części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] Audi A4 1.8T - Silnik nie odpala, brak masy na wtrysk

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

[inne] Audi A4 1.8T - Silnik nie odpala, brak masy na wtrysk

Post autor: nynek16 » 01 sie 2012, 09:04

witam ponieważ w klubie audi A4 nikt nie jest w stanie mi pomóc opisze problem tutaj może sie znajdzie kliku magików co sobie z tym poradzi ...


mianowicie jestem posiadaczem także a4 1.8T z 97r
wyskakuje mi bląd

17967- regulator wolnych obrotów- ustawienia pierwotne brak osprzętu/nie zwiażany ze sprzętem
17967- i to samo

auto nie odpala jeżeli podłącze wtryski masą na krótko to odpala
auto miało gaz został odłaczony już niała też nie fabryczny auto alarm i też został odłączony
no i właśnie co maże być przyczyną takiego zachowania?
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 12:48 przez nynek16, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Re: Silnik nie odpala, brak masy na wtryskach..

Post autor: marekp750 » 01 sie 2012, 09:53

Tak popatrzyłem na schematy A4 1997 1.8

Masą sterujesz wtryskami (czyli sterownik ECU silnika podaje masę do wtryskiwacza by go załączyć).

Kabel: zielono-żółty (dla wszystkich wtrysków) idzie do bezpiecznika S234 10A, gdzie
podawane jest +12V. Napięcie na S234 pojawia się jak przełączysz zapłon, odpowiedzialny jest za to przekaźnik pompy paliwa (J17).

Opisz dokładniej co robisz? Kable o jakich kolorach stykasz?

Napisz coś więcej, czy jak LPG było założone to chodziło wszystko OK.
Jak LPG odcinało wtryski? Kable cięte? Czy wtyczki (jak w STAGu)?

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 01 sie 2012, 11:28

Kable cięte, podaje mase do właśnie przeciętego jednego kabla od wtrysu oczywicie wszyskie kable ś zlaczone jak powinny być, gdy była instalacja lpg objawy te same
w kablu zielono żółtym jest prąd ale wydaje mi sie że dopiero jak krece rozrusznikiem
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 01 sie 2012, 11:40

W kablu zielono-żółtym powinieneś mieć napięcie stale po zapłonie (chociaż niekoniecznie... ECU tym steruje, czy pompa paliwa pracuje przez chwilę po włączeniu zapłonu? Wtedy też powinno być napięcie na zielono-żółtym).

Jest to zasilanie wtrysków +12V. Napięcie nie może pojawiać się tylko podczas kręcenia
rozrusznikiem bo odcina zasilanie wtrysków i nie pracują (silnik nie będzie pracował jak przestaniesz kręcić rozrusznikiem).

Przekaźnik J17 pompy paliwa do wymiany (chyba, że znika jego sterowanie ale to inna bajka). Przekaźnik sterowany jest masą z ECU, trzeba sprawdzić czy w 10 pinowym żółtym złączu na pinie nr 6 pojawia się masa po zapłonie (czy tylko po kręceniu rozrusznikiem).
(electronics box).

Nr 6 (przekaźnik pompy paliwa):

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl