![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wyświetla klocki na FIS
-
- Forum Audi A8
- Posty: 85
- Rejestracja: 30 paź 2009, 16:55
- Lokalizacja: Polkowice
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wyświetla klocki na FIS
witam od jakiegos czasu zaczelo mi wyswietlac klocki na fisie.Nieraz jest spokoj pare dni a nieraz po kazdym odpaleniu pika mi. Klocki sa,kabelki i czujniki w klockach sprawdzone wiec juz nie wiem czego szukac.Czy ta kontrolka jest tylko od klockow czy moze jeszcze od czegos innego?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 14:01 przez tommi, łącznie zmieniany 1 raz.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Re: wyswietla klocki na fisie
Kolego tommi, moim zdaniem, to może nie być nic dziwnego w tym, że FIS pokazuje je do wymiany - czujnik zużycia w klockach jest tak zamontowany, że sygnalizuje wymianę klocków jeszcze sporo przed momentem ich całkowitego zużycia (tak samo jest też w wielu innych modelach aut).tommi pisze:witam od jakiegos czasu zaczelo mi wyswietlac klocki na fisie.Nieraz jest spokoj pare dni a nieraz po kazdym odpaleniu pika mi. Klocki sa,kabelki i czujniki w klockach sprawdzone wiec juz nie wiem czego szukac.Czy ta kontrolka jest tylko od klockow czy moze jeszcze od czegos innego?
Ponadto z całego kompletu klocków tylko dwa z nich (po jednym na każdą stronę) zawierają ów czujnik.
Przy niekorzystnym splocie wydarzeń może zaistnieć sytuacja blokowania się klocków w zaciskach i ich nierównomierne zużycie...
co więcej, może się okazać, że nie tylko z jednej strony auta klocki są bardziej zużyte niż z drugiej ale także to, że klocki na jednym kole są bardzo nierównomiernie zużyte - np. ten z czujnikiem.
Noi wtedy FIS sygnalizuje zużyte klocki pomimo tego, że one wciąż nadają się do jazdy a większość z nich wygląda na bardzo mało zużyte...
wystarczy, że ich kontroli dokonasz pobieżnie i tylko po jednej stronie i problem który opisałeś gotowy.
Co więcej bezpośrednim powodem blokowania się klocków i w konsekwencji ich nierównomiernego zużycia może być najzwyczajniej w świecie np. mechanik który je wymieniał - wystarczy, że przed założeniem nowych zupełnie nie oczyścił zacisków.
Skoro Cię to tak niepokoi (co jest oczywiście całkiem zrozumiałe) to polecam zdjęcie kół i szczegółową kontrolę stanu klocków (obie strony i wszystkie klocki w zacisku).
Jeżeli wszystko jest ok to możesz spokojnie jeździć dalej i szykować się powoli do ich wymiany (klocków oczywiście)...
A jak długo jeszcze na nich pojeździsz zależy w głównej mierze od Twojej techniki jazdy...
szybko i agresywnie = krótko :-P
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 85
- Rejestracja: 30 paź 2009, 16:55
- Lokalizacja: Polkowice
kolego fuss doceniam podjecie mojego tematu i spore wyjasnienie tego ale tarcze i klocki mam nowe,wymianialem je w maju i dalem za wszystko prawie 3 tys a przejechalem zaledwie 8 tys km,jak depne w pedal to auto staje w miejscu a mnie sie cofa wszystko co jadlem w ostatnim tygodniu.Nie wiem czy wiesz jak jest zbudowany czujnik w klocku ale wyjasnie ci ze gdyby klocek byl juz slaby to''czujnik''tak to nazwijmy dawal by na deske non stop kontrolke klockow a u mnie wystepuje to sporadycznie.Umowmy sie ze ten czujnik to kawalek bolca plastikowego wokol ktorego idzie kabelek i gdy klocek sie konczy,kabelek sie przeciera i zapala kontrolka (przynajmniej tak jest w moich klockach), takze to chyba raczej nie to ale doceniam pomoc.Problem nie rozwiazany wiec myslimy dalej.Oczywiscie plyn w zbiorniczku w normie.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Kolego tommi, ja wiem jak robią czujniki zużycia - rzekłbym, to nic skomplikowanego, prawie jak konstrukcja cepa.
Wiem też jednak, że zużycie klocków zależy od wielu elementów i spokojnie można je zjeździć nawet w 8 tys.km...
wystarczy np. złe dobranie klocków do tarcz (miękkie klocki do twardych tarcz), niepoprawny montaż (blokowanie klocka w zacisku) oraz technika jazdy (agresywnie i sportowo) aby klocki nie starczyły na zbyt długo :-?
Sam też kiedyś doświadczyłem nieudolności mechaników i w jednym z aut na jednen komplet klocków przednich zużyłem aż 3 komplety z tyłu - masakra
a winny był nie oczyszczony poprawnie zacisk i notorycznie blokujący się jeden z klocków :evil:
No ale skoro definitywnie wykluczasz klocki to należaloby skontrolować okablowanie samego czujnika...
dużo usterek które nam się przytrafiają to tak naprawdę pierdoły (proste, nieskomplikowane awarie) a to my sami próbujemy niepotrzenie skomplikować zagadnienie szukając "dziury w całym"
Życzę szybkiego usunięcia usterki.
Wiem też jednak, że zużycie klocków zależy od wielu elementów i spokojnie można je zjeździć nawet w 8 tys.km...
wystarczy np. złe dobranie klocków do tarcz (miękkie klocki do twardych tarcz), niepoprawny montaż (blokowanie klocka w zacisku) oraz technika jazdy (agresywnie i sportowo) aby klocki nie starczyły na zbyt długo :-?
Sam też kiedyś doświadczyłem nieudolności mechaników i w jednym z aut na jednen komplet klocków przednich zużyłem aż 3 komplety z tyłu - masakra

a winny był nie oczyszczony poprawnie zacisk i notorycznie blokujący się jeden z klocków :evil:
No ale skoro definitywnie wykluczasz klocki to należaloby skontrolować okablowanie samego czujnika...
dużo usterek które nam się przytrafiają to tak naprawdę pierdoły (proste, nieskomplikowane awarie) a to my sami próbujemy niepotrzenie skomplikować zagadnienie szukając "dziury w całym"
Życzę szybkiego usunięcia usterki.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:17
- Lokalizacja: Iława
U mnie było to samo - po ok. 5-6 tys. od zmiany pojawiło się ostrzeżenie.
klocki i kable OK - a główny wyświetlacz cięgle niepokoi i nie pokazuje innych przydatnych informacji
odłączenie kabelka od klocka - rozwiązało problem ;-)
chyba po prostu A8 tak ma - poprzednie klocki "świeciły" już dobre 2-3 tys. ja jeździłem a w końcu pękłem i wymieniłem . mechanik oddał mi te stare i spoko by pojeździły
pzdr.
klocki i kable OK - a główny wyświetlacz cięgle niepokoi i nie pokazuje innych przydatnych informacji
odłączenie kabelka od klocka - rozwiązało problem ;-)
chyba po prostu A8 tak ma - poprzednie klocki "świeciły" już dobre 2-3 tys. ja jeździłem a w końcu pękłem i wymieniłem . mechanik oddał mi te stare i spoko by pojeździły
pzdr.
Oczyść wtyczki, przemyj, wysusz i jeździj
Te objawy masz od strony elektroniki a nie od fizycznie zużytego klocka. Pogoda jaką teraz mamy tylko " wspomaga " naszą elektronikę. A co do czujnika to jak się zapali to już nie zgaśnie ze względu na otwarty obwód elektryczny spowodowany ścięciem jednej z żył przewodu...

-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Polecam ci ten link
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html
Rozwiąże to twój problem w 100%, po prostu utleniła ci się miedź gdzieś po drodze, zwykłe połączenie elektryczne, obwód musi być zwarty do masy.
Polecam ci ten link
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html
Rozwiąże to twój problem w 100%, po prostu utleniła ci się miedź gdzieś po drodze, zwykłe połączenie elektryczne, obwód musi być zwarty do masy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2009, 18:17
- Lokalizacja: zamosc
kupilem klocki ferodo do swojej osemki i po przejechaniu okolo 5 tys. poszly do wymiany. jak kolega FOSS pisal zle je dobralem. mialem tarcze brembo a kiepskie klocki mimo ceny i dobrej firmy
Ostatnio zmieniony 02 sie 2013, 11:55 przez wojtii, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 65
- Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
- Lokalizacja: Olszyna
witam, podepne sie do tematu, mialem kiedys ten sam problem, nawet po wymianie klockow na nowe w miare szybko zaczelo swiecic na desce, jezdzilem od jednego do drugiego mechanika i kazdy rozkladal rece. w koncu znalazl sie typ i zalatwil sprawe bez problemu, niestety nie powiedzial co zrobil. dosc nie dawno mialem znowu taki problem i juz mialem jechac po nowe klocki ale postanowilem sie im najpierw przyjzec, klocki ok, wszystko ok. co zrobilem? otoz przewod, ktory idzxie od czujnika z klocka jest w uchwycie, wiec najpierw zmienilem jego polozenie w jedna strone a pozniej w druga i po problemie, gdzies wina byla w samym przewodzie przy zacisku. warto wiec wszystko przegladnac nim wyda sie nie mala kase na nowe, pozdrawiam giwera44
giwera44
- Klimass1
- Super Klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
- Lokalizacja: Syców
Klocki świecą na FIS
Witam podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Otóż wymieniłem ostatnio w moim Audi komplet klocków przód +tył firmy TRW/LUCAS i ciągle świeci mi na FIS-ie kontrolka pomarańczowa od klocków. Co może być przyczyną ? Może da się jakoś przekodować licznik żeby tego nie wyświetlało ? Pomóżcie ! Pozdrawiam 

-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Panowie tam nie ma żadnego czujnika, zwykłe elektryczne połączenie przewodu do masy, ale puszczone w pętlę, z racji upływu czasu utlenia się miedź i stąd zaniki na kostkach (nie koniecznie tych przy klockach). Na wasze problemy, raz a spokój do końca:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html
Panowie tam nie ma żadnego czujnika, zwykłe elektryczne połączenie przewodu do masy, ale puszczone w pętlę, z racji upływu czasu utlenia się miedź i stąd zaniki na kostkach (nie koniecznie tych przy klockach). Na wasze problemy, raz a spokój do końca:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html