![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 3.7PB/LPG ] zegarek analogowy 4h0919204 prośba do W
[D2 99 3.7PB/LPG ] zegarek analogowy 4h0919204 prośba do W
witam serdecznie
ze względu na uszkodzenie mojego wyświetlacza z datą oraz godziną objawiające się zanikaniem cyfr pod wplywem ciepła postanowiłem zaadaptować zegarek od audi D4 który to bardzo przypadł mi go gustu :-)
Duzo czasu spędzam w aucie i przyzwyczaiłem się do obecności zegarka w zasięgu mojego wzroku a że nie lubię nosić zegarka na ręce, smartfon w większości czasu mam w kieszeni postanowiłem zamontować w/w zegarek w miejsce srodkowego nawiewu które to i tak zawsze mam zamknięte (przynajmniej od strony kierowcy)
Sa tutaj 3 piny niestety na płytce nie opisane...
domyślam się ze jeden to zasilanie drugi chyba odpowiada za podswietlenie uruchamiane wraz z zalączeniem swiatel? masa?
jak go nastawić ? potrzebuje sygnal DCF 77 czy też aktualizacja bazuje tutaj na innej technologi?
z góry dziękuje za pomoc
ze względu na uszkodzenie mojego wyświetlacza z datą oraz godziną objawiające się zanikaniem cyfr pod wplywem ciepła postanowiłem zaadaptować zegarek od audi D4 który to bardzo przypadł mi go gustu :-)
Duzo czasu spędzam w aucie i przyzwyczaiłem się do obecności zegarka w zasięgu mojego wzroku a że nie lubię nosić zegarka na ręce, smartfon w większości czasu mam w kieszeni postanowiłem zamontować w/w zegarek w miejsce srodkowego nawiewu które to i tak zawsze mam zamknięte (przynajmniej od strony kierowcy)
Sa tutaj 3 piny niestety na płytce nie opisane...
domyślam się ze jeden to zasilanie drugi chyba odpowiada za podswietlenie uruchamiane wraz z zalączeniem swiatel? masa?
jak go nastawić ? potrzebuje sygnal DCF 77 czy też aktualizacja bazuje tutaj na innej technologi?
z góry dziękuje za pomoc
Zasilanie, masa i magistrala (bez patrzenia w schematy z głowy - magistrala LIN choć mogę się mylić). Wszelkie funkcje tego zegarka takie jak ustawienie godziny, podświetlenie itp są przesyłane po magistrali. Bez podpięcia magistrali zegarek najprawdopodobniej nie będzie miał żadnych funkcji życiowych.
Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie.
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie.
karhu, fajnie modzisz, tez sie nad tym kiedyś zastanawiałem. U mnie było tak samo i kupiłem za bezcen licznik od angola i dałem do przelutowania sam wyświetlacz. Teraz jest wszystko ok. 
Ale i tak będę śledził twój temat. Jestem ciekaw efektu końcowego

Ale i tak będę śledził twój temat. Jestem ciekaw efektu końcowego

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
iCAtronic a czy jak podlacze odwrotnie zasilanie 12v ( - zamienię z + ) to dasz mi gwarancje że nic się nie spali na plytce zegarka?
skąd mam wiedzieć gdzie są bieguny zasilajace a co jak podlącze +12v pod magistrale LIN?
martin_rs4 tez zastanawialem sie nad przelutowaniem zegarka cyfrowego problem w tym ze to loteria 99% sprzedajacych na allegro powie przez telefon ze "licznik byl sprawdzany przed demontazem i jest sprawny" ale wątpie w to ze ktoś jezdzil autem i go ogrzewał w srodku tylko po to aby sprawdzić wyświetlacz
zegarek analogowy moim zdaniem ładniej się prezentuje w tak wiekowym aucie
skąd mam wiedzieć gdzie są bieguny zasilajace a co jak podlącze +12v pod magistrale LIN?
martin_rs4 tez zastanawialem sie nad przelutowaniem zegarka cyfrowego problem w tym ze to loteria 99% sprzedajacych na allegro powie przez telefon ze "licznik byl sprawdzany przed demontazem i jest sprawny" ale wątpie w to ze ktoś jezdzil autem i go ogrzewał w srodku tylko po to aby sprawdzić wyświetlacz
zegarek analogowy moim zdaniem ładniej się prezentuje w tak wiekowym aucie
To fakt, tez jestem tego zdania. Wlasnie w VW Phaetonie mi sie to rozwiazanie podoba.zegarek analogowy moim zdaniem ładniej się prezentuje w tak wiekowym aucie
Co do licznikow to jesli juz to najlepiej szukac tych z oznaczeniem DX. Oznacza to ze byly regenerowane w ASO. Ja nieswiadomie wlasnie taki nabylem i dalem go do zrobienia na EU. Wszyatko w nim nowe juz jest

Pokaz efekt finalny jak skonczysz

to nie jest zwykły napęd...to
Karhu - takiej gwarancji Ci nie dam, powiem wiecej, jak podlaczysz odwrotnie zasilanie to zegarek na bank pojdzie z dymem. Poznym wieczorem rzuce Ci schemat z elsy, ale nic z tego nie wymodzisz, pozniej wytlumacze Ci dlaczego, bo w tej chwili z telefonu pisze.
Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie.
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie.
W załączniku masz schemat jak to w rzeczywistości wygląda.
Masz tak jak pisałem powyżej stały plus, masę oraz magistralę którą połączony jest z licznikiem (nie jest opisane co to za magistrala, podejrzewam, że LIN, ale równie dobrze może to być jakiś autorski wytwór Audi).
Teraz opiszę Ci dlaczego Twój projekt ma marne szanse powodzenia.
Nie zagłębiałem się nigdy w działanie tego zegarka, ale może odbywać się ono dwojako:
1. Zegarek, który masz może być autonomicznym zegarem, który po magistrali dostaje jedynie informacje o włączeniu/wyłączeniu podświetlenia oraz jednorazową informację o aktualnej godzinie, która może być synchronizowana z samochodem co jakiś czas, ale zegarek działa sam w sobie. W takim wypadku jest taka możliwość, że ruszy on po podaniu napięcia ale nie będziesz w stanie ustawić godziny - będzie chodził własnym życiem, ale równie dobrze bez komunikacji z autem może w ogóle nie wystartować.
2. Zegarek jest jedynie "Wyświetlaczem", który po magistrali dostaje non stop dane z licznika z aktualnym jego nastawieniem i tak naprawdę bez reszty auta jest totalnie bezużyteczny.
W jednym i drugim wypadku jakby się uprzeć to da się to odpalić bez samochodu - potrzeba takie kompletne auto na którym zostanie wykonany podsłuch magistrali, na jego podstawie wychwycone zostaną ramki komunikacji licznika z zegarem i dopiero mając te informacje można pokusić się o stworzenie sterownika, który byłby w stanie sterować zegarem jak należy.
Niestety każdy szanujący się elektronik, który byłby w stanie to zrobić nie podejmie się tego, albo rzuci za to cenę z kosmosu nie wartą zachodu. Chyba, że znajdziesz młodziaka z politechniki z zapałem mającego dostęp do sprzętów pomiarowych chcącego się wykazać to może ogarnie to za flaszkę
Generalnie to kupa roboty...
Masz tak jak pisałem powyżej stały plus, masę oraz magistralę którą połączony jest z licznikiem (nie jest opisane co to za magistrala, podejrzewam, że LIN, ale równie dobrze może to być jakiś autorski wytwór Audi).
Teraz opiszę Ci dlaczego Twój projekt ma marne szanse powodzenia.
Nie zagłębiałem się nigdy w działanie tego zegarka, ale może odbywać się ono dwojako:
1. Zegarek, który masz może być autonomicznym zegarem, który po magistrali dostaje jedynie informacje o włączeniu/wyłączeniu podświetlenia oraz jednorazową informację o aktualnej godzinie, która może być synchronizowana z samochodem co jakiś czas, ale zegarek działa sam w sobie. W takim wypadku jest taka możliwość, że ruszy on po podaniu napięcia ale nie będziesz w stanie ustawić godziny - będzie chodził własnym życiem, ale równie dobrze bez komunikacji z autem może w ogóle nie wystartować.
2. Zegarek jest jedynie "Wyświetlaczem", który po magistrali dostaje non stop dane z licznika z aktualnym jego nastawieniem i tak naprawdę bez reszty auta jest totalnie bezużyteczny.
W jednym i drugim wypadku jakby się uprzeć to da się to odpalić bez samochodu - potrzeba takie kompletne auto na którym zostanie wykonany podsłuch magistrali, na jego podstawie wychwycone zostaną ramki komunikacji licznika z zegarem i dopiero mając te informacje można pokusić się o stworzenie sterownika, który byłby w stanie sterować zegarem jak należy.
Niestety każdy szanujący się elektronik, który byłby w stanie to zrobić nie podejmie się tego, albo rzuci za to cenę z kosmosu nie wartą zachodu. Chyba, że znajdziesz młodziaka z politechniki z zapałem mającego dostęp do sprzętów pomiarowych chcącego się wykazać to może ogarnie to za flaszkę

Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie.
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie.
danishow pomysl dobry niestety design tego zegarka mi nie odpowiada...
iCAtronic masz racje zegarek niesttey nie ruszy dzis oswiedzilem mojego starego znajomego ktoryemu elektronika nie jest obca i po kilku minutach i pomiarach znalazl mi mase oraz plus zegarka
Musze poszukac jakiegoś dawcę (mechanizm) z malego biurkowego zegarka zasilanego baterią
Elektronikę już usunołem i otwornicą wyciołem oryginalne podswietlenie led
Dam znać jak coś dobiorę
hej!
iCAtronic masz racje zegarek niesttey nie ruszy dzis oswiedzilem mojego starego znajomego ktoryemu elektronika nie jest obca i po kilku minutach i pomiarach znalazl mi mase oraz plus zegarka
Musze poszukac jakiegoś dawcę (mechanizm) z malego biurkowego zegarka zasilanego baterią
Elektronikę już usunołem i otwornicą wyciołem oryginalne podswietlenie led
Dam znać jak coś dobiorę
hej!
Uff UDAŁO się
dawca "bebechów" zegarek od samochodu rover 75
zaryzykowałem bo nikomu ze sprzedawców nie chciało się zmierzyć srednicy tarczy oraz obudowy zegarka
opłaciło się pasuje idelanie bez większych przeróbek
Bardzo przypadło mi do gustu bursztynowe podświetlenie które fabrycznie znajduje się w zegarku od rovera 75 zostawiam tak jak jest
niestety wskazówki musiałem zastosować z rover 75 i pomałować na srebrno bo były czarne
Ale za to po zmontowaniu w całość okazało się ze są dodatkowo podświetlane co daje idealnie czytelne wskazówki po zmroku co w przypadku wskazówek od zegarka w audi było by to niemożliwe ponieważ są METALOWE
zegarek na płytce posiada 2 chwilowe mikrostyki (takie same jakie mamy w pilocie zdalnego sterowania) do ustawiania czasu - po lewej stronie ustawia czas "do tylu" po prawej kręci wskazówkami zgodnie z ruchem zegara. Podlutowałem się do prawego i wyprowadziłem długie przewody które poprowadzę do schowka - tam ukryję malutko mikrostyk niezbędny do ustawienia czasu po odlączeniu zasilania
jutro postaram się poskladać nawiew i zamontować w aucie


dawca "bebechów" zegarek od samochodu rover 75
zaryzykowałem bo nikomu ze sprzedawców nie chciało się zmierzyć srednicy tarczy oraz obudowy zegarka
opłaciło się pasuje idelanie bez większych przeróbek
Bardzo przypadło mi do gustu bursztynowe podświetlenie które fabrycznie znajduje się w zegarku od rovera 75 zostawiam tak jak jest
niestety wskazówki musiałem zastosować z rover 75 i pomałować na srebrno bo były czarne
Ale za to po zmontowaniu w całość okazało się ze są dodatkowo podświetlane co daje idealnie czytelne wskazówki po zmroku co w przypadku wskazówek od zegarka w audi było by to niemożliwe ponieważ są METALOWE
zegarek na płytce posiada 2 chwilowe mikrostyki (takie same jakie mamy w pilocie zdalnego sterowania) do ustawiania czasu - po lewej stronie ustawia czas "do tylu" po prawej kręci wskazówkami zgodnie z ruchem zegara. Podlutowałem się do prawego i wyprowadziłem długie przewody które poprowadzę do schowka - tam ukryję malutko mikrostyk niezbędny do ustawienia czasu po odlączeniu zasilania
jutro postaram się poskladać nawiew i zamontować w aucie

Koniec końców zostawilem okleinę drewnopodobną
moim zdaniem szotkowane aluminium zbyt mocno kontarstowało z kolorem wnętrza również po zmroku
![Obrazek]()
![Obrazek]()
moim zdaniem szotkowane aluminium zbyt mocno kontarstowało z kolorem wnętrza również po zmroku

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez karhu, łącznie zmieniany 1 raz.
chcę zamówić ciemniejszą
obudowę zbudowałem w ten sposób, ze sam zegarek jest przymocowany wyłącznie do wlotu powietrza wewnątrz
ramka trzyma się od wewnątrz na paskach taśmy klejącej dwustronnej dlatego można ją bez problemu w dowolnej chwili zdemontować bez konieczności demontażu nawiewu
wiesz moze gdzie sprawdzić jaki mam odcień/rodzaj drewna ?
nie chcę specjalnie demontować listw dekorów aby czegoś nie połamać wiem że pod spodem są naklejki z oznaczeniami może z naklejki z bagaznika któryś z kodów ?
obudowę zbudowałem w ten sposób, ze sam zegarek jest przymocowany wyłącznie do wlotu powietrza wewnątrz
ramka trzyma się od wewnątrz na paskach taśmy klejącej dwustronnej dlatego można ją bez problemu w dowolnej chwili zdemontować bez konieczności demontażu nawiewu
wiesz moze gdzie sprawdzić jaki mam odcień/rodzaj drewna ?
nie chcę specjalnie demontować listw dekorów aby czegoś nie połamać wiem że pod spodem są naklejki z oznaczeniami może z naklejki z bagaznika któryś z kodów ?