części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Wycieraczki -problem

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

[D2 00 4.2PB/LPG ] Wycieraczki -problem

Post autor: kryhawrc » 16 lis 2014, 21:31

Mam problem z wycieraczkami. Działaja tylko w jednej pozycji(najszybszej). Znalazłem tu na porum podobne tematy-że trzeba rozebrac,wyczyścic i przesmarować. No niestety nie pomógł taki zabieg. Nadal działaja tylko na najszybszym biegu.
Zauważyłem też ze jak dłużej popracują to przez chwile działają w innych pozycjach i po chwili sie zatrzymują(zamarzają???? <niegadam> ) Żeby je ruszyc znów trzeba przełączyć na najszybsze.
Czy to bedzie wina silniczka??

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 lis 2014, 21:56

predzej wina bedzie manetki. ...szczerze to nie wiem wczy jest sterownik do wycieraczek <niewiem>

jesli czyszczenie manetki nie pomoglo, to sprobuj podmienic, nie powinna byc droga i koledzy tu na forum na pewno takie maja. ;)
to nie jest zwykły napęd...to

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 16 lis 2014, 22:08

no manetki akurat nie czyściłem
ale sprobuje- może faktycznie tam jest problem

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 lis 2014, 22:22

zobacz styki w kostce jak wygladaja. Ja mialem podobny problem z tempomatem i po przeczyszczeniu tych stykow / pinow bylo ok.
to nie jest zwykły napęd...to

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 16 lis 2014, 22:24

przy kierownicy-czy przy silniczku od wycieraczek

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 lis 2014, 22:30

przy kierownicy.
Silnik jak chodzi w ogole to jest ok. gorzej jakby w ogole nie chodzil, ale jak dziala na najwzyszych obrotach to winaezy po stronie manetki moim zdaniem
to nie jest zwykły napęd...to

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 22 lis 2014, 20:52

Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 lis 2014, 02:30

Mogą być też zatarte sworznie (te na których mocowane są ramiona wycieraczek) i dlatego silnik nie daje rady.
Przerabiałem to u siebie. Powłoka chromowa na sworzniach się miejscami uszkodziła i zaczęła tam rosnąć rdza, przez którą mechanizm bardzo ciężko się ruszał.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 lis 2014, 10:16

dokladnie tak jak kolega gtfan, napisal. Przerabialem to u wuja w A6 C5 i faktycznie ramiona tak sie zapiekly na tych sworzniach ze nie dalo rady tego ruszyc i mussial kupic nowy mechanizmi.

Musisz wyjac caly mechanizm i sprobowac ramiona powyjmowac z tych sworzni, przesmarowac tawotem i powinno byc ok. :) silnik raczej masz sprawny

jesli nie masz takiego specjalnego chwytaka, to nakrec nakretke na gwint i mlotek w dlon i hejaaa :D tylko trzeba uwazac zeby sie gwint z nakretka nie zlamal, bo po ptokach bedzie ;)

przy rozbieraniu, zwroc dokladnie uwage jak jest ustawiony mechanizm w pozycji 0, bo jak pod zlym katem pozniej skrecisz nie bedzie chodzic jak trzeba ;)
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 23 lis 2014, 12:47

kryhawrc pisze:Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka
Podnieś wycieraczki w pozycję pion. I włącz.
Guma na wycieraczce i szyba stawiają ogromny opór dla układu a zwłaszcza dla silnika. Jeśli układ dodatkowo chodzi na sucho to jest kierunek w stronę spalenia.
Na najwyższym biegu będzie chodził bo silnik chodzi z większą prędkością czyli większą siłę daje do poruszania mechanizmem.
Na mniejszych biegach nie daje tak dużej siły co może skutkować że wycieraczki nie chcą chodzić.

Jak wyżej napisałem podnieś pióra wycieraczek i zobacz czy bez obciążenia chodzą. Jeśli tak to znaczy że silnik żyje.

Maska do góry, zdemontuj osłonę podszybia i aplikuj na przeguby kulowe WD-40. Ile się da. Wyrobiły się sworznie. To samo robiłem 3 dni temu w A4. Na niskich biegach wycieraczki nie chodziły. A jak podniosły się do góry to nie miały siły zejść na dół.
WD-40 następnie dobrze przesmarowałem smarem okolice przegubów. Wszystko smarowałem na samochodzie. Nie rozpinałem ramion bo to musiała być szybka akcja w deszcz :D i późno w nocy :)
Na trzpień który wychodzi z silniczka też aplikowałem WD. Teraz wycieraczki zasuwają aż miło. Zero piszczenia, przeskakiwania, zwalniania, zatrzymywania itp objawów.|

Polecam, zanim wymienisz silnik.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 23 lis 2014, 16:15

Na poniesionych wycieraczkach to samo.-bez zmian. Czyli silnik sprawny.
A co odpowiada za predkosć jago pracy?
Widze że przy kostce jest chyba 5 przewodów czy podlączeniu na krótko moge tam sprawdzić działanie?
Czy od razu zamawiać manetkę?

Tak teraz patrzę że cześć sprzedaje przełącznik zespolony(w całości) a cześc samą manetkę wycieraczek. Czy to jest rozbieralne?

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 26 lis 2014, 17:28

Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 lis 2014, 19:22

kryhawrc pisze:Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo
ale wszystkie przeguby, ramienia rozebralem, przesmarowales sworznie jakims smarem i dopiero skreciles, czy skreciles na sucho?
to nie jest zwykły napęd...to

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 26 lis 2014, 19:30

rozebrane,przeczyszczone przesmarowane.
w sworzniu od wycieraczki pasarzera jest spory luz ale czy to by było przyczną.
Tak czy tak nadal działaja tylko na najszybszym biegu. Nic się nie poprawiło

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 26 lis 2014, 19:43

Manetka, albo uszkodzone uzwojenie wolnych biegów silniczka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl