części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 3.3TDI ] Przekładka kierownicy drewnianej na grzaną

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

[D2 00 3.3TDI ] Przekładka kierownicy drewnianej na grzaną

Post autor: A.kocinski » 19 paź 2014, 12:30

Witam ;(
Postanowiłem wszczepić sobie do mojego klekota kierownice multifunkcjną (nawet mój citroen xsara to ma) <kocham>
Więc dorwałem taką kierownicę akurat z grzaniem :) :D
Teraz mam kilka problemów bo pod starą kierownicą posiadałem taśmę z multifunkcją jednak od strony samochodu mam tylko dwie wtyczki czujnik skrętu oraz poducha (żółta wtyczka z 4 przewodami) <niewiem>
przegrzebując internet wzdłuż i wszerz znalazłem rozpiskę jak dokonać wczepienia ale chyba w przed lifcie ponieważ w mojej kierownicy tej zakupionej do taśmy dochodzi żółta wtyczka obsadzona 5x5 oraz czarna wtyczka obsadzona 2x5 (brązowy na pinie 2 i czarny na pinie 3) <niewiem>
Teraz pytanie czy od strony samochodu w tą żółta wtyczkę mam dołożyć jakieś + po stacyjce ?? :D
No i gdzie wpiąć te dwa przewody z czarnej wtyczki (domyślam się że to komunikacja CAN)
Dodam że w skrzynce bezpiecznikowej (tej z prawej strony we wnęce na nóżki pasażera) nie posiadam blaszek na bezpiecznik sterownika kierownicy multifunkcynej <niewiem>
Bardzo proszę o pomoc :]
Ostatnio zmieniony 19 paź 2014, 13:16 przez A.kocinski, łącznie zmieniany 2 razy.
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 paź 2014, 12:40

Bezpiecznik grzania kiery to 10A umiejscowiony w banku 2 (czerwonym) pozycja nr 2 (od fotela liczysz, są tam nr wypisane)

Miałem kierę multi i przekładałem na multi z grzaniem i tylko dokładałem wiązkę do grzania a reszta była p&p. Robiłem to na początku roku więc wstaw zdjęcia co i jak może coś sobie przypomnę.

Przewody z kolumny podpinasz do tyłu taśmy, grzanie też (kupić trzeba wtykę 893971632 i piny 2x 000979133) a następnie przekłądasz przewody i podpinasz poduchę, grzanie, mutlifunkcję. Od czoła jak kierę założysz kostka zółta ma 5 pinów ( 2 do podychy i 3 na sterowanie do tego modułu w kierze.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2014, 12:51 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 19 paź 2014, 12:45

No niestety tam też nie ma blaszek więc pewnie będzie trzeba ciągnąć kabel....
A wiesz może gdzie on leci (od skrzynki bezpiecznikowej do której wtyczki do taśmy...)
Bo jak sądzę leci właśnie do żółtej pin nr 5??????????
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 paź 2014, 12:57

Wtyki do bezpieczników mam i mógłbym Ci wysłać pocztą, zalegają mi niepotrzebnie ( są z kawałkiem przewodu więc będzie łatwiej przylutować). Musisz wtedy wyciągnąć stelaż bezpieczników i wysunąć interesującą Ciebie listwę.

Grzanie kiery podpina się w prawe górne złącze:
Obrazek

Zasilanie kiery idzie od bezpieczników do taśmy, następnie przez pierścień grzejny do modułu (taki gruby czarny i brązowy przewód) w kierze.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2014, 13:08 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 19 paź 2014, 13:04

I wszystko jasne ja w taśmie nie mam bolców w prawym górnym rogu... :(
A pamiętasz obsadzenie tej wtyczki (pomiędzy poduchą a czujnikiem skrętu ) ???? ona ma 5 pinów
Bo u mnie całkowity trup nic nie działa :(
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 paź 2014, 13:11

A masz taki pierścień grzejny w środku?:
Obrazek


Zrób fotkę o co Ci chodzi, bo patrzę po fotkach i tego inaczej nie włożysz. Masz moduł pod kolumną?

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 19 paź 2014, 13:26

Obrazek Obrazek Obrazek

Dokładniej chodzi mi o to że w żółtej wtyczce mam jedno wolne miejsce, a nie mam wcale wtyczki do gniazda pomiędzy żółtą a czujnikiem skrętu....
A w prawym górnym rogu nie mam styków...
Pod kolumną kierownicy nie widzę żadnego modułu... :(
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 paź 2014, 13:38

Ktoś Ci zwykłą taśmę pogonił.. Reszta jest ok, bo w tych taśmach tylko podpinasz i nie kombinujesz. Były auta z modułem multi funkcji i bez, ja mam akurat z tym modułem.

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 19 paź 2014, 13:50

Ja mam modulik w kierownicy a sądząc po schemacie to muszę pociągnąć kilka kabli i myślę że zagra...
Dzięki za schematy teraz wiem co i jak:)
A właśnie to było dziwne bo ta taśma u mnie była nie zmieniałem jej...
Ale bez problemu ją wymnie nie na grzaną u znajomego na dniach i dam znać czy doszedłem do porozumienia z nią :)
Ogromne dzięki za pomoc :)
Chętnie pomogę :)

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 19 paź 2014, 19:13

Jako że sam się w to ostatnio zaczałem bawic, mam juz wszystko to opiszę co i jak.
Jesli miałes kierownice z multifunkcją to jestes w połowie w domu. Jesli nie to zalezy ile masz szczęscia.
Otoz pod nogami kierowcy powinien być przekażnik o numerze 4b0 itd i w zależności od tego na co sie kończy powiem CI co dalej.
Dodatkowo potrzebny zwijacz pod kierownicę z dodatkowymi stykami do grzania.( Tu jak nie masz vaga to się nawet za to nie bierz bo będziesz musiał zakodować od nowa sterownik od absu)
Kierownica też musi być grzana wraz z modułem do tego w srodku kierownicy. Grzanie i multifunkcja sterowane są przez cana jesli jest multifunkcja, jesli nie to jest inny moduł w kierownicy.

Co do styków zółtej wtyczki z tyłu wygląda to tak:
1 pin - do pinu 18 w kontrolerze pod kierownica j453 (can)
2 pin - masa
3 pin - klaksonu
4,5 pin - zapalnik air bag

Czarna wtyczka 5 pinowa
pin 2 - zasilanie modułu w kierownicy
pin 3 - masa

Dodatkowo wtyczka do grzania
pin 1 - zasilanie grzania (15 A bezpiecznik)
pin 2 - masa(pisze mi ze połączona z 3 pinem z wtyczki 5 pinowej czarnej)

Tyle :D



Bede to robił może w następny weekend to postaram się opisać lepiej.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 paź 2014, 19:22

Mateusz, grzanie ma bezpiecznik wg schematów 10A ST2 S2.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 19 paź 2014, 19:26

krzychu22.p1i pisze:Mateusz, grzanie ma bezpiecznik wg schematów 10A ST2 S2.
Hm patrze i faktycznie na jednym schemacie mam 10 A a na drugi 15A.

Ja dodatkowo będe ciągnał przyciski do tipa więc mam troche wiecej roboty i musze zmienić przekaznik na koncówke J lub H

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 paź 2014, 19:52

10A nie wybija, sprawdzone. 7.5A przepala, przewody daj grubsze na zasilaniu. Też zaglądnąłem w 2 schematy i tam jest 10A, może była jakaś różnica przed 2000, chociaż mój to jest końcówka 2000r a modelowo 2001.

Tip fajna sprawa ale może na palcach u obu rąk policzę ile razy z tego korzystałem.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 19 paź 2014, 20:06

ja dorwałem kierownice z grzaniem i tipem i multifukncja, szkoda tego nie uruchomic jak to jedna robota. kwestia dwoch kabelków do tipa

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 25 paź 2014, 16:15

Kolego podasz dokładnie skąd do kąd te kabelki trzeba przepuścić???
Ja u siebie podałem zasilanie na kierownice wg schematu i nic lipton :(
Jak będzie chwila to pobawię się więcej i pewnie dojdę ładu i składu a jak na razie ciągle w delegacjach :(
Chętnie pomogę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl