drugiej 80 B4 Avanta i odpalanie A8 z kabli.. :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl