![]() |
![]() |
![]() |
[A8 D2 1997r] zabrany dowód za fabryczne ksenony
[A8 D2 1997r] zabrany dowód za fabryczne ksenony
Witam szanowne grono użytkowników tego forum.
Zwracam się do was z małą prośbą.W moim A8 ostatnio policja zabrała mi dowodzik rejestracyjny za "zamontowanie żarników ksenonowych w reflektorach o homologacji halogenowej"
Reflektory z DC... Później policjant tłumaczył że to nic nie zmienia bo auto nie ma samo poziomowania, itd ...i dowód zatrzymał.Mandatu nie przyjąłem bo z jakiej racji?Skoro auto tak wyszło z fabryki?Przecież w latach produkcji i pierwszej rejestracji tego autka nie było jeszcze wymagane samo poziomowanie...spryskiwacze są,ksenon jest(fabryczny)...Więc dzisiaj pojechałem na OSKP i ku mojemu zdziwieniu nie zrobili badania technicznego,bo pojazd nie ma samo poziomowania... Więc jak to jest? Na jakiej podstawie prawnej diagnosta podbije mi to badanie? Dzisiaj 3/4 dnia przesiedziałem i nic nie mogę znaleźć na ten temat. jak to dokładnie jest z tym fabrycznym ksenonem bez samo poziomowania...? Pomóżcie proszę.
Zwracam się do was z małą prośbą.W moim A8 ostatnio policja zabrała mi dowodzik rejestracyjny za "zamontowanie żarników ksenonowych w reflektorach o homologacji halogenowej"
Reflektory z DC... Później policjant tłumaczył że to nic nie zmienia bo auto nie ma samo poziomowania, itd ...i dowód zatrzymał.Mandatu nie przyjąłem bo z jakiej racji?Skoro auto tak wyszło z fabryki?Przecież w latach produkcji i pierwszej rejestracji tego autka nie było jeszcze wymagane samo poziomowanie...spryskiwacze są,ksenon jest(fabryczny)...Więc dzisiaj pojechałem na OSKP i ku mojemu zdziwieniu nie zrobili badania technicznego,bo pojazd nie ma samo poziomowania... Więc jak to jest? Na jakiej podstawie prawnej diagnosta podbije mi to badanie? Dzisiaj 3/4 dnia przesiedziałem i nic nie mogę znaleźć na ten temat. jak to dokładnie jest z tym fabrycznym ksenonem bez samo poziomowania...? Pomóżcie proszę.
BiLu ma racje.
nie jestem tutaj ekspertem, warto poprosic o rade kolegow, ktorzy sprowadzali samochody z zagranicy.
z tego co wiem, to samochod, ktory przyjezdza do Polski przechodzi przeglad techniczny i wtedy upowazniony diagnosta bada gruntownie stan techniczny samochodu i dopuszcza/nie dopuszcza samochod do ruchu. choc z drugiej strony nie wiem, czy to nie bylo tak przed wejsciem Polski do EU.
w kazdym razie jesli samochod nie mial nic wlasnorecznie "tuningowanego" to patrz post BiLu.
nie jestem tutaj ekspertem, warto poprosic o rade kolegow, ktorzy sprowadzali samochody z zagranicy.
z tego co wiem, to samochod, ktory przyjezdza do Polski przechodzi przeglad techniczny i wtedy upowazniony diagnosta bada gruntownie stan techniczny samochodu i dopuszcza/nie dopuszcza samochod do ruchu. choc z drugiej strony nie wiem, czy to nie bylo tak przed wejsciem Polski do EU.
w kazdym razie jesli samochod nie mial nic wlasnorecznie "tuningowanego" to patrz post BiLu.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6028
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Było już o tym pisane nie raz, tu i na AKP. W 94r nawet sprysków być nie musiało.
A8 z soczewkami zatrzymują, a pseudo ksenony allegrowe w zwyklych za przeproszeniem "paściach" jeżdzą i oślepiają ludzi :-|
A8 z soczewkami zatrzymują, a pseudo ksenony allegrowe w zwyklych za przeproszeniem "paściach" jeżdzą i oślepiają ludzi :-|
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 23:35 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
Dokładnie , a w szczególności golfy 4 jak wsadzą sobie żarniki ksenonowe to oślepiają jak ch...j :mrgreen:dice111 pisze:A8 z soczewkami zatrzymują, a pseudo ksenony allegrowe w zwyklych za przeproszeniem "paściach" jeżdzą i oślepiają ludzi :-|
im powinni pozabierać samochody za to .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Jeżeli na reflektorach jest homologacja do xenonów to znaczy że są fabryczne.betonik pisze:W moim A8 ostatnio policja zabrała mi dowodzik rejestracyjny za "zamontowanie żarników ksenonowych w reflektorach o homologacji halogenowej"
Reflektory z DC...
Co za bzdura... pewnie go zabolało że takim autem jeździsz.betonik pisze:Później policjant tłumaczył że to nic nie zmienia bo auto nie ma samo poziomowania, itd ...i dowód zatrzymał.
Rozumiem że na kwicie za zabrany dowód jest konkretny paragraf (podstawa prawna) - trzeba to sprawdzić i zobaczyć co jest w tych przepisach.
Skoro zaproponowano Ci mandat a Ty nie przyjąłeś to rozumiem, że sprawę skierują do Sądu??...betonik pisze:Mandatu nie przyjąłem bo z jakiej racji?
jeżeli tak to bardzo dobrze... skoro masz wszystko fabryczne to w sądzie policjanci zrobią z siebie idiotów.
Trzeba było poprosić o pisemną odmowę z podaniem podstawy prawnej.betonik pisze:Więc dzisiaj pojechałem na OSKP i ku mojemu zdziwieniu nie zrobili badania technicznego,bo pojazd nie ma samo poziomowania...
Moim zdaniem diagnosta nie szuka podstawy prawnej do podbicia badania... to ma obowiązek zrobić zawsze... no chyba że samochód nie spełnia warunków technicznych określonych stosownymi przepisami i wtedy może odmówić podając powód odmowy...betonik pisze:Więc jak to jest? Na jakiej podstawie prawnej diagnosta podbije mi to badanie?
niby to samo ale jest to zasadnicza różnica.
Możesz spróbować w ASO oraz ITS...betonik pisze:Dzisiaj 3/4 dnia przesiedziałem i nic nie mogę znaleźć na ten temat. jak to dokładnie jest z tym fabrycznym ksenonem bez samo poziomowania...? Pomóżcie proszę.
z ASO można wyciągnąć listę wyposażenia fabrycznego gdzie będzie jak wół napisane w co fabrycznie auto zostało wyposażone oraz numer homologacji jakie to auto miało...
z ITS'u można wyciągnąć potwierdzenie że dany typ samocodu otrzymał taką a nie inną homologację.
Z tymi papierami podjechać na stację diagnostyczną a jak odmówią napisać do nich pisemnie wniosek z załączeniem w/w papierów i ich odmowę także poprosić w formie pisemnej z podaniem podstawy prawnej.
Niestety wszystko załątwimy papierowo i każdą odpowiedź odmowną trzeba mieć na papierze z podstawą prawną - to podstawa do zaskarżenia czyjejś decyzji a nawet wyciągnięcia odszkodowania.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 10:52 przez FOSS, łącznie zmieniany 4 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
betonik,
jeszcze jedna uwaga.
zanim pojdziesz do urzednika (a w koncu policjant ma swoj kodeks postepowania administracyjnego) to musisz byc wyposazony w odpowiednie argumenty.
odpowiednie argumenty to pewnie prawo o ruchu drogowym i odpowiednie rozporzadzenia ministra transportu.
nic innego ne bedzie brane pod uwage.
jeszcze jedna uwaga.
zanim pojdziesz do urzednika (a w koncu policjant ma swoj kodeks postepowania administracyjnego) to musisz byc wyposazony w odpowiednie argumenty.
odpowiednie argumenty to pewnie prawo o ruchu drogowym i odpowiednie rozporzadzenia ministra transportu.
nic innego ne bedzie brane pod uwage.
Dziękuje koledzy za odpowiedzi. Jadę na stację diagnostyczną, jak wrócę to zaraz napiszę co i jak.
[ Dodano: 2011-03-25, 08:47 ]
[ Dodano: 2011-03-25, 08:47 ]
Na kwicie jest dokładnie napisane "zamontowanie żarników "ksenonowych" w reflektorach o homologacji halogenowej" bez paragrafu... Więc też troszkę dziwnie...FOSS pisze: Co za bzdura... pewnie go zabolało że takim autem jeździsz.
Rozumiem że na kwocie za zabrany dowód jest konkretny paragraf (podstawa prawna) - trzeba to sprawdzić i zobaczyć co jest w tych przepisach.
więc byem na stacji diagnostycznej, i pan diagnosta powiedział " policjant miał prawo zabrać dowód bo auto w dniu sprowadzenia nie odpowiadało przepisom prawnym w pl"Kolejna sprawa, auto jednak jak wyjechało z fabryki nie miało ksenonów...I teraz cholera nie wiem jak ugryźć temat.Do diagnosty nie dociera, że auto homologowane było z ksenonami bez samo poziomowania...Bo było sprowadzone itd... Mam pisać do ITS ?? w poradniku"diagnosty" też pisze że jeżeli ksenon to samo poziomowanie 

- dice111
- Moderator
- Posty: 6028
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Bzdury, podobnie jest z samochodami bez pasów, czy z jednym lusterkiem. Pomijam już tą kwestię o której wspomniał and808, że przecież po sprowadzeniu samochodu, przegląd przeszło (były wtedy xenony (?)).betonik pisze:więc byem na stacji diagnostycznej, i pan diagnosta powiedział " policjant miał prawo zabrać dowód bo auto w dniu sprowadzenia nie odpowiadało przepisom prawnym w pl"
To już jest inna sprawa. Jeśli na liście wyposażenia po VINie nie miałeś reflektorów xenonowych, czyli jeśli samochód został doposażony w xenony później, to faktycznie powinien być doposażony również w układ samopoziomujący.betonik pisze:Kolejna sprawa, auto jednak jak wyjechało z fabryki nie miało ksenonów...I teraz cholera nie wiem jak ugryźć temat.
Tak, więc co by wszystko było zgodnie z prawem, powienienes albo wymienić reflektory na zwykłe halogenowe, albo doposażyć te które masz w układ samopoziomujacy, nastepnie zdobyć na to homologacje. Jak to wygląda od strony papierkowej nie wiem - pytaj na miejscu. pamietam taki temat z forum bodajże VW, chodziło o Golfa, ale teraz nie potrafie tego znaleźć.
PS - jak drogówka wpadła na to, że nie masz samopoz ?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 11:06 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
No skoro fabrycznie wyjechał bez xenonów to sprawa jest jasna...betonik pisze:więc byem na stacji diagnostycznej, i pan diagnosta powiedział " policjant miał prawo zabrać dowód bo auto w dniu sprowadzenia nie odpowiadało przepisom prawnym w pl"Kolejna sprawa, auto jednak jak wyjechało z fabryki nie miało ksenonów...
na lampach masz pewnie homologację na żarówki halogenowe a jesli tak to policjant miał prawo zatrzymać dowód rejestracyjny a diagnosta słusznie odmawia podbicia badania.
ITS możesz sobie odpuścić, ASO AUDI także i Kulczyk Tradex (importer samochodów Audi) także!betonik pisze:I teraz cholera nie wiem jak ugryźć temat.Do diagnosty nie dociera, że auto homologowane było z ksenonami bez samo poziomowania...Bo było sprowadzone itd... Mam pisać do ITS ?? w poradniku"diagnosty" też pisze że jeżeli ksenon to samo poziomowanie
Do diagnosty nie dociera bo po prostu nie masz racji.
Fakt, że auto zostało sprowadzone nie ma tu żadnego znaczenia... auto fabrycznie wyjechało bez xenonów więc w homologacji jest bez xenonów... Oni mają rację i koniec kropka.
Co możesz zrobić???... wyjścia są dwa:
- przed badaniem u diagnosty robisz "myk-myk" czyli dłubiesz w elektryce, wsadzasz żarówkę halogenową i tak wjeżdżasz na badanie (najlepiej na inną stację diagnostyczną gdzie nie znają jeszcze całej Twojej historii i nie rozbiorą Ci pół samochodu aby zobaczyć co tam przy tych lampach masz)
- szukasz znajomego w stacji diagnostycznej i robisz badanie tak jak to 1/3 właścicieli starych gratów robi - tego rozwiązania oczywiście nie mogę Ci polecić bo to niezgodne z prawem
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-