![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Czujnik zajęcia siedzenia pasażera
[D2 FL ALL ] Czujnik zajęcia siedzenia pasażera
Witam, dzis prosilbym o porade co mozna zrobic z takim oto bledem 656 w audi A8 co na mojej liscie oznacza czujnik zajecia siedzenia pasazera G128. Jest to jedyny blad przez ktory zapala sie kontrolka poduszki na desce. Jak ktos siada obok kontrolka gasnie. Nadmieniam ze nie mam w schowku mozliwosci wyłaczenia kluczykiem aribagu pasazera. Pozdawiam.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 09:01 przez zielaki, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam.
Mam problem z czujnikiem zajęcia fotela tylko że w tylnej kanapie za kierowcą , po wykasowaniu Vagiem zapala się za jakiś czas znowu gdy ktoś usiądzie na to miejsce. Można to jakoś odciąć lub jakiś emulator bo znudziło mnie już chodzenie z laptopem do samochodu
.
Fotele zwykłe, bez regulacji i bez grzania , welur.
Mam problem z czujnikiem zajęcia fotela tylko że w tylnej kanapie za kierowcą , po wykasowaniu Vagiem zapala się za jakiś czas znowu gdy ktoś usiądzie na to miejsce. Można to jakoś odciąć lub jakiś emulator bo znudziło mnie już chodzenie z laptopem do samochodu

Fotele zwykłe, bez regulacji i bez grzania , welur.
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
oki znalazłem dzięki
[ Dodano: 2011-02-10, 12:44 ]
tylko to chyba jest przód, a czy tył to samo można zrobić ?
[ Dodano: 2011-02-10, 14:19 ]
ma ktoś może fotkę gdzie wpiąć w tylną kanapę ten emulator od air bagu co jest pokazany w -warsztacie- ? http://www.a8team.pl/topics28/2952.htm
[ Dodano: 2011-02-10, 12:44 ]
tylko to chyba jest przód, a czy tył to samo można zrobić ?
[ Dodano: 2011-02-10, 14:19 ]
ma ktoś może fotkę gdzie wpiąć w tylną kanapę ten emulator od air bagu co jest pokazany w -warsztacie- ? http://www.a8team.pl/topics28/2952.htm
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Czujnik to mata oporowa wklejona między tapicerkę a gąbkę siedzenia. W skrócie podnieś fotel, zlokalizuj małą, dwupinową wtyczkę z przewodami w kolorach niebieskim i białym, rozepnij, we wtyczkę od strony samochodu podłącz rezystor ~10kOhm + ewentualnie równolegle do niego diodę prostowniczą, skasuj błąd i tyle. Albo podmień matę na używkę z innego fotela (roboty za pierwszym razem na jakieś 2~3h).
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Czujnik zajęcia siedzenia pasażera
Problem dokładnie jak u autora tematu. Przy czym fotele to recaro, więc maty dwie. Mam komplet teoretycznie sprawnych mat, opór luzem powyżej 2MOhm, przy obciążeniu 80kg spada do 10kOhm. Czyli wg mnie sprawne. Natomiast w samochodzie mata pod dupskiem powyżej 2MOhm i spada do 10kOhm natomiast część pod udami stałe 10kOhm - czyli popsuta. Błąd można skasować trwale tylko jak fotel jest obciążony. Po zlikwidowaniu nacisku powraca. Ale tu zaczyna się ciekawie. Wystarczy przy kasowaniu obciążyć którąkolwiek z nich i błąd znika trwale. Po podmianie mat błędu nie można w ogóle skasować. Po odpięciu maty udowej błędu nie da się skasować. Po podpięciu zamiast niej rezystora 100kOhm tak samo. Po wpięciu w cały układ w/w rezystora co w praktyce powinno już sygnalizować obciążenie fotela błąd cały czas wraca. Będę się jeszcze bawił potencjometrem, bo chcę uniknąć rozbiórki fotela, a skoro jedna mata jest sprawna to tak czy inaczej sterownik powinien działać prawidłowo. Pytanie czy ktoś wie jakie są prawidłowe opory mat w stanie nieobciążonym dla recaro?
[ Dodano: 2020-10-22, 22:01 ]
Sam se odpowiem. Wszystko powyżej 2MOhm sterownik poduszek widzi jako sprawną matę.
[ Dodano: 2020-10-22, 22:01 ]
Sam se odpowiem. Wszystko powyżej 2MOhm sterownik poduszek widzi jako sprawną matę.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.