części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Zapalila sie kontrolka EPC

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

[D3 04 4.2MPI ] Zapalila sie kontrolka EPC

Post autor: nikoa4 » 21 wrz 2013, 18:14

Po okolo 2 tyg nie odpalania auta,dzisiaj wsiadam przekrecam kluczyk i nic,puszczam i po chwili zapalil.ale pojawila sie kontrolka EPC.sprawdzilem na mmi ,aku 70%.przejechalem sie ,i normalnie idzie.wiem ze mam bledy poduszek silnika.Co sie stalo?
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2013, 20:07 przez nikoa4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 21 wrz 2013, 18:26

Podłącz kompa i sprawdz błędy .

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 21 wrz 2013, 21:13

w o1 engine
blad 17985- right engine mount solenoid valve,
Po ponownym odpaleniu kontrolka znikla.
blad poduszki zostal,ale zawsze byl.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 21 wrz 2013, 22:08

Poduszka silnika nic z tym nie ma wspólnego.
Sprawdź błędy w skrzyni.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 21 wrz 2013, 22:42

Simone331 pisze:Poduszka silnika nic z tym nie ma wspólnego.
Sprawdź błędy w skrzyni.
A co skrzynia ma do tego? 2 tygodnie bez odpału to akumulator częściowo rozładował się. Jak uruchomiłeś, to alternator dawał prąd na maksa, stąd kontrolka. W A8 są takie myki z baterią.
Bądź dobry jak chleb.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 22 wrz 2013, 10:56

tez tak mysle ze to przez aku,ale co zrobic zeby sytuacja sie nie powtorzyla?Autem prawie wogole nie jezdze,a do tego co 3 tyg, na okolo 10 dni,latam do Menchesteru [Samolot]
Nie wiem w jakim stopniu elektronika podiera prad?Czy to norma ze pradu ledwie starczy na rozruch?Akumulator nowy.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 wrz 2013, 12:56

nikoa4 pisze:tez tak mysle ze to przez aku,ale co zrobic zeby sytuacja sie nie powtórzyła?
Nie wiem w jakim stopniu elektronika podiera prad?Czy to norma ze pradu ledwie starczy na rozruch?Akumulator nowy.
No to jest ból. Mam podobnie, bo ostatnio też niewiele jeżdżę (doszło 2-gie auto w rodzinie), a A8 stoi w garażu, więc i z ogniw słonecznych raczej nie doładuje. Chyba nie ma innego sposobu jak co jakiś czas (może raz na miesiąc) podłączyć prostownik i po prostu doładować akumulator. Bo do pełnego naładowania to potrzeba z 15 minut jazdy. Nie wiem tylko, czy takim zwykłym prostownikiem można go ładować, czy też potrzeby jest specjalny (mam na myśli ładowanie akumulatora włączonego do instalacji, bez odpinania i wyciągania), ale niedługo to spraktykuję. No i akumulatory ołowiowe lubią być często ładowane i rozładowywane, więc taki postój im raczej nie służy. Mój aku ma dopiero 2 lata, ale w takich warunkach jak polata 4 to będzie dobrze.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 22 wrz 2013, 13:09

pebo, O jakich ogniwach mówisz?? Doposażyłeś sobie w cos A8?? :)
Są takie prostowniki malutkie i słabe ale własnie do podtrzymywania aku by był zawsze w stanie gotowości i nasze samochodowe baterie własnie w takim stanie lubią być utrzymywane bo w przeciwnym razie zdechną.
Niestety podłączanie jakiejs ładowarki do aku podpiętego do auta to bardzo zły pomysł i z tego co wiem D3 tego nie znosi. U mnie w D2 nie ma to żadnego problemu-ja od 5 lat nie odłączałem aku do ładowania a jedynie jak cos dłubałem w aucie.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 wrz 2013, 13:22

Spoko, mam na myśli akumulatory ołowiowe a konkretnie akumulatory kwasowo-ołowiowe (te najpopularniejsze) - to akumulatory elektryczne oparte na ogniwach galwanicznych zbudowanych z elektrody ołowiowej, elektrody z tlenku ołowiu(IV) (PbO2) oraz ok. 37% roztworu wodnego kwasu siarkowego, spełniającego funkcję elektrolitu.

A z tym małym prostownikiem to masz świetny pomysł. Czytałem że D3 nie lubią być tak doładowywanie, chociaż przy wymianie np. tylnych klocków hamulcowych z EBP wskazane jest podłączenie prostownika.
Bądź dobry jak chleb.

nikoa4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 28 maja 2013, 12:00
Lokalizacja: Uk

Post autor: nikoa4 » 22 wrz 2013, 18:04

ja laduje na aucie i nie widze roznicy,prostowniczek malutki,maly amperaz nie zaszkodz.
wlasnie ide odlaczyc.na prostowniku prawie 14v pokazuje.mysle ze juz jest w pelni naladowany.
To nic innego jak co 2 tyg prostownik zapiac?D3 tak ma?

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 12 paź 2013, 23:13

A ja mam taką mini ładowarkę od jakiejś zabawki (był w niej taki mały aku 12V) i ta ładowarka ma może z 500mA można to podłączyć i lecieć do Egiptu (a właśnie latają już :-D )
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 02 sty 2020, 20:16

I mnie ten problem dopadł 🙄 kiedy rano chcę odpalić auto przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje tylko kontrolka EPC się pali.... rozrusznik nie kręci... jak się pobawię chwilę to za 10 razem odpali. O co kaman 🙄🤔
Zauważyłem że to jest zawsze tak że albo po dłuższym postoju, albo jak jest zimno na dworze, albo deszcz pada....

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 sty 2020, 14:47

Możliwe że masz złodzieja prądu, nie masz podłączonego gdzieś czegoś - cokolwiek? kamerkę, alarm itp
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 10 sty 2020, 15:44

Nie nie mam..... jak tylko dłużej postoi auto albo zimno jest na dworze albo pada to takie cyrki się dzieją.....

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 15 sty 2020, 10:20

Kiedyś wałkowaliśmy temat lewego poboru prądu gdy w aucie były klamki z guziczkami do bezprzewodowego otwierania które przeciekały co powoduje wzbudzanie
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl