części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Pulsowanie światła

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 95 4.2PB/LPG ] Pulsowanie światła

Post autor: robsonik4 » 02 maja 2015, 12:35

Hejka

Od jakiego czasu to nie wiem a zauważyłem to jakiś miesiąc temu, że "pulsuje" mi światło. Oświetlenie kabiny mam w pozycji off i czasami używam lampki w podsufitce. Jak użyłem to zauważyłem to pulsowanie. "Pulsuje" całe oświetlenie za wyjątkiem xenonów (wiadomo jest po drodze przetwornica), podświetlenie klimy, radia też pulsuje.

Co sprawdziłem:

- klemy odkręciłem, posmarowałem wazeliną i przykręciłem - bez zmian
- przewód "+" alternatora odkręciłem wyczyściłem - bez zmian
- masy gdzie znalazłem to przeczyściłem - bez zmian

Przy okazji wymiany rozrządu miałem remont kapitalny alternatora czyli łożyska, nowe ślizgi ,ale zostawiłem stary regulator napięcia bo nowe ślizgi mają większą średnicę więc szczotki jeszcze na długo wystarczą - tak sobie wymyśliłem :(

Na necie szukałem podobnych tematów z problemami i wychodzi, że mam uszkodzoną diodę prostowniczą ?!

Pomiar napięcia miernikiem cyfrowym nic nie daje bo ma za dużą bezwładność. Oscyloskop sprzedałem więc szukanie po omacku.

Za naprawę alternatora (diody) elektryk krzyczy 400 zł.
Czy regulator napięcia idzie wyciągnąć bez kanału nie odkręcając alternatora ?
Gdzie ewentualnie jeszcze szukać przyczyny ?

PS miałem na początku roku robioną skrzynię więc może coś przypadkowo zostało uszkodzone przy demontażu/montażu

ernesto

Post autor: ernesto » 02 maja 2015, 13:53

Pomiar napięcia miernikiem cyfrowym nic nie daje bo ma za dużą bezwładność.
Pomiar miernikiem powie Ci duzo i niedużo ale nakieruje Cię na trop
Za naprawę alternatora (diody) elektryk krzyczy 400 zł.
A daje gwarancje że będzie chodził prawidłowo? Wszystkich diodek? Nawet tych na mostku prostowniczym ? Bo chyba raczej nie będzie się bawił w takie rzeczy tylko wymieni Ci diody na wzbudzeniu. A gdyby by rzucił całkowicie ładowanie.
Czy regulator napięcia idzie wyciągnąć bez kanału nie odkręcając alternatora ?
nie ma możliwości
Gdzie ewentualnie jeszcze szukać przyczyny ?
Jakie ma napięcie aku po nocy ?
Jakie jest ładowanie, auto zagrzane i nie pracuje na ssaniu:
Na P z wyłączonymi odbiornikami ?
Na P z włączonymi odbiornikami ( światła mijania, drogowe, przeciwmgielne, podgrzewanie tylnej szyby, wiatrak dmuchawy ogrzewania na 50% )
Na D, zaciągnięty ręczny bez odbiorników
Na D, zaciągnięty ręczny z odbiornikami

Ja też remontowałem alternator i ten remont nadawał się do kosza, tylko stracone pieniądze. Masa nerwów i stresu, auto uziemione na ponad tydzień a skończyło się na kupnie używki.

Sprawdź połączenie plusowe przy prawej podłużnicy.
Sprawdź ładowanie zarówno na akumulatorze ( na klemach ) jak i na samym wyjściu z alternatora.

Daj znać jak pomierzysz wszystko

Gość

Post autor: Gość » 02 maja 2015, 16:05

Jak pulsuje to zwykle regulatro ma zadyszke. Może tak jeździc i ładowac całe lata ale czy takie pulsowanie nie wqrwia cie?? Bo mnie bardzo a np sasiada w fabii juz nie :D

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 02 maja 2015, 18:46

Jako, że wczoraj spożyłem 1litr łiskacza na czterech z czego dwóch nie piło :) to autko nieruszane od wczoraj.



