Witam.
Problem jak w temacie. Dotyczy auta z profilu.
Jakieś 2 lata temu padł mi w aucie jeden ECU (Slave), więc trzeba było zakupić używany (nowy ze względu na cenę raczej nie wchodził w grę) i "zgrać" go z Masterem.
Niestety wtedy nikt w mojej okolicy tego nie robił, więc trzeba byłoby na lawecie ciągnąć auto gdzieś dalej.
Tutejszy mechanik zaproponował, że poszuka kogoś kto sprzedaje ECU i również programuje je "na stole" bez auta. No i tak oba moje ECU pojechały kurierem w Polskę. Po powrocie trafiły do auta i po małych zgrzytach auto odpaliło i prawie wszystko w nim działało. Prawie, bo okazało się, że w wielu blokach pomiarowych nie ma odczytów (nic o dpfach, temperaturach spalin) i brak jest możliwości zalogowania się np: w celu wypalenia dpfów. Wcześniej VCDS (klon) wszystko odczytywał.
Trzeba było z tym żyć.
Niedawno padła mi skrzynia, więc ją wyremontowałem i kupiłem VAS5054A w celu wyzerowania adaptacji i upgradu softu. Po pomyślnym flashu skrzyni chciałem poznać możliwości VASA i "bawiąc się" funkcjami prowadzonymi natknąłem się na taki komunikat:
"Slawe (podrzędny) został omyłkowo wyuczony jako Master (nadrzędny)".
Następnie zgodnie z prowadzeniem programu sprawdziłem piny 45 i 46 we wtyczkach T94 ECU i wszystko było ok: w Master rozwarte, w Slave zwarte. Oststnim zaleceniem programu jest: wymienić komputer sterujący silnika 2 i podane dwie wskazówki:
- wyuczenie sterownika przebiega automatycznie, po ok 1 godzinie <zapłon załączony>
- procesu wyuczenia nie można cofnąć.
Teraz moje pytania do szanownych kolegów:
1. Czy opisane braki odczytów i brak możliwości zalogowania to może być wynik pracy dwóch Masterów (co zafundował mi "fachowiec" zdalny)?
2. Czy ponowne flashowanie ECU po OBDII przywróciłoby go do ustawień fabrycznych (żeby nie był już Masterem)?
3. Jeżeli flashowanie przez OBDII nic nie da, to czy jest inny sposób?
4. Czy można na dłuższą metę jeżdzić z dwoma Masterani, godząc się a w/w "brakami"?
Dodam jeszcze, że zamieniałem komputery miejscami i w funkcjach prowadzonych nic się nie zmieniło. Ogólnie, w obu przypadkach ODIS-E traktuje komputer silnika 2 jako uszkodzony.
Wdzięczny byłbym za wszelkie sugestie.
[D3 06 4.2TDI ] Slave został omyłkowo wyuczony jako Master
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2019, 19:51
- Lokalizacja: Kłodawa (wielkopolskie)
[D3 06 4.2TDI ] Slave został omyłkowo wyuczony jako Master
Post autor: andrzej626 » 04 sty 2023, 20:20
Przejdź do
- FORUM KLUB AUDI A8 - FORUM PODSTAWOWE
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Audi A8 Klub Polska- Sprawy Klubowe
- ↳ Nasze Auta
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Oddam lub przyjmę za darmo
- ↳ Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ inne marki
- ↳ Polecam / Odradzam / Poszukuję
- ↳ Polecam
- ↳ Odradzam
- ↳ Poszukuje
- ↳ Ubezpieczenia, szkody, naprawy, porady prawne
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty i zloty
- ↳ fotorelacje z naszych spotkań
- ↳ dolnośląskie
- ↳ kujawsko-pomorskie
- ↳ lubelskie
- ↳ lubuskie
- ↳ łódzkie
- ↳ małopolskie
- ↳ mazowieckie
- ↳ opolskie
- ↳ podkarpackie
- ↳ podlaskie
- ↳ pomorskie
- ↳ śląskie
- ↳ świętokrzyskie
- ↳ warmińsko-mazurskie
- ↳ wielkopolskie
- FORUM KLUB AUDI A8 - FORUM TECHNICZNE
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Koła, felgi i opony
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Elektryka, elektronika
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Nadwozie
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Wnętrze
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Car Audio, nawigacja, CB radio
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Diagnostyka VAG
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- ↳ Inne
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ A8 D5 (2017 - 2023)
- ↳ Inne ogólne
- CZĘŚCI, SKLEPY, FIRMY SAMOCHODOWE
- ↳ Części samochodowe Audi A8.
- TUNING I REZANIE AUDI A8
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Modyfikacje różne
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- ↳ Auto Detailing
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ A8 D2 (1994 - 2002)
- ↳ A8 D3 (2002 - 2009)
- ↳ A8 D4 (2009 - 2017)
- Archiwum Audi A8 forum
- ↳ Śmietnik