Jakie ma napięcie aku po nocy ? 12.17 V
Jakie jest ładowanie, auto zagrzane i nie pracuje na ssaniu: 14.03 V
Na P z wyłączonymi odbiornikami ? 14. 03 V
Na P z włączonymi odbiornikami ( światła mijania, drogowe, przeciwmgielne, podgrzewanie tylnej szyby, wiatrak dmuchawy ogrzewania na 50% ) 14.24 V
Na D, zaciągnięty ręczny bez odbiorników 14.11 V
Na D, zaciągnięty ręczny z odbiornikami 14.35 V

Gość

Post autor: Gość » 02 maja 2015, 18:54

Wsio w pariadkie tawarisze. Ale pulsowanie zawsze było winą regulatora a wyczytalem że go nie zmieniałes więc sprawdź. Koszt niewielki no roboty chwile bedzie. Ale swoj zawsze możesz wrocić.

Jak bedzie to samo i wina lezy gdzies indziej to szukaj alternatora.

Ernesto sie nachrzanił ze swoim a po wymianie jak reka odjął.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 02 maja 2015, 20:07

Jeszcze pytanko natury technicznej. Mój alternator ma prąd 120 A a z tego co wyczytałem na necie do silnika ABZ był stosowany 150 A.
Regulator napięcia Beru kosztuje do tego modelu około stówki :(

Gość

Post autor: Gość » 02 maja 2015, 20:10

Kup zamiennik za 30zł i nie świruj :) masz sprawdzic tanio a nie pachac kase
Ewentualnie skumaj sie z ernestem może ma jeszcze czesi ze swojego sterego to opchnie ci

ernesto

Post autor: ernesto » 02 maja 2015, 20:17

robsonik4 pisze:Jakie ma napięcie aku po nocy ? 12.17 V
Jakie jest ładowanie, auto zagrzane i nie pracuje na ssaniu: 14.03 V
Na P z wyłączonymi odbiornikami ? 14. 03 V
Na P z włączonymi odbiornikami ( światła mijania, drogowe, przeciwmgielne, podgrzewanie tylnej szyby, wiatrak dmuchawy ogrzewania na 50% ) 14.24 V
Na D, zaciągnięty ręczny bez odbiorników 14.11 V
Na D, zaciągnięty ręczny z odbiornikami 14.35 V
Ładowanie jest bardzo dobre. Jeśli nie faluje dziwnie ładowanie typu nie skacze to ja bym zostawił ten alternator w spokoju. Ja bym się nie czepiał alternatora. Sprawdź kondycje akumulatora.

Odłącz akumulator od samochodu. Podepnij miernik i jednocześnie podepnij mu dwie mocne żarówki np H4 spięte tak by świeciły pełną mocą. Jesli po podłączeniu żarówek napięcie będzie spadać minimalnie to aku jest ok. Natomiast jeśli zacznie lawinowo spadać to czep się akumulatora.

Gość

Post autor: Gość » 02 maja 2015, 20:29

Erni mruga to regulator do bani. W cholere aut z tym widziałem przewaznie vagów i zawsze było to samo. Akmulator możesz od motocykla wsadzic nie ma tu nic do rzeczy po odpaleniu.

Jak wspomniałem można z tym jeździc ale każda żarowka bedzie pulsować xenon nie.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 02 maja 2015, 20:37

U mnie też pulsowało, po wymianie regulatora, wymieniłem na kolejny nadal pulsowało, kupiłem alternator używke (na znanym portalu na A za 50 zł) i nie pulsuje. Tylko ten co kupiłem był 120 A a u mnie 150A. Po jakimś czasie na próbę wyciągnałem alternator wyjąłem regulator i przełożyłem do swojego swojego i do dnia dzisiejszego nic nie pulsuje i ładowanie jak trzeba. Zatem 2 nowe regulatory, 2 różnych producentów i światła pulsowały... a stary ori regulator bez problemu działa.

ernesto

Post autor: ernesto » 03 maja 2015, 00:18

sylwekr pisze:U mnie też pulsowało, po wymianie regulatora, wymieniłem na kolejny nadal pulsowało, kupiłem alternator używke...i nie pulsuje. Tylko ten co kupiłem był 120 A a u mnie 150A.
Ja zrobiłem odwrotnie ze 120 -> 150 i też problem z bani ;)
Altek to upierdliwe stworzonko i czasami potrafi uprzykrzyć życie

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 03 cze 2015, 21:01

Przyczyna znaleziona - do regulatora do "masy" dotyka taki sprężynyujący kawałek metalu z alternatora (chyba z alumenum) i u mnie był zaśniedziały. Po wyczyszczeniu jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